119 Reacties
één jaar geleden
Lastig hè dames. Ik heb vrijdag eind vd middag mijn volgende echo. Inmiddels een week geleden dat we het lege vruchtzakje zagen op de echo. Na het eerste heftige verdriet en de grote schok kwam de verwarring, het gemis, de teleurstelling, het idee dat mijn symptomen ook afnemen, en ergens tussen hoop en vrees begin ik nu langzaam aan het idee te wennen dat het waarschijnlijk niet goed gaat komen. Ik heb het inmiddels ook gedeeld met familie en vriendinnen en dat was prettig. Ze wisten nog niet dat ik zwanger was (ben). Als vrijdag de echo definitief zekerheid geeft gaan we onze dochter van 6 vertellen dat ik zwanger ben (geweest). Dan kunnen we het als gezin op een mooie manier met een ritueel oid gaan afsluiten uiteindelijk. Voor nu aan het verdiepen hoe ik het natuurlijke proces van loslaten straks wat kan ondersteunen, want ik zie erg op tegen medicatie en curettage. En toch nog dat laatste flintertje hoop door sommige succesverhalen. Ik zit nu ongeveer op 8 weken waarschijnlijk. Ik wens iedereen veel sterkte met deze afschuwelijke week van afwachten en ik hoop op een klein wonder voor ons allemaal.
één jaar geleden
Reactie op Mexjepex
Ik heb vandaag ook m'n 1e echo gehad, maar er was alleen een vruchtzakje zo ...
Dit snap ik echt niet. Je betaalt toch voor het consult, je hebt toch het recht om vragen te stellen tijdens dit consult? Zeker als jullie reeds zolang probeerden. Empathie 0.0! Ik neem altijd een briefje met vragen mee, tijd of geen tijd hij zal die beantwoorden 😅. Hopelijk volgt er nog een tweede goede echo!
één jaar geleden
Even een kleine update...
Vandaag weer voor een echo geweest. De hele afgelopen week na de vorige echo heb ik me eigenlijk best goed gevoeld, geaccepteerd dat het niet zo mocht zijn en de symptomen namen af. Tegelijkertijd nog wel veel onzekerheid, want er kwam maar geen bloed. Vanavond met de echo zagen we wederom een vruchtzakje en iets wat leek op nog een vruchtzakje, maar bij beiden onduidelijk of er iets in zat. Het leek wel of er meer vruchtwater in zat t.o.v. de vorige keer, dus al met al een beetje vreemd. Heb nu een doorverwijzing naar de gynaecoloog en dan zien we weer verder. We zijn dus eigenlijk niet veel wijzer geworden en zijn er alleen maar meer vragen... Weer afwachten dan maar
één jaar geleden
Reactie op Stientje85
Even een kleine update...
Vandaag weer voor een echo geweest. De hele afge ...
Succes met afwachten.. heel lastig die onzekerheid.
Hoe houd jij jezelf sterk om die week door te komen? Ik merk dat ik zelf het een beetje opgeef..
één jaar geleden
Reactie op Sage1983
Wat vervelend die onzekerheid. Hoop dat je een beetje vlot bij de gyn terec ...
Ze hebben vanmorgen gebeld en ik kan dinsdagochtend terecht
één jaar geleden
Succes met afwachten.. heel lastig die onzekerheid.
Hoe houd jij jezelf ste ...
Om heel eerlijk te zijn, hadden we het al opgegeven en gingen we er vanuit dat het beeld hetzelfde zou zijn als vorige week (ook omdat ik geen bloeding heb gehad). We hadden alleen niet gedacht dat we nu andere dingen zouden zien. We zijn er nog steeds op ingesteld dat het niet goed is en dat ik medicijnen krijg. Voor ons is deze zwangerschap in ons hoofd al afgelopen...
Het is ook heel lastig om hoop te houden, in de hele onzekere periode heb ik me maar gewoon bezig gehouden, zodat de dagen maar omvlogen. Meer kan je niet doen...
Hopelijk heb jij ook snel wat duidelijkheid 🤞
één jaar geleden
Reactie op Stientje85
Om heel eerlijk te zijn, hadden we het al opgegeven en gingen we er vanuit ...
Veel sterkte meid!
Ik begrijp je gevoelens momenteel helemaal. Zit in spanning af te tellen naar een 2de echo waarbij ik toch wel hoo0 meer te zien. Ik hoop dat we afgelopen woensdag echt te vroeg waren.
Hoeveel weken was je bij de 1ste echo en hoeveel weken nu?
één jaar geleden
Reactie op gaby2003
Veel sterkte meid!
Ik begrijp je gevoelens momenteel helemaal. Zit in span ...
Mag jij ook volgende week woensdag weer? Wat was er op jouw echo te zien, welke termijn dacht je te zijn?
Ik dacht 6.3 te zijn maar als ik te vroeg was, wat natuurlijk niet onrealistisch is want het komt wel vaker voor dat je een week terug wordt gezet door een late bevruchting of innesteling, zou een beeld met alleen een vruchtzakje met 5 weken niet per se het ergste hoeven te betekenen. De eerste 2 dagen na de echo met alleen een vruchtzakje was ik al aan het rouwen maar nu probeer ik toch wat hoop te hebben, het kan echt nog 2 kanten opgaan. Lijkt nog een eeuwigheid te duren tot woensdag..
De gynaecoloog deed voor mijn gevoel dus 1 minuut over de echo, ik wou dat ze wat meer ging zoeken, en ik kreeg verder geen info over de verwachte termijn, dus ik moet echt even afwachten en ih donker gissen.
één jaar geleden
Reactie op Mexjepex
Mag jij ook volgende week woensdag weer? Wat was er op jouw echo te zien, w ...
Yes, ik mag ook volgende week woensdag weer en het lijkt echt een eeuwigheid te duren haha
Ik was eerst ook al erg verdrietig, maar ik doe nu mijn best om positief te blijven.
Die 1 minuut zoeken, vind ik ook wel erg kort.
Ik dacht afgelopen woensdag 7w te zijn, maar volgens de echoscopist kan het zeker minder ver zijn. Ik had de laatste tijd ook een onregelmatige cyclus en heb zelf geen ovulatietest gedaan. Kan dus een latere eisprong zijn geweest.
Je berekent ook vanaf eerste dag laatste menstruatie?
Ben in ieder geval wel blij dat de zwangerschap op juiste plek zit. Iets geruststellends uit de eerste echo haha. Nu duimen voor woensdag. Voor ons beiden!
één jaar geleden
Reactie op gaby2003
Veel sterkte meid!
Ik begrijp je gevoelens momenteel helemaal. Zit in span ...
Dank je wel!
Ik hoop ook voor jullie dat jullie 2e echo ook beter verloopt 🤞
Bij de 1e echo zou ik aan het eind van de 7 weken zijn en bij de 2e dus aan het eind van de 8 weken. Als ik dinsdag naar de gyno ga, dan zou ik op 9+3 zitten ongeveer. Dus er had sowieso wat te zien moeten zijn