899 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op babywisj2
Nee je geeft 90 ml + 3 schepjes en die fles geef je gewoon (dat is dan rond ...
Dat hoeft niet zo te zijn! Ligt eraan hoeveel je aan wil bieden op basis van gewicht. Wij bieden namelijk ook 90 per keer aan en doen het precies zoals de vriend van MaraDinne. Behalve dat wij het weggieten in een tweede flesje of glas, voor als hij ineens toch nog wel honger mocht hebben.
8 maanden geleden
Hoi mama’s,
Wij zijn volledig overgestapt van bv naar kv sinds deze week omdat ik helaas niet voldoende productie had om ons zoontje goed genoeg te kunnen voeden waardoor hij alleen maar af viel.
Nu heeft ons zoontje alleen al 3 dagen geen ontlasting gehad. Hij laat veel scheetjes en drukt vaak maar er komt helaas niets..
Herkenbaar voor andere mama’s?
Ik lees op internet dat zolang hij zich oké voelt (geen koorts, spugen en slecht slapen etc) het geen kwaad kan maar ik maak mij toch zorgen 😅
8 maanden geleden
Mijn zoontje van 5 weken heeft sinds de overstap toch merkbaar meer krampjes wanneer wordt dit ongeveer beter het wennen aan de nieuwe voeding? Of komt dit omdat we de piek van de krampjes naderen? Ik wordt echt gek van mijzelf heb soms zelfs gedachtes van spijt dat ik de BV niet het doorgezet en krijg soms ideeen om het proberen terug op te pakken puur omdat hij zoveel pijn heeft.
8 maanden geleden
Reactie op MaraDinne
Oke, discussie met mijn man over het volgende: wij geven nu 90ml + 3 schepj ...
Ligt eraan hoeveel voeding je wilt geven. Daarvoor moet je niet rekenen met het water maar met het totaal in de fles incl poeder. Als je 90 ml voeding wilt geven moet je dus idd iets overlaten. Anders geef je 100 ml. Die vraag hadden wij ook dus hebben het nog gecheckt bij het cb.
8 maanden geleden
Reactie op Eveline1986
Ja hebben wij ook hoor! Ja Transition zit tussen de prematuur en fase 1 spe ...
Eveline merk jij ook nog veel krampjes tijdens de wakkertijden? Volgens mij was jouw baby net zo oud als die van mij 5 wk.. of komt het kmdat we de piek naderen. Ik weet dat jij na BV ook KV bent gaan geven als ik mij niet vergis dus soortgelijke situatie hier
8 maanden geleden
Reactie op babyblue-24
Eveline merk jij ook nog veel krampjes tijdens de wakkertijden? Volgens mij ...
Ja dat klopt, en inmiddels alleen nog maar kv :( met bv bleef ik veel pijn houden. Was wel een moeilijke beslissing. Onze dochter is nu 3 weken, krampjes zijn er vooral na het drinken van een flesje, waardoor ze meestal in een vrij rusteloze slaap valt waarin de krampjes ook opspelen. Ik denk dat ze ietsjes zijn afgenomen doordat ze met de nieuwe speen niet zulke grote slokken kan nemen, maar dat is puur gevoel..
8 maanden geleden
Reactie op BennvdBerg
Hey allemaal!! Ik ben sindskort een First time mama van ons zoontje (5 weke ...
Die van ons is vandaag 5 weken en drinkt ook 120 + 4 schepjes
Zijn hier met 3 weken al naar toe gegaan (wel in kleine stapjes, niet ineens van 90 naar 120) omdat we merkte dat hij niet genoeg had
8 maanden geleden
Reactie op Liesss91
Hoi mama’s,
Wij zijn volledig overgestapt van bv naar kv sinds deze week o ...
Mijn dochtertje had dit helaas ook wij mochten 10 ml water extra toevoegen aan het flesje toen kwam het wel opgang.
8 maanden geleden
Reactie op BennvdBerg
Hey allemaal!! Ik ben sindskort een First time mama van ons zoontje (5 weke ...
Hier baby van 6 weken.
volgens consultatie bureau zou 100cc dan om de 3 uur en hij drinkt 7 flessen per dag maar daar heeft hij niet genoeg aan.. dus hij drinkt nu 130 cc moet wel zeggen soms drinkt hij niet helemaal op.. dan laat hij 10/20 cc staan..
hij woog 1,5 week geleden 3915 g
Ik denk dat je zelf moet kijken wat hij wil.. want consultatiebureau adviseert, maar niet elke baby is hetzelfde.
8 maanden geleden
Hier baby van 6 weken.
volgens consultatie bureau zou 100cc dan om de 3 uur ...
Ja en toch zeggen ze dan bij elk cb wat anders haha. Toen wij er waren met 4 weken zei ze toen ik zei dat ze 90 drinkt dat veel kindjes al 120 drinken. We bieden nu ook 120 aan en kijken wat ze opdrinkt. 4 kg trouwens.
8 maanden geleden
Reactie op !nathaliee
Ja en toch zeggen ze dan bij elk cb wat anders haha. Toen wij er waren met ...
Vraag het aan twee verschillende verpleegkundigen en je krijgt twee verschillende antwoorden. En ieder kindje is zo anders, kun je toch niet vergelijken. Vooral zelf goed kijken naar je eigen kindje en daarnaar handelen.
8 maanden geleden
Vraagje, onze dochter van 4 weken oud drinkt 7x 100 ml flessen. Nu houden wij vrij vaste tijden aan, want die hanteerden ze ook in het ziekenhuis (heeft ze 3 wkn gelegen) en wij houden deze tijden aan omdat we merken dat ze dit prima gaat voor haar en ons. Nu maakten wij haar altijd wakker om 2:00 en 6:00 uur voor de fles of werd ze zelf wakker rond die tijd.
Vannacht ben ik vergeten de wekker te zetten en sliep ze van 10 uur tot 3:30 uur! (Totdat mijn vriend wakker werd en dacht oooh de fles! Toen heb ik haar wakker gemaakt voor een fles)
Maar is het oké als een baby van haar leeftijd zo lang niet eet en wat doe je dan met de flessen erna? Want stel ik geef de fles om 4:00 uur, dan is de volgende fles leeg om 6 uur weer te dicht op elkaar lijkt me? Of skip je dan een fles gedurende de nacht/ voeg je die voeding extra toe aan de flessen erna? Dat het 6 grotere flessen worden?
Geen idee wat hierin goed is, maar het doorslapen vonden papa en mama wel erg lekker haha! Het cb gaf wat vaag antwoord op wel/ niet wekken voor voeding en op internet lees je veel verschillende dingen wat ‘mag’.
8 maanden geleden
Reactie op srmvj
Vraagje, onze dochter van 4 weken oud drinkt 7x 100 ml flessen. Nu houden w ...
Volgens onze kraamverzorgster mocht er 's nachts maximaal 6 uur tussen zitten; dus prima wat jullie nu hadden denk ik :) en verder gebruiken wij geen vaste tijden dus dan is het wat makkelijker: 's nachts pas als ie erom vraagt (kan soms dus 4-5 uur tussen zitten) en overdag om de 3 uur. We beginnen dan vanaf de ochtendfles (rond 7 uur?) weer te tellen steeds met 3 uur. Al worden we daar ook steeds makkelijker in; geen zin om hem telkens wakker te maken voor de fles... wachten we liever iets langer. Nouja, lang verhaal kort; we komen steeds gewoon uit op 7 flessen per 24uur en dat is dus prima!
8 maanden geleden
Reactie op ttromm
Volgens onze kraamverzorgster mocht er 's nachts maximaal 6 uur tussen zitt ...
Mag ik vragen hoeveel jullie kindje drinkt?
8 maanden geleden
Reactie op ttromm
7x 100ml ook! Hij is 2 weken.
Ah dankjewel! Ons dochtertje is vandaag ook 2 weken, en drinkt ook 7 keer 100cc. Alleen rond de fles van 19.00 uur leek ze steeds niet verzadigd, en was ze de hele avond onrustig tot de laatste fles (overdag niks mee te doen, slaapt van voeding tot voeding, en in de nacht komt ze ook na 4/5 uur) dus heb haar vanavond fles van 120 aangeboden rond 19 uur en die heeft ze opgedronken, nadien is ze heerlijk bij me in slaap gevallen en is ze een stuk tevredener als de voorgaande avonden, hopen dat dit werkt voor haar 😅😊
8 maanden geleden
Mijn zoontje is 6 weken oud , ik geef 120 ml borstvoeding melk maar hij heeft vaak niet genoeg.hoeveel geven jullie?