12 Reacties

2 maanden geleden

Hoii. Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad. Ik ben 7+5 schatting was 8. Inwendige echo gehad. Viel mij reuze mee. Mooi kloppend hartje kunnen zien al

2 maanden geleden

Reactie op Esmee1145

Hoii. Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad. Ik ben 7+5 schatting was 8. In ...
Ooh wat fijn om te lezen ben hartstikke blij voor je dankjewel voor je reactie

2 maanden geleden

Als je de mogelijkheid hebt zou ik al lekker met 7/8 weken een echo laten doen. Je hoeft dan niet zo lang in spanning te zitten en je kan vast een keer extra naar je kindje kijken! (Wat ik heel speciaal blijf vinden) Ook ik vind de inwendige echo meevallen, maar heb er intussen al best een aantal gehad door de jaren heen.

2 maanden geleden

Inwendig valt echt reuze mee. Voel je bijna niks van. Uiteindelijk komt je baby er ook door

2 maanden geleden

Inwendige echo is geen probleem, gewoon ontspannen dan merk je een nauwelijks iets van!

2 maanden geleden

Inwendig is geen probleem. Het is een vrij dun staafje waar een condoompje met glijmiddel om gaat. Het geeft naar mijn mening mooiere beelden dan uitwendig.

2 maanden geleden

Ik heb hem bij de laatste 2 zwangerschappen laten doen en doe het nu weer, het is super fijn om al eens te kunnen spieken, hierdoor weet je of het 1 of meerdere baby's zijn maar ook of het op de goeie plek zit en of het hartje klopt. Bij mijn eerste zwangerschap had ik pas met ruim 10 weken een eerste echo, toen kwamen we er pas achter dat met 6 weken het hartje niet was gaan kloppen en dat mijn lichaam het al 4 weken niet voor elkaar kreeg om een miskraam op gang te laten komen waardoor ik ineens spoed was bij de gynaecoloog. Ik merk dat verloskundige veel ervaringen hebben met de inwendige echo's, als je aan geeft dat je het spannend vind dan houden ze daar rekening mee en kijken ze eerst naar het hartje, als je het verdere onderzoek niet prettig vind dan stoppen ze ook.

2 maanden geleden

Dinsdag bij 7+4 echo gehad en dit was niet inwendig. Dus dat hoeft niet perse

2 maanden geleden

Ik heb gister met 6 weken een echo gehad en ze wou het eerst via m’n buik proberen. Meteen een prachtig beeld met kloppend hartje ❤️ dus wie weet lukt het bij jou ook gewoon via de buik.

VRIEND

2 maanden geleden

Wat maakt de inwendige echo spannend voor je? Deel dit met je verloskundige, je bent vast niet de enige! Zelf had ik 0 problemen met een inwendige echo, je voelt het niet en alles gaat op jouw tempo en met jouw toestemming

2 maanden geleden

5 augustus hebben wij onze 1e echo. Ik ben dan z’n 8 weken. Eigenlijk zou het komende week kunnen, maar ivm vakantie niet haalbaar. De echo staat gepland in het fertiliteitskliniek waar wij ivf hebben gehad. Daarna moeten we kijken of ik naar de verloskundige of gynaecoloog ga. Ik heb wel al contact met verloskundige en zij wist het antwoord helaas nog niet. Nog even spannend dus en 5 Augusts afwachten

2 maanden geleden

Ik vind zelf inwending de voorkeur hebben met dit termijn. Je ziet zoveel meer dan uitzending!