57 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op AMol

Ik weet niet wat IGG en IGM is.. en wat je vertelt over transfusie ken ik o ...
Als het goed is kun je zelf de resultaten van je bloedtest inzien via een online portaal. Daar staat bij of ze IGG of IGM of beiden hebben geprikt. Als je IGM ook positief is heb je nu een acute besmetting. Je kunt ook even je gynaecoloog bellen voor meer uitleg want nu zit je in onzekerheid.

2 maanden geleden

Reactie op AMol

Ik ben ik januari bevallen met een afgebroken zwangerschap. Ik had het toen ...
Ah op die manier. En kunnen ze dag achterhalen? Als je het voor deze zwangerschap hebt gehad, zit je juist veilig. Wat rot die onzekerheid nu

2 maanden geleden

Reactie op Macy92

Ah op die manier. En kunnen ze dag achterhalen? Als je het voor deze zwange ...
Binnenkort ga ik nog een keer prikken. En dan kunnen ze iets zien over wanneer de besmetting is geweest. Geloof ik. Ik heb het niet zo goed opgeslagen..🙈 ze had het over iets met 2 maanden en actieve besmetting of juist al eerder.. dat kunnen ze dus meteen nieuwe test bekijken ofzo..

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Als het goed is kun je zelf de resultaten van je bloedtest inzien via een o ...
Oh wat lief dat je zo mee helpt. Begrijp ik goed dat je het ook hebt doorgemaakt? We hebben een dagje Apenheul voor de boeg. Ik zal vanavond eens kijken!

2 maanden geleden

Reactie op AMol

Binnenkort ga ik nog een keer prikken. En dan kunnen ze iets zien over wann ...
Meestal testen ze de eerste keer alleen op IGG. Als die positief is, heb je antistoffen omdat je de ziekte al eens gehad hebt. Dat kan zijn toen je 2 was of vorige week, dat kunnen ze daaraan niet zien. Als ik het goed begrijp heb je al eerder dit onderzoek gehad en was hij toen negatief. Dan heb je de ziekte dus tussen dat bloedonderzoek en nu gehad. Als ze willen weten of je een actieve besmetting hebt, dan prikken ze je IGM. Die blijft maximaal 2 maanden na besmetting positief. Daarmee kunnen ze dus zien of je nu of zeer recent de ziekte hebt gehad. Als ik het goed lees heb je nu dus alleen gehoord dat je IGG positief is, wat dus zeker niet per se zorgelijk is. Het gaat echt om de IGM. Als je vragen hebt mag je me altijd een berichtje sturen. Wij zijn onze zoon door deze ziekte verloren, dus ik probeer me nuttig te maken door anderen te waarschuwen en informeren om zo wat zin aan zijn veel te vroege overlijden te geven. 💙✨

2 maanden geleden

Reactie op AMol

Oh wat lief dat je zo mee helpt. Begrijp ik goed dat je het ook hebt doorge ...
Ja in april is onze zoon met 15 weken overleden door parvovirus/vijfde ziekte. Veel plezier vandaag!

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Ja in april is onze zoon met 15 weken overleden door parvovirus/vijfde ziek ...
Wat verdrietig. In januari onze dochter op hetzelfde termijn, alleen door het edwardssyndroom. Dus dat de vk mij nu moest bellen met weer een verkeerde bloeduitslagen vond ze vreselijk. Ik zou je wel willen berichten alleen weet ik niet hoe dat via hier werkt 🙈

2 maanden geleden

Reactie op AMol

Wat verdrietig. In januari onze dochter op hetzelfde termijn, alleen door h ...
Ja dat snap ik heel goed! Ik hoop dat het meevalt, wanneer gaan ze weer prikken? Vreselijk dat jij het ook hebt moeten meemaken 😢❤️

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Ja dat snap ik heel goed! Ik hoop dat het meevalt, wanneer gaan ze weer pri ...
Ik ga volgende week op vakantie voor twee weken. Dus pas daarna.

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Meestal testen ze de eerste keer alleen op IGG. Als die positief is, heb je ...
Hoi hoi, ik weet niet hoe ik je kan berichten. Ik heb in de app even gezocht en indd op beide positief getest. Dus na de vakantie weer prikken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik het tijdens de zwangerschap gehad heb, maarja het is afwachten. Weet jij wanneer je het opgelopen hebt?

2 maanden geleden

Reactie op AMol

Hoi hoi, ik weet niet hoe ik je kan berichten. Ik heb in de app even gezoch ...
Dan heb je het dus in de afgelopen twee maanden gehad. Hoe lang ben je nu zwanger? Ik heb het met Pasen opgelopen, 23 april is mijn kindje stil geboren. Maar weet dat dit echt de uitzondering is! Bij 91% van de besmette vrouwen gaat het “gewoon” goed. Weet je of ze nu iets gaan doen of gewoon afwachten? Sterkte deze spannende tijd, ik leef met je mee!

2 maanden geleden

Je kunt iemand trouwens pas berichten als je vrienden bent zie ik. Dus als je privé berichtjes wilt kunnen sturen, kun je me een vriendschapsverzoek sturen door op mijn naam te klikken.

2 maanden geleden

Hoihoi, kan iemand mij alsjeblieft gerust stellen? Ik zit echt mega erg in de stress. Kan dit via een prive chat? Mn zoontje heeft 5e of 6e ziekte en ik ben 10 weken zwanger... Ik ben zo bang.

2 maanden geleden

Reactie op Hopefaithlove

Hoihoi, kan iemand mij alsjeblieft gerust stellen? Ik zit echt mega erg in ...
Had ie vlekjes tijdens of nadat hij koorts heeft gehad? Als je er niet gerust op bent morgen de huisarts en verloskundige bellen 🤍

2 maanden geleden

Reactie op Hopefaithlove

Hoihoi, kan iemand mij alsjeblieft gerust stellen? Ik zit echt mega erg in ...
De meeste vrouwen zijn beschermd omdat ze het vroeger hebben gehad. Kun je je ouders bellen om dat na te vragen? Als je het niet hebt gehad of ze weten het niet dan zou ik morgen bloed laten prikken en met je verloskundige overleggen over de vervolgstappen.

2 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Oh ja sinds het nieuws over 5e ziekte ben ik er ook bang voor. Ik weet niet ...
Doorgeven aan je verloskundige, ze geeft je dan meteen een formulier mee dat je je kunt laten prikken :)

2 maanden geleden

Mijn dochter heeft nu 5e ziekte en ik ben 6 weken zwanger. Valt er überhaupt iets aan te doen als ik het nu ook krijg, mocht ik geen antistoffen hebben? Dus eigenlijk: heeft het nut om mezelf op antistoffen te laten testen of zorgt het alleen maar voor meer stress?

2 maanden geleden

Mijn dochter heeft nu 5e ziekte en ik ben 6 weken zwanger. Valt er überhaup ...
Ja, als nodig kan er een bloedtransfusie in de baarmoeder worden gedaan. Dus zeker bloed laten prikken, hoe eerder je erbij bent hoe beter. Sterkte!

2 maanden geleden

Ik merk dat dit topic toch wel heel veel verdriet losmaakt bij mij. Ik wil zo graag helpen om de dood van ons zoontje wat zin te geven, maar het is nog te vroeg denk ik. Ga hem dus even ontvolgen. Mocht iemand zelf inderdaad vijfde ziekte oplopen en daar vragen over hebben, dan mag je me privé een berichtje sturen! ❤️ Ik hoop dat het allemaal goed mag gaan bij jullie 🙏🏻

2 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Had ie vlekjes tijdens of nadat hij koorts heeft gehad? Als je er niet geru ...
Hele hoge koorts (40) op woensdag en ook toen al wat roze vlekjes in zijn gezicht. Inmiddels staat zn hele lichaam vol vlekken.. ik ga morgen de verloskundige en huisarts bellen..