13 Reacties

7 maanden geleden

Je hebt er natuurlijk altijd kans op. Maar mijn schoonouders hebben beiden al sinds voor de geboorte van hun kinderen regelmatig een koortslip en hebben er voor kunnen zorgen dat geen van hun kinderen het hebben. Ze komen bijvoorbeeld wel hier langs (niet gebeurt in newborn tijd), maar knuffelen en kussen niet. Verder heb ik er niet zoveel kennis van maar wilde het even meegeven 😉

7 maanden geleden

De kans is klein zonder echte aanraking.

7 maanden geleden

Kleine kans. Wel vervelend dat je het niet wist van te voren. Misschien weet die persoon ook niet dat het gevaarlijk is voor kleintjes? Ik zou het even aan haar terugkoppelen voor een eventuele volgende keer

7 maanden geleden

Tot wanneer is een koortslip echt gevaarlijk voor een baby? Sorry misschien een gekke vraag, maar familieleden hebben hier best vaak last van. Ik doe overigens niet meer aan kraamvisite. Iedereen is zo over mijn grenzen gegaan dat ik na drie weken alles heb afgezegd en niemand meer heb toegelaten. Zit nu ook gewoon met hyperventilatie en angsten. 😅

7 maanden geleden

Reactie op lennie002

Tot wanneer is een koortslip echt gevaarlijk voor een baby? Sorry misschien ...
Grofweg het eerste jaar kan een koortslip gevaarlijk zijn voor de kleintjes. Maar ook daarna is besmetting natuurlijk niet echt fijn aangezien je er je hele leven mee rondloopt.

7 maanden geleden

Reactie op Kalahari

Grofweg het eerste jaar kan een koortslip gevaarlijk zijn voor de kleintjes ...
Jaa klopt. Eenmaal een koortslip en je komt er niet van af. Dank je wel 🙏🏼🙏🏼

7 maanden geleden

Ik heb zelf heel erge koortslip. Bij de oudste had ik het mega vaak vlak na de geboorte. Ik heb hem nooit aangestoken. Ik lette wel heel goed op handhygiëne. Maar moest gewoon borstvoeding geven en zo dus hij is er vaak “bij in de buurt” geweest. Ik denk dat de kans meeeeega klein is! Zou me er echt niet druk om maken. Pas als je echt actief een kus gaat geven of eerst aan de koortsplek zit met je hand en vervolgens aan de baby is de kans natuurlijk wel reeel. Maar anders is het verwaarloosbaar.

7 maanden geleden

Reactie op Papaya

Ik heb zelf heel erge koortslip. Bij de oudste had ik het mega vaak vlak na ...
Ik was overigens elke keer mega panisch als ik het had 🫢 snap je angst echt wel. Maar dit lijkt me zo’n ieniemieniemienie kleine kans dat ik me er echt geen zorgen om zou maken. Anders had ik mijn kinderen allang aangestoken.

2 maanden geleden

Dit topic is al van even geleden. Mag ik vragen of er een besmetting is geweest bij je kindje? Ik hoor bij de september groep maar heb een soort gelijke ervaring. Ik ben wanhopig op zoek naar verhalen waarbij het kindje niet besmet is geraakt. Ik heb er ontzettend veel stress over en voel me zooooo schuldig dat ik mijn zoontje "in gevaar" heb gebracht.

2 maanden geleden

Dit topic is al van even geleden. Mag ik vragen of er een besmetting is gew ...
Hier niet besmet. Ik zou het proberen los te laten. Het is nu eenmaal gebeurd en je kan er nu niks meer aan veranderen. Alleen wat opletten voor de volgende keer

2 maanden geleden

Hier ook niet besmet. Wat Tauriel zegt: je kan er nu niks meer aan doen.

2 maanden geleden

Nee niet besmet geraakt! Ik snap je stress. Hadden wij toen ook enorm, maar gelukkig niks gebeurd