899 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Hoelang laten jullie Max tussen de voeding overdag? Zit hier bijna op 5 uur ...
Ze is 5,5 week oud trouwens

8 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Ik vind dit zelf ook heel lastig.. maar dr na 3,5 a 4 uur wel wakker overdag voor een flesje in de hoop dat ze snachts wat minder vaak wilt. Merk alleen nog niet dat het werkt 😂

8 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Massage helpt om de ontlasting op gang te brengen. En wat vaseline smeren. Mocht de ontlasting harder zijn gaat het wat makkelijker

8 maanden geleden

Reactie op babywisj2

4,5/5uur is max voor mij en beetje uit calculeren of je dan wel uitkomt met genoeg voeding op een dag anders eerder wakker maken.

8 maanden geleden

Reactie op Leeuwtje84

Massage helpt om de ontlasting op gang te brengen. En wat vaseline smeren. ...
Gelukkig is de ontlasting eruit gekomen met het flesje van 20.00! Had der dus wakker gemaakt na 5 uur en heel de fles ging erin en ontlasting eruit! Kon haar daarna meteen omkleden maar goed, poep is eruit 😄 blije mama en hopelijk nu ook minder krampen 🙏🏼

8 maanden geleden

4,5/5uur is max voor mij en beetje uit calculeren of je dan wel uitkomt met ...
Thanks! Voor mij ook meestal 4,5 de Max. Nu moet ze over n uurtje nog een fles en dan zit ze alsnog rond de 650 voor de dag dus prima! 🙏🏼

8 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Ik vind dit zelf ook heel lastig.. maar dr na 3,5 a 4 uur wel wakker overda ...
Haha, meestal komt ze hier wel na 4 uur Max uit zichzelf maar nu was ze gewoon erg moe denk ik. Slapen hebben ze ook nodig.. groeien kost veel energie haha.. Gelukkig slaapt ze snachs door al 2 weken, hoop dat dat niet ineens veranderd door die lange slaap van vandaag haha

8 maanden geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Ik vraag me af of hij met deze hoeveelheden voeding niet al een stuk meer w ...
Ons kindje drinkt +- 100-150ml meer dan de richtlijn (is echt honger) en komt niet te veel aan. Hij komt wel aan, maar gisteren bij het CB was hij weer iets afgeweken van z’n lijntje. Dus het kan wel dat een baby iets meer nodig heeft en toch niet te veel aankomt oid 🙈

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Ja snap het zelf ook niet meer, iedereen lijkt wat anders te roepen 🙃
Even benieuwd of je nog bij het CB geweest bent en je kindje inderdaad 3400-3600 gram woog? 🙃 En hoe het nu gaat?

8 maanden geleden

Zoontje van 6 weken hier, vorige week gewogen en was 3905 gr. Arts adviseerde mij rond de 70-80 cc per keer. Hij komt om de 3 uur 8 soms 7 flessen als hij er langer tussen laat waarbij we heb 100ml aanbieden 3 schepjes. Drinkt dit soms wel helemaal op maar vaak laat hij een beetje staan. Ziet er daarna ook verzadigd uit. Heb een aantal keer geprobeerd om 120 aan te bieden 4 schepjes lees hier dat babys die minder wegen meer opkrijgen, maar hij krijgt dit echt niet op. Waarschijnlijk moet ik hem gewoon blijven volgen en niet druk maken om de fled die perce leeg moet..

8 maanden geleden

Reactie op babyblue-24

Zoontje van 6 weken hier, vorige week gewogen en was 3905 gr. Arts adviseer ...
Dat laatste: zéker weten! 🙃

8 maanden geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Even benieuwd of je nog bij het CB geweest bent en je kindje inderdaad 340 ...
Morgen is het inloop spreekuur, als het dan niet al te hard regent en koud is gaan we even langs. Zal dan een update geven.

8 maanden geleden

Reactie op babyblue-24

Zoontje van 6 weken hier, vorige week gewogen en was 3905 gr. Arts adviseer ...
Inderdaad ik ga ook uit van wat de baby aangeeft.. hier nl een baby van 4 weken en 4500gr, drinkt meest 7 flessen van 90+3 (100cc) kijkend naar dr gewicht zou ze wel meer kunnen krijgen, maar ze wil gewoon niet meer. En verder doet ze het volgens mij ook prima ☺️

8 maanden geleden

Reactie op Ztjee

Onze kleine is vandaag 3 weken. We zitten nu al twee weken ong op 90ml we m ...
Ja mijn zoontje wordt vrijdag 4 weken hij drinkt al 120 ml vandaag ook heeft hij zelfs 150 ml opgedronken.

8 maanden geleden

Reactie op Asli09

Ja mijn zoontje wordt vrijdag 4 weken hij drinkt al 120 ml vandaag ook heef ...
Ja zeker hier ook makkelijk 120 ml

8 maanden geleden

Reactie op lisavries

Ja zeker hier ook makkelijk 120 ml
Wij ook rond 110 ml makkelijk…

8 maanden geleden

Hé meiden, Mijn dochter is 6 weken en weegt ongeveer 5 kilo. Wij geven nu nog +- 90-100 cc per keer en zon 7-8 voedingen. Ik wil het aantal voedingen gaan afbouwen en wat gaan ophogen, zodat we misschien er naar toe kunnen werken dat de nachtvoeding van 02.00-03.00 eraf kan. Sowieso moet ze langzaam meer voeding per keer krijgen natuurlijk. Hebben jullie tips hoe dit aan te pakken?

8 maanden geleden

Reactie op Olijfje_31

Hé meiden, Mijn dochter is 6 weken en weegt ongeveer 5 kilo. Wij geven nu ...
Gewoon eens aanbieden, kijken of ze dat opdrinkt. Als dat goed gaat dan kan je bijvoorbeeld de volgende dag 2 flessen aanbieden die dus 130 zijn ipv 100 enz. Zo doe ik het in ieder geval! En dan als der 2 op gaan dan de volgende dag gewoon alle flessen hoger aanbieden.

8 maanden geleden

Pff ik zit zo in dubio. Onze dochter doet zo lang over de fles met speen S van Difrax (45 min tot 60 min). Ze is 3 weken oud. Sinds een aantal dagen speen M erop en binnen 20 min 100 ml op. Dat gaat lekker dacht ik! Nu al 3x kramp in 4 dagen wat ze daarvoor eigenlijk nooit had. We gaan morgen een 1 2 3 speen kopen. Op de site van Difrax staat dat de 1 tussen de S en M speen in zit. Hopelijk gaat dit helpen!

8 maanden geleden

Reactie op Ztjee

Onze kleine is vandaag 3 weken. We zitten nu al twee weken ong op 90ml we m ...
Mijn zoontje is vandaag 2 weken en 2 dagen en ik zit op 7x 135! Van het CB was het helemaal goed want hij drinkt het met gemak op. Dus het kan gewoon, elk kindje is anders en sommige hebben meer nodig