119 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Stientje85
Na weken van onduidelijkheid, bruine/roze afscheiding, krampen en onduideli ...
Heel veel sterkte ❤️
één jaar geleden
Hallo dames,
Ik heb afgelopen maandag een echo gehad. Hier dachten ze dat ik 7 weken zwanger zou moeten zijn. Alleen was er op de echo alleen een leeg vruchtzakje te zien!
Sinds vandaag heb ik een klein beetje roze achtig bloedverlies! Mijn volgende echo staat geplant op 21 augustus dus dat is nog heel lang wachten!
Afgelopen maart hebben wij een miskraam gehad! Ik ben zo op van de zenuwen en stress dat het deze keer weer mis gaat😔
Hoe zagen jullie echo’s eruit bij 4 weken? Dit is die van mij
één jaar geleden
Reactie op joycegorissen
Dit is mijn echo van afgelopen maandag schatting 4 weken
Hoe zagen jullie echo’s eruit bij 4 weken?
één jaar geleden
Reactie op joycegorissen
Dit is mijn echo van afgelopen maandag schatting 4 weken
Dachten jullie hier al 7w te zijn, maar bleek het 4w te zijn? Ik heb vorige week een 1ste echo gehad. Dacht zelf ook 7 weken, maar er was nog geen embro te zien. Er is mij alleen niet verteld hoeveel weken ik wel leek te zijn. Bij 4 weken lijkt dit mij een normaal beeld. Nog niet heel veel te zien.
één jaar geleden
Reactie op gaby2003
Dachten jullie hier al 7w te zijn, maar bleek het 4w te zijn? Ik heb vorige ...
Nee klopt! Bleek inderdaad pas 4 weken te zijn dan is er alleen een vruchtzakje te zien en nog geen embryo. Dus het blijft heel spannend heb wel af en toe bloed verlies bij het afvegen maar vlk zegt dat het waarschijnlijk nog innestelingsbloed is dus dat ik me niet veel zorgen hoef te maken! Volgende echo staat gepland op 21 augustus! Komende donderdag vlieg ik naar Turkije dus hopelijk een beetje afleiding🙈
één jaar geleden
Reactie op Mexjepex
Had je vandaag nog je 2e echo?
Nee 21 augustus pas
één jaar geleden
Reactie op Mexjepex
Oh nee sorry ik bedoelde gaby2003, wij hadden als het goed is gelijk op de ...
Gister de 2de echo gehad en helaas slecht nieuws 😭 Ondanks ik mij er na vorige week mentaal op heb voorbereid, is de klap echt hard. De miskraam moet nog komen en ik zit te twijfelen of ik wacht op een natuurlijk verloop of aan de meds ga. Het liefst wacht ik het af, maar hoop niet dat het al te lang zal duren. Alle zwangerschapshormonen zijn nog volop aanwezig en dat is best een pijnlijke confrontatie. Ik hoop dat het snel achter de rug mag zijn en ik weer een nieuwe poging kan gaan wagen 🙏🏻
één jaar geleden
Reactie op gaby2003
Gister de 2de echo gehad en helaas slecht nieuws 😭 Ondanks ik mij er na vo ...
Ah wat een verdrietig nieuws! En wat lastig en extra confronterend als je lichaam de miskraam nog niet herkent. Heel veel sterkte de komende tijd en veel geluk met de nieuwe poging ♡
één jaar geleden
Hey lieve dames, precies twee weken geleden hebben wij ook een leeg vruchtzakje verloren. Maandags ervoor een echo waar dus alleen het vruchtzakje zichtbaar was, vanaf het moment dat we thuiskwamen steeds met afvegen wat licht bloedverlies en uiteindelijk woensdagavond pijn ervaren wat mij bekend was als de rugweeen die ik had bij onze eerdere kindjes. Uiteindelijk dus zaterdagavond na het rommelen in huis voelde ik hoe ik het dat we het verloren hadden. Wat een nare periode was dat, een week waarin je in een waas leeft en je gevoelens als een rollercoaster door razen. Gelukkig niet lang gebloed erna, voelde ook al alsof je dubbel gestraft wordt, en het niet meer zwanger mogen zijn en daarbij ook nog eens ruim een week bloedingen hebben. Gelukkig is alles nu weer een beetje geland. Het rare is wel dat het net lijkt voor mijn gevoel alsof je het verliezen van het vruchtzakje geen miskraam mag noemen omdat er geen embryo geweest is. Ik mag niet zo hard zijn voor mezelf maar vind dit echt nog heel lastig en worstel daar echt nog mee.
één jaar geleden
Reactie op AndreaClasina
Hey lieve dames, precies twee weken geleden hebben wij ook een leeg vruchtz ...
Hmm, ik had bij mijn eerste zwangerschap de eerste echo ook alleen een leegvruchtzakje (later toch een te kleine embryo en dat ging mis) en had toen even hetzelfde gevoel. Maar later bedacht ik me nog: kijk een bevruchte eicel gaat verschillende dingen ontwikkelen: embryo, vruchtzakje/placenta (allemaal embronaal weefsel). Bij een leeg vruchtzakje is de embryo vaak nauwelijks ontwikkeld, in ieder geval niet zichtbaar op de echo maar dat wil niet zeggen dat die cellen er niet waren. Het was gewoon een kindje in wording! M.n. Jouw kindje.. dus daar mag je ook om rouwen.. het is een verlies van een zwangerschap… ik hoop dat dit je misschien helpt met de acceptatie, maar het was er echt! En je verdriet mag er ook echt zijn! Sterkte 😘
één jaar geleden
Reactie op AndreaClasina
Hey lieve dames, precies twee weken geleden hebben wij ook een leeg vruchtz ...
Het is denk ik het allerbelangrijkste dat jouw gevoel er is. Jij bent heel verdrietig omdat iets wat je wilde en had gehoopt toch niet zo mag zijn. En daarnaast is een leeg vruchtzakje ook deel van een vruchtje. Ik heb hetzelfde gehad afgelopen januari en iemand had het zelfs over een schijnzwangerschap. Daar ben ik echt boos om geweest, ondanks dat het gewoon in een héél vroeg stadium mis is gegaan, was er wel degelijk sprake van een zwangerschap en dat heb ik weken lang gedacht, tot die eerste echo. De week erna was het vruchtzakje ook gewoon gegroeid, alleen zat er geen vruchtje in, omdat die ontwikkeling al wel stop was gezet. Bij mij ging het nog mis ook en ben ik een maand later alsnog opgenomen geweest, want de placenta bleef groeien en moest met curretage verwijderd worden. Dat gebeurd echt niet als je niet echt zwanger bent.
Een leeg zakje maakt je niet minder zwanger en je wens niet minder aanwezig en het verdriet dus ook niet minder. Het ging gewoon erg vroeg mis helaas, maar vroeg betekend niet minder gewild/minder misselijk/ minder hormonen.
Jouw verdriet mag er echt zijn.
één jaar geleden
Hoi, ik heb januari ook een leeg vruchtzakje gehad.
Voor mijn gevoel was ik zwanger. Dat zeker. Maar het deed mij minder pijn, juist omdat ik geen embryo had gezien.
Wat daarin tegen wel veel pijn deed. Is dat elke keer daarna dat ik niet zwanger was pijn deed. Opeens was het gevoel dat ik al zolang bezig was er. Uit eindelijk nog steeds heel snel weer zwanger. Maar voor mijn gevoel waren we al dik een half jaar bezig. En nu denk ik vaak, als het goed gegaan was zou ik nu hoog zwanger zijn en al verlof hebben.
Voor mij was dus de miskraam niet het pijnlijkste. Maar wel de wens naar een kindje. En dat was opeens een stuk groter en pijnlijker.
Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn. En dst de verloop goed zal zijn. Ik weet nu uit ervaring dat het de eerste weken dood eng zal zijn. Ik mocht gelukkig met 6weken al een echo en daarna met 7weken was ik pas een beetje gerust gesteld. Daarna had ik wat bloedverlies wat me erg deed denken aan mijn miskraam. Maar de verloskundige kon mij met praten al het vertrouwen geven dag alles gewoon goed is.
En nu ben ik zo misselijk al iets. En weet ik dat het goed zit en is de angst weg.
Ja ik weet dat er stellen zijn die meer dan een jaar bezig zijn. Maar dit is een gevoel. Heb ook echt wel respect voor hun en vooral hun gevoel en onzekerheid.
één jaar geleden
Reactie op gaby2003
Gister de 2de echo gehad en helaas slecht nieuws 😭 Ondanks ik mij er na vo ...
Ik heb des tijds medicatie gebruikt. Ondanks dat er al sporen was van bloed verlies.
Juist omdat ik graag weer verder wou en gewoon niet kon wachten.
Het was naar mijn idee niet voor niks mis gegaan. En ik wou er ook zo snelmogelijk vanaf zijn. Medicatie gebruik of niet het blijft in beide gevallen emotioneel. Maar ik was wel opgelucht toen het eruit was.