13 Reacties

8 dagen geleden

Hey ja ik heb het zelfde gevoel. Het zijn inderdaad hele snelle plopjes dat je bijna als een hartslag kan beschrijven. Het is ook zo snel dat je bijna gaat twijfelen van is dit de baby wel? Maar voor zo ver ik weet is dit wel zeker de kleine🙃

8 dagen geleden

Reactie op IIssaa

Hey ja ik heb het zelfde gevoel. Het zijn inderdaad hele snelle plopjes dat ...
😍😍 Super, bedankt!! Gynaecoloog had vorige echo gezegd dat het een heel beweeglijke baby is, voelde enkel niets, vond ik. Kwas nu al het voelen of het niet mijn hartslag was, maar zou raar zijn als je die vanuit je buik voelt 😅

8 dagen geleden

Wij hadden vandaag de 20 weken echo en de verloskundige zei dit is een drukke baby, ging ook tijdens de echo alle kanten op. Toen vroeg ze of ik het al kon voelen, ik zei ik denk van wel, waarop ze zei dat kan ik mij voorstellen want als ze zo aanwezig zijn en je placenta aan je rug kant ligt kan je dat veel beter voelen. Dus kan mij zeker voorstellen dat jij het ook al voelt en als ik erop ga letten, snap ik je beschrijving helemaal.

8 dagen geleden

Ik voelde dit gister ook op de buik maar ik dacht dat is vast de hartslag die ik in de placenta voel kloppen ofzo. Bij mij liggen die beide voor nml. Bijzonder als dat ook een bewegende baby blijkt te zijn ik vond het te regelmatig geklop daarvoor maar misschien hebben ze goed maatgevoel 😁

8 dagen geleden

Reactie op Mommywishes98

Wij hadden vandaag de 20 weken echo en de verloskundige zei dit is een druk ...
Bij ons ook ging de baby alle kanten op 😁. Baby lag met zijn rug tegen mijn buik. Dankje!

8 dagen geleden

Reactie op Felina1985

Ik voelde dit gister ook op de buik maar ik dacht dat is vast de hartslag d ...
Haha ja misschien 😅. Baby ligt met rug aan mijn buik. Regelmatig van mij voelbik het ook hoor, gaat enkel snel 🙃.

8 dagen geleden

Of zou het toch mijn hartslag zijn? Als ik mijn éne hand op mijn hart leg en andere op mijn buik met beetje druk van mijn vingers voelt het net hetzelfde ritme aan...? Had ergens gelezen dat dit ook je eigen slachtader kon zijn die je via je buik hoorde. Is wel gelijk waar ik mijn vingers op mijn buik leg dat ik die bewegingen of ritmische hartslag (zoals het aanvoelt) altijd kan voelen.

8 dagen geleden

Reactie op Parast

Of zou het toch mijn hartslag zijn? Als ik mijn éne hand op mijn hart leg e ...
Waarschijnlijk is het inderdaad je eigen (buikslagader) hartslag. Van je baby is veel hoger, soms wel 140 a 150 slagen per minuut. Je kunt ,volgens mij, namelijk ook niet de hartslag van je baby voelen… Wat betreft baby voelen ervaar ik zo nu en dan ‘druk’ in mijn onderbuik. Ik ben zwanger van de tweede dus herken het gevoel.

8 dagen geleden

Reactie op Greidanus1991

Waarschijnlijk is het inderdaad je eigen (buikslagader) hartslag. Van je ba ...
Is ook meer een ritmische druk dat ik voel als ik mijn vingers gelijk waar plaats. Wat wel aanvoelt als sneller plopjes. Maar ik kan moeilijk het verschil voelen met mijn eigen hartslag doordat wel beetje gelijk gaat.

8 dagen geleden

Aah ja dat is wel een verschil. Ik voel het heel af en toe en weet dan echt dat het de baby is omdat het heel kort en sporadisch is en ik daarna ook niks meer voel. Ik kan verder geen hartslag in mijn buik vinden op de manier zoals jij het beschrijft. Ik voel soms evht plopjes en die zijn soms heel snel achter elkaar wat even vergelijkbaar is met een soort hartslag maar dit duurt max 3 seconden en dan is het weer weg :).

8 dagen geleden

Ik herken me in je vraag. Zelf voel ik soms opeens mijn onderbuik hard worden en beweging, als ik dan bewust voel dan is het mijn hartslag. Op andere momenten voel ik mijn hartslag niet in mijn buik. Alsof de kleine er tegenaanduwt en je het daardoor voelt bijvoorbeeld;)

8 dagen geleden

Reactie op Mar1104

Ik herken me in je vraag. Zelf voel ik soms opeens mijn onderbuik hard word ...
Dit heb ik ook en klopt precies wat je zegt. De baby zet zich af en komt waarschijnlijk met zijn rug aan jouw de voorkant van jouw buik. Daarnaast kunnen het al harde buiken (oefenweeën) zijn al zul je die pas later in je zwangerschap meer merken.

7 dagen geleden

Vanmorgen werd ik wakker met een zwaar onderbuik gevoel en na een tijdje voelde ik het bewegen. Beetje kriebels / fladder en zwemgevoel. Ik voelde vorige week al iets lichts maar dit was enorm duidelijk, heeft me 1,5u wakker gehouden☺️