900 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op SPMx
Vannacht kwam ie zelfs om 4 al (na fles van 23u), dus meer geven helpt idd ...
Ligt denk ik ook aan het moment in zijn ontwikkeling. Onze kleine kan opeens allemaal nieuwe geluidjes en is gaan wennen op kdv, dat merken we goed :)
6 maanden geleden
Reactie op MaraDinne
Ik merk dat mijn zoontje het langst slaapt als ik hem vroeg (19;00) op bed ...
Mijn zoontje krijgt rond 19:00u de fles en gaat dan idd naar bed. Laat jij hem dan zelf komen daarna? Of geef je ook een droomvoeding? Misschien moeten wij ook maar weer proberen hem zelf te laten komen (hij heeft echter ook wel eens een nacht gemaakt van fles en naar bed om 7 - dan droomvoeding om 23 - en toen wakker om 7).
6 maanden geleden
Reactie op SPMx
Mijn zoontje krijgt rond 19:00u de fles en gaat dan idd naar bed. Laat jij ...
Ja hij komt in principe zelf en als dat sneller is dan na 6 uur dan stop ik er een speentje in. 6 uur omdat de nacht van 19:00-07:00 12 uur duurt, dus hij moet wel de helft zonder voeding doen haha. Maar ik merk wel dat hij na bv drukke dagen eerder komt voor voeding, maar ook dieper slaapt 😂
6 maanden geleden
Reactie op MaraDinne
Ja hij komt in principe zelf en als dat sneller is dan na 6 uur dan stop ik ...
Aaaah en slaapt hij dan 2 blokken van 6u? Want ik ben dus 'bang' dat als ik m zelf laat komen na 19, dat hij bijv tot 1/2u slaapt en daarna weer elke 3-4u komt haha. Dus een lang blok in de avond maakt ipv nacht.
6 maanden geleden
Ik heb het gevoel dat wij echt niets anders kunnen dan afwachten of en wanneer ons zoontje de nachtvoeding zelf laat vallen. Wij hebben al geprobeerd hem niet te wekken voor een droomvoeding, wel een droomvoeding te geven, de nachtvoeding te verkleinen, in de avond (een) grotere voeding(en) te geven; niks heeft effect. Hij is nu 12,5 week.
Ik merk dat ik me vaker en vaker erger aan mensen die vragen hoe het gaat met slapen, om vervolgens vooral zélf graag te willen vertellen dat hun kindje met 6 weken al hele nachten doorsliep nadat ze het in de avond tot aan het strottenhoofd hadden volgeduwd met megaflessen. 🤭 Ik geef dan liever een voeding extra. Het gaat zoals het gaat en ik ben er inmiddels vast van overtuigd: je kindje geeft echt zelf wel aan wat het wel of niet nodig heeft.
6 maanden geleden
Reactie op Kleine Kameleon
Ik heb het gevoel dat wij echt niets anders kunnen dan afwachten of en wann ...
Komt vanzelf! Hier was t vooral met de flessen overdag. Hij liet er telkens 'maar' 3 uur tussen waardoor hij 'teveel' flessen kreeg. Ineens als vanzelf ging hij er wel 4 uur tussen laten zonder de flessen op te hogen.
Komt je kindje makkelijk in slaap weer in de nacht? Dan zou ik het zelf ook niet echt een 'probleem' vinden.
6 maanden geleden
Komt idd vanzelf en veel invloed heb je er niet op. Hier een zoontje die juist de afgelopen dagen minder dronk in de avond, besloten niet te wekken tenzij hij zelf komt, en wat denk je? Die laat er 10 uur tussen! Iedereen moet natuurlijk zelf doen waar zij/hij zich goed bij voelt maar ‘volproppen’ met extra grote flessen of pyjamapapjes etc is naar mijn idee onnodig en zou ik zelf ook niet gauw doen, ik slaap zelf ook niet fijn als ik uber-vol zit en geloof zelfs dat dit voor extra onrust kan zorgen (spugen, krampjes, verstoorde slaap door wekken).
Vermoeidheid is echt een ding, en ben er ook aan onderdoor gegaan, maar het accepteren en zelf vroeg je bed in duiken als dat kan is toch het beste. Zo kom je er makkelijker doorheen zo lang het mag duren.
6 maanden geleden
Klopt helemaal dat je er geen invloed op kan hebben. Elk kindje is verschillend. Zo dacht ik zelf dat hoe meer ik overdag dat ze s’nachts zou doorslapen, nu slaapt ze al nachten door maar maakt het geen enkel verschil of ze nou 600ml of 800ml op heeft. Als jou kindje graag s’nachts nog een flesje wilt is dat ook heel normaal.
6 maanden geleden
Ik accepteer het ook gewoon hoor.
Ik ga niet eens aan droom voeding beginnen, straks komt alles er weer uit.
De ene nacht slaapt hij 6 uur door en de ander niet, het is zoals het is. Elk kindje is anders en ontwikkeld anders. Onze normale nachten komen nog wel ☀️
6 maanden geleden
Wij zaten een paar weken op een mooi ritme van 22:00 - 5:00 - 8:00
...
Maar dat was helaas van korte duur nu alweer 2 weken 22:00 - 2:00 - 5:00 - 8:00.
T is de wat het is🤷
6 maanden geleden
Iemand een idee of tips..
Mijn dochter van 12 weken zit meestal op 5 flessen van 180+6.. ze krijgt de content van kruidvat.. alleen heb ik de laatste tijd het idee dat ze er last van heeft.. heel erg overstrekken.. opeens gigantisch krijsen onrustig drinken .. dan weer hele harde ontlasting en dan weer een spuitluier.. iemand dit ook meegemaakt ?
6 maanden geleden
Reactie op Wondermeer
Ik dacht gister laten we de avondfles eens vallen, kijken wat er gebeurd. K ...
Ik heb wel eens gehoord dat je dat even 'de tijd' moet geven, omdat ze 'gewend' zijn om te drinken nog rond die tijd..
ik probeerde het vannacht ook weer (aangezien hij de afgelopen nachten steeds weer eerder kwam); 18:40 fles en naar bed, kwam om 01:10 en toen om 06:55 wakker. Ik kijk het komende dagen even aan hoe het verloopt.
6 maanden geleden
Ons meisje is nu 14 weken. Het valt mij op dat ze sinds een paar dagen heel weinig drinkt. Ze zat een week op 5x 180 en nu ineens 5 a 6 flessen rond de 120cc. Ze heeft het rota vaccinatie voor de tweede keer gehad en ze is ineens een paar dagen heel onrustig aan de fles. Drinkt iets van 30 cc en dan overstrekken en als ze weer rustig is weer 30 cc. Etc. Herkent iemand dit rond de 14 weken?
6 maanden geleden
Reactie op Annelie Hooijer
Ons meisje is nu 14 weken. Het valt mij op dat ze sinds een paar dagen heel ...
Onze zoon had dit ook na 2e rota virus vaccin.. duurde paar dagen toen dronk hij vanzelf weer zijn flessen leeg.
6 maanden geleden
Reactie op SPMx
Ik heb wel eens gehoord dat je dat even 'de tijd' moet geven, omdat ze 'gew ...
Wij zijn inmiddels overgestapt op geitenmelk ivm vermoeden koemelk overgevoeligheid (heb ik zelf ook al vanaf mijn geboorte) en jawel…. Hij slaapt ineens door. 22:00 laatste fles en komt rond 6:00 weer 🥰