899 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Ja echt hoor, heb het idee dat ze in een groeispurt zit ofzo. Weet niet of ...
Ik weet wel eerste sprongetje rond week 5. Weet niet of ze daardoor ook meer eten haha Van welke datum is jou kindje?

8 maanden geleden

Ons zoontje is van 16 maart en wilt sinds afgelopen dagen meer voeding. Hij drinkt nu sinds vorige week 6 x 135 cc, dus dat is al een hele hoeveelheid en mogen van het bureau’tje niet ophogen. Sinds afgelopen dagen is hij hier niet altijd meer tevreden mee en wilt soms na 3 uur alweer voeding. Lastig.. wij volgen ons gevoel, maar vinden het nu erg lastig. Wil ons zoontje graag tevreden houden.

8 maanden geleden

Reactie op Rosanne 96

Ons zoontje is van 16 maart en wilt sinds afgelopen dagen meer voeding. Hij ...
Volgens het bureau mocht onze zoon ook maar 100 cc hebben om de 3 uur nou hij heeft daar geen genoeg aan dus hij krijgt gewoon 135 cc van ons. Kijk het bureau kan ons advies geven maar wij zijn de ouders wij weten echt wel wat het beste is voor ons kind.

8 maanden geleden

Onze meid was flink met de geboorte. Ze is nu denk 9pond en 3 weken oud Ondanks dat ze flink is, drinkt ze overdag om de 3u een 100cc (90+3) Snachts meld ze zich meest om de 3,5/4u ook dan 100cc Geprobeerd om de 4u 120 aan te bieden, maar drinkt ze niet op. Volgend mij doet ze het verder prima.. Meer moeders met wat grotere baby’s?

8 maanden geleden

Volgens het bureau mocht onze zoon ook maar 100 cc hebben om de 3 uur nou h ...
Helemaal met je eens, maar het is voor ons allemaal zo nieuw en spannend. Ik wil ons mannetje graag tevreden houden, maar als ik te veel geef ben ik zo bang voor de krampjes etc. Het is zo’n lieve baby, je hoort hem alleen als hij honger heeft. Snachts wordt hij wakker voor 1 keer voeding.. 🫶🏼

8 maanden geleden

Reactie op Rosanne 96

Zou het zuigbehoefte kunnen zijn? Dan kun je een kleinere speen proberen zodat hij er langer over doet, en therapeutisch voeden. Als je dat hebt uitgesloten kun je daarna altijd nog ophogen. Volgens CB was dit na 100c ophogen met 10cc per week.

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Zou het zuigbehoefte kunnen zijn? Dan kun je een kleinere speen proberen zo ...
Gebruiken nu sinds twee weken de prematuren speen, dus ook dat proberen we al.

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Zou het zuigbehoefte kunnen zijn? Dan kun je een kleinere speen proberen zo ...
Maar bedankt voor je meedenken 😃

8 maanden geleden

Reactie op Rosanne 96

Ahhh lastig! Ik zou inderdaad ook uit gaan van jullie kindje. Een baby geeft het echt ook aan als ie wel vol is (hier althans), maar soms is het inderdaad heel tegenstrijdig hoor, heb er soms ook last van! Wij hebben nu de transition speen van Dr Brown, die vind ik erg goed. Niet te snel en niet te langzaam. Helaas wel veel krampjes hier maar dat had ze met bv misschien ook gehad.

8 maanden geleden

Reactie op Dierenvriend97

Ik weet wel eerste sprongetje rond week 5. Weet niet of ze daardoor ook mee ...
Van 11/3

8 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Van 11/3
Die van ons 9 maart

8 maanden geleden

Reactie op Ztjee

Onze kleine is vandaag 3 weken. We zitten nu al twee weken ong op 90ml we m ...
Same here, ze is van 22 maart. Geven nu al even 90 ml maar soms ook nog wat extra’s erachteraan. Wel met Transition speen van Dr Brown.

8 maanden geleden

Reactie op Eveline1986

Ahhh lastig! Ik zou inderdaad ook uit gaan van jullie kindje. Een baby geef ...
Is dat een andere speen dan de prematuur speen? Want die gebruik ik nu? Ik moet zeggen, sinds vanmorgen geef ik de voeding aan ons zoontje in een rechtere houding en dit gaat goed. Hij drinkt hierdoor erg langzaam en ik laat hem geregeld stoppen… lastig hé dat uitzoeken wat het beste is voor je kindje, althans vinden wij 🙃

8 maanden geleden

Hey allemaal!! Ik ben sindskort een First time mama van ons zoontje (5 weken oud vandaag) hij is prematuur geboren en pakte de borstvoeding niet goed dus viel enorm veel af. Nu gaat hij als een speer en slaapt hij toch sneller naar de 4/5 uurtjes door en drinkt zijn 100cc flessen leeg maar ik heb t gevoel dat hij met 120 cc meer verzadigd zal zijn want soms blijft hij nog uit honger nahuilen. Hij weegt nu 3.850 kg, iemand die me kan helpen?!

8 maanden geleden

Reactie op Eveline1986

Same here, ze is van 22 maart. Geven nu al even 90 ml maar soms ook nog wat ...
Ons zoontje is van 23 maart en inderdaad geeft soms ook nog signalen na de 90ml dus geven wij hem soms ook nog 30 extra…

8 maanden geleden

Reactie op Rosanne 96

Is dat een andere speen dan de prematuur speen? Want die gebruik ik nu? Ik ...
Ja hebben wij ook hoor! Ja Transition zit tussen de prematuur en fase 1 speen in leerde ik hier op t forum en werkt inderdaad heel goed voor ons meisje, die dronk zooo snel met fase 1 speen. Nu moet ze extra haar best doen en duren de flesjes wat langer.

8 maanden geleden

Reactie op BennvdBerg

Hey allemaal!! Ik ben sindskort een First time mama van ons zoontje (5 weke ...
Gewoon lekker geven, als die het niet opkrijgt laat die het wel staan lijkt me 😊 doet mijne wel! Bied meestal 120cc aan soms drinkt ze het op soms laat ze een deel staan

8 maanden geleden

Reactie op BennvdBerg

Hey allemaal!! Ik ben sindskort een First time mama van ons zoontje (5 weke ...
Je kan ook proberen speentje aan te bieden na de fles soms willen babys gewoon nog hun zuigbehoefte kwijt!

8 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Je kan ook proberen speentje aan te bieden na de fles soms willen babys gew ...
Dit doe ik al heel veel maar heeft hij niet genoeg aan☺️

8 maanden geleden

Oke, discussie met mijn man over het volgende: wij geven nu 90ml + 3 schepjes. Mijn vriend giet dan wat weg zodat er 90ml kunstvoeding overblijft. Ik ben volledig in de war. Werkt het zo? Hij zegt dat hij het zo van de kraamzorg heeft geleerd. Naast dat ik dit echt zonde vind snap ik er ook niks van 🙈. Ik ben nog niet van de bovenverdieping geweest sinds de bevalling en heb dus nog geen enkel flesje klaargemaakt en had hier dus nog niet bij stilgestaan of over nagedacht 😆