12 Reacties

één maand geleden

Het is niet aan jou iets anders te verzinnen of te doen, dat is aan je werkgever. Hier zijn namelijk regels voor vanuit de overheid. Kijk eens op: https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/themas/fysieke-belasting

één maand geleden

Oh en deze voor de algemene informatie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/rechten-op-aangepast-werk-aangepaste-werktijden-en-verlof-tijdens-en-na-mijn-zwangerschap

één maand geleden

Reactie op MelanieBabyB

Oh en deze voor de algemene informatie: https://www.rijksoverheid.nl/onde ...
Deze ken ik, ook al eerder doorgelezen. Maar het gaat er om dat binnen onze afdeling gèèn aangepast werk te doen is. Ook een halve dag werken ofzo zou de fysieke belasting die ik de andere halve dag werk niet wegnemen want het werk blijft even zwaar. En wat ik al zei, het is een mannenwereld, er is dus geen ervaring met vrouwen die zwanger zijn. (Althans niet in de afgelopen jaren..) Aangezien ik graag mee denk etc ben ik gewoon benieuwd hoe andere dit zouden aanpakken, is bijvoorbeeld een gesprek met een arbo arts iets waar ik wat aan ga hebben?

één maand geleden

Ik zou het gesprek aangaan dat je dit werk niet kan uitvoeren en dat je vervangend werk wil, desnoods op een andere afdeling. Ook zou ik hr benaderen en vragen of zij erbij willen zitten met het gesprek. Zij kunnen ook de bedrijfsarts inschakelen en die laten meedenken. Je moet echt aan jezelf en je kindje denken nu, dat is nu het allerbelangrijkste! Veel succes 🩷

één maand geleden

Met werkgever in gesprek en met arbo arts , is aan je werkgever om vervangend werk te regelen . Indien je uitzendkracht bent kom je in wat lastiger positie terecht

één maand geleden

Vooral gesprek aan gaan. Aangezien je in een ziekenhuis werkt zal er zeker wel een afdeling zijn waar je wel zou kunnen werken. De arboarts zou mee kunnen denken, maar het ligt vooral bij je leidinggevende. Die kan vast een creatieve oplossing voor je verzinnen 😀

één maand geleden

Reactie op Vlindertje3

Vooral gesprek aan gaan. Aangezien je in een ziekenhuis werkt zal er zeker ...
Ging het maar zo makkelijk dat we op andere afdelingen aan de slag kunnen. Dat is helaas niet zo, logistiek is totaal iets anders dan werken in de zorg. Ze zijn wel mee denkend maar het is vooral dus het probleem dat er gèèn vervangend werk is wat fysiek minder belastend is..

één maand geleden

Reactie op Maria201623

Ging het maar zo makkelijk dat we op andere afdelingen aan de slag kunnen. ...
Als er écht geen ander werk is dan ga je volgens mij de ZW in. Maar ik zou zeker hr/bedrijfsarts inschakelen hiervoor!

één maand geleden

Reactie op Nola1203

Als er écht geen ander werk is dan ga je volgens mij de ZW in. Maar ik zou ...
Ja precies. Eerst gesprek aan gaan met de leidinggevende. En dan vervolg stappen.👍🏻 Ergens denk ik ook steeds: pff ik stel me aan, doe niet zo moeilijk, hoe zwaar is het allemaal, die bak kan je prima even tillen blabla🙈🙈 vind het erg lastig om me er aan over te geven

één maand geleden

Reactie op Maria201623

Ging het maar zo makkelijk dat we op andere afdelingen aan de slag kunnen. ...
Dat is echt onzin. Tuurlijk kun je wel naar een andere afdeling. Desnoods ga je koffie schenken op afdelingen of fruit snijden… ziekenhuis is ziekenhuis en bestaat niet alleen uit logistiek

één maand geleden

Reactie op Maria201623

Ging het maar zo makkelijk dat we op andere afdelingen aan de slag kunnen. ...
Ik heb als reïntegratie heel lang kopieer werk gedaan op een andere afdeling. Totaal niet wat ik anders doe op mijn werk, vond het ook niets aan, maar het was ander werk. Kon door privé omstandigheden mijn eigen werk niet meer uitvoeren. Vandaar dat ik zeg dat er in zulke grote "bedrijven" vaak wel een alternatief is, ook al is het totaal anders dan je eigen werk. Anders wordt het inderdaad de ziektewet, maar verwacht eerder dat ze zullen komen met zoiets.

één maand geleden

Hele lastige situatie, en voor mij heel herkenbaar. Ik werkte voorheen in de bouw. Als timmervrouw. En deed dit dus tijdens mijn vorige zwangerschap. (Ben na de geboorte gestopt met werken). Maar kan me goed herinneren hoe het was. Vooral om voor jezelf te accepteren dat je het niet aan kan lichamelijk. Ik had toen ook een verwachting dat dat pas veel later in de zwangerschap aan de orde zou zijn. Ik heb toen tegen beter weten in toch nog lang, veel en vaak zeer zwaar werk verricht. En vooral heel vaak de minuten afgeteld tot de werkdag erop zat. Vanaf een week of 20 heb ik toen gigantisch veel lichamelijke klachten gekregen. Lage rugpijn en enorme bekkenpijn. Ik weet niet 100% zeker dat dit te wijten was aan het zware werk van de eerste 20 weken. Maar heb derest van mijn zwangerschap toen heel veel pijn gehad en kon bijna niet lopen. Heeft na de bevalling nog een nasleep gehad van bijna een jaar. Nu zegt dit natuurlijk niets over jouw lijf, maar wil je toch waarschuwen niet constant de grenzen op te zoeken en/of daaroverheen te gaan. Heel veel succes met de juiste keuze maken en de acceptatie die daarbij hoort ❤️