17 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op MamaJJ
Dit waren bij ons de eerste tekenen inderdaad! Hij zit inmiddels stabiel al ...
Dan ben ik benieuwd hoelang het gaat duren
3 maanden geleden
Reactie op Papaya
Baby’s zijn écht klaar voor zitten als ze vanuit zichzelf van liggen naar z ...
Dat klopt, maar sommige hebben het niet nauw op de leeftijd🤣
3 maanden geleden
Kinderfysio hier! Onze dochter is nu 6 maanden en is vorige week zelf gaan zitten. Snelle dame met alles, dit niet gestimuleerd.
Een kind gaat zitten als het er aan toe is en niet eerder. Probeer je kind zo minimaal mogelijk neer te zetten: je motiveert hem niet om zelf te gaan zitten, hun lijfje is er nog niet aan toe en de kans op billenschuiven is een stuk groter! Alles tussen de 7-10 maanden is normaal en zelfs met een jaar schrikken wij er nog niet van.
TS: het kan nog weken duren tot je zoontje zelf gaat zitten, hij moet eerst voldoende spierkracht in z'n lijfje hebben
3 maanden geleden
Kinderfysio hier! Onze dochter is nu 6 maanden en is vorige week zelf gaan ...
Ahh oke, en wanneer kunnen ze eigenlijk kruipen? Gebeurt dat na het zelfstandig zitten?😊
3 maanden geleden
Reactie op LifeIsPrecious
Ahh oke, en wanneer kunnen ze eigenlijk kruipen? Gebeurt dat na het zelfsta ...
Kruipen en gaan zitten zijn 2 mijlpalen die niet aan elkaar gekoppeld zijn. Rond de 8-10 maanden is heel gemiddeld, sommige kindjes zijn wat eerder, anderen weer later. Dat je kindje gaat zitten, betekent niet automatisch dat 't binnen een paar weken sws gaat kruipen
3 maanden geleden
Kruipen en gaan zitten zijn 2 mijlpalen die niet aan elkaar gekoppeld zijn. ...
Ahh oke dankjewel dacht dat het wel verbonden was hihi nou ben benieuwd, mijne is nu bijna 7m oud☺️
3 maanden geleden
Reactie op LifeIsPrecious
Ahh oke dankjewel dacht dat het wel verbonden was hihi nou ben benieuwd, mi ...
Al is onze voorkeur wel dat ze het relatief tegelijk doen of in ieder geval het tijgeren beheersen om billenschuiven te voorkomen
3 maanden geleden
Kinderfysio hier! Onze dochter is nu 6 maanden en is vorige week zelf gaan ...
Moet je dan ook wachten met een kinder zitje tot het kind zelf kan gaan zitten? Of kan het wel als je hem goed ondersteund met kussentjes en dergelijke? Mijn kind (6m) kan met steun zitten maar nog niet 100% zelfstandig en ook niet zelf in zithouding komen vanuit liggen.
3 maanden geleden
Reactie op ModeBo
Moet je dan ook wachten met een kinder zitje tot het kind zelf kan gaan zit ...
Dat is eigenlijk wel het mooiste, omdat de spieren er dan ook aan toe zijn. Mocht je wel de overstap maken, omdat bijvoorbeeld de newbornset te klein wordt, doe het dan goed ondersteund en zo kort mogelijk. Onze dochter komt tot zit en zit nu goed zelfstandig, ze kan dit 10 minuten volhouden als het moet. Zolang ze de newbornset nog accepteert en erin past, blijft ze daar lekker in. Ze kan nog zo lang in het zitje!
3 maanden geleden
Al is onze voorkeur wel dat ze het relatief tegelijk doen of in ieder geval ...
Ja dat klopt hihi
2 maanden geleden
Mijn zoon van 6 maanden wil heel graag zitten maar dat kan hij echt nog ik hou hem nu in zithouding helemaal tegen mij aan (zijn rug tegen mijn buik) is dit wel oke? Weet iemand dat? Verder speelt hij de hele tijd op zijn buik en is hij de hele tijd keihard aan het trainen om zelf te zitten en te kruipen
2 maanden geleden
Reactie op rianne123456
Mijn zoon van 6 maanden wil heel graag zitten maar dat kan hij echt nog ik ...
Is gewoon oke hoor zo doe ik het altijd ook☺️