899 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Eveline1986
Wij zitten ook rond die hoeveelheid van tijd tot tijd, en onze meid is 2 we ...
Ligt ook niet aan hoe oud ze zijn ligt aan het gewicht..
8 maanden geleden
Reactie op babywisj2
Hoeveel drinkt jullie kleine? Mijn meisje is overmorgen 4 weken, wil steeds ...
Mijn kleine mag van de vk meer borstvoeding dan kunstvoeding omdat borstvoeding schijnbaar "lichter" is.
Maar ik ben over op kunstvoeding. Heerlijk, mijn stuwing en lekkende borsten zijn bijna weg. Mijn borsten zelf helaas ook. Maar toch zeer tevreden met de keuze om na 2 weken volledig over te stappen op kv, in tegenstelling tot veel anderen vind ik bv niets aan. Ben blij dat mijn lichaam straks weer van mij is.
8 maanden geleden
Wij zitten nu op 90-130cc per fles. Drinkt elke 3/3,5u overdag (9u, 12u, 15u, 18u, 21/22u). In de nacht komt ze vaak rond 1/2u en dan de ochtend weer rond 5/6u. Dus 7 voedingen per dag. Meestal dus rond de 550/600cc per 24u. Ze zou nu ook in de ‘regel’ dagen zitten (dag 10-14) en dat zou kloppen want ze drinkt ineens grotere flessen (was eerst 70-90cc). Dame is 3600gr en morgen 2 weken oud.
8 maanden geleden
Reactie op Imagine
Mijn kleine mag van de vk meer borstvoeding dan kunstvoeding omdat borstvoe ...
Ik ook geen goede ervaring met bv :(. Ze is nu bijna 3 weken en zit te dubben om te stoppen (krijgt nu kv en bv gecombineerd). Ik vind het lastig want ze gaat zelf graag op zoek naar de borst en wordt er rustig van (helemaal nu ze zoveel krampjes heeft) dus ik gun haar dat zo, maar productie is niet genoeg en alles doet pijn, tepels week, ik zie er telkens tegenop :(
8 maanden geleden
Onze kleine (2,5 week oud, bijna 4 kg) drinkt haar flesjes uit de kleinste speen van Dr Brown. Maar nog steeds gaat ze als een speer en is het flesje zo snel leeg. We proberen soms een pauze(s) in te lassen, de fles horizontaal te houden en haar een beetje rechtop te laten zitten (tegen de krampjes). Heeft iemand nog tips om haar wat langzamer te laten drinken? De 20 minuten halen we echt niet… 😣
8 maanden geleden
Reactie op Eveline1986
Onze kleine (2,5 week oud, bijna 4 kg) drinkt haar flesjes uit de kleinste ...
Wij gebruiken op de Dr. Brown de prematuur speen (fase 0) deze is kleiner dan fase 1 die standaard op de fles zit.
Hier doen we standaard 2-3 pauzes tussendoor. Soms zelfs 4 als ik zie dat het te snel gaat. Ook hier doen we zo veel mogelijk rechtop voeden en de fles horizontaal. Wij komen ook net niet uit op 20min maar dit is denk ik ook afhankelijk van de hoeveelheid melk. Ik heb ergens gelezen dat de 20min de tijd zou ‘moeten’ zijn voor een flesje van ongeveer 100ml of meer
8 maanden geleden
Reactie op Eveline1986
Ik ook geen goede ervaring met bv :(. Ze is nu bijna 3 weken en zit te dubb ...
Het is natuurlijk een hele persoonlijke keuze. Voor mijzelf weet ik dat ik er geen leukere mama van wordt en dat gun ik die kleine en mijzelf wel. Nu spuugde hij de bv ook vaak weer uit. Maar ondanks dat mijn productie goed was en drinken met tepelhoedje en kolven goed ging vind ik flesvoeding toch meer rust brengen. Zeker met een 4 jarige die ook veel aandacht vraagt. Met de kleine doen we nu extra knuffel momentjes tijdens de flesvoeding of gewoon tussendoor.
8 maanden geleden
Reactie op Imagine
Mijn kleine mag van de vk meer borstvoeding dan kunstvoeding omdat borstvoe ...
Hoelang heeft dit geduurd voor je borsten? Heb je nog iets speciaals gedaan?
8 maanden geleden
Reactie op Eveline1986
Ik vond die ook
Wel snel gaan plus hij kreeg die niet steeds aangehapt. We hebben nu de S speen van drifrax past ook op de dr brown fles. Of je moet de prematuur speen van dr brown proberen. Wij hebben die bewust niet gepakt omdat mijn zoontje de vorm van die speen niet zo fijn vond.
8 maanden geleden
Reactie op babyblue-24
Ik vond die ook
Wel snel gaan plus hij kreeg die niet steeds aangehapt. We ...
Goede tip! Gaan we even induiken :)
8 maanden geleden
Volgens mijn kraamzorg is de "formule" voor wat ze ongeveer per fles moeten drinken: (gewicht in gram x 150) / (aantal flessen per dag). Dus onze zoon: (3440 x 150) / 7 = mag dus zo'n 73cc per fles. Hij krijgt 80 en drinkt het niet elke keer helemaal op maar dat is dus prima.
8 maanden geleden
Reactie op Eveline1986
Goede tip! Gaan we even induiken :)
Nog een tip je hebt ook de dental speen van drifax is een platte met gaatje naar boven speciaal voor baby’s die snel drinken. Vond mijn zoontje wederom niks (te plat) past ook op de dr brown. Wij houden het bij de S speen te veel wisselen is ook niet handig
8 maanden geleden
Reactie op Eveline1986
Bedoel jij dan de 1? Wij hadden die ook en ging ook veel te hard. Op advies kraamhulp geswitcht naar de prematuurspeen en die bevalt hier wél goed. Zelfs afgelopen week weer de 1 geprobeerd en toch weer terug naar de P... met een aantal pauzes tussendoor.
8 maanden geleden
Reactie op Britt0297
Er bestaat ook een maat tussen de p en de 1 bij dr brown. Is alleen via de ...
Oh, dat wist ik niet. Kon nog wel eens van pas komen. Dank je!
8 maanden geleden
Reactie op Kleine Kameleon
Bedoel jij dan de 1? Wij hadden die ook en ging ook veel te hard. Op advies ...
Ja klopt, de fase 1.. ik ga nu onder even kijken naar de T speen en prematuur. Thanks voor het advies 😁
8 maanden geleden
Hoelang duurde het bij jullie om te wennen aan nieuwe voeding? Hier sinds gisteren nacht erg overstuur en gaat gedurende de dag door met overstrekken en krampjes.. zo sneu.. hoop dat het snel beter wordt