11 Reacties

één maand geleden

Ik heb af en toe een paar dagen vervelende steken die naar mijn liezen trekken en ook heel erg moe...

één maand geleden

Ja hier 17+3 en vooral als ik veel doe echt heel veel bandenpijn. Ik werk in de zorg en heb nu een maand vakantie maar weet ook even niet hoe ik dat straks ga doen 😦 maar ik ben van mening; wat niet gaat dat gaat niet hè! Pak je rust vooral.

één maand geleden

Maak direct een afspraak bij de bekkenfysio, doen hoor! Door het verweken worden de klachten anders alleen maar erger… Tijdens mijn eerste zwangerschap bekkeninstabiliteit opgelopen, mede door mijn hypermobiliteit, en daar de jaren erna ook nog regelmatig last van. Nu begint het ook weer flink pijn te doen na belasting (lang lopen/fietsen/zitten). Plat liggen is bij mij het enige dat helpt, echt helemaal horizontaal. Wat werken, ook al kan ik thuiswerken en heb ik een kantoorbaan, behoorlijk bemoeilijkt. Ik probeer extra rust te nemen en wil zo snel mogelijk weer met bekkenfysio beginnen om erger te voorkomen.

één maand geleden

Ik ga na de Chiropractor. Daar werkt ook een bekkenfysio. Met tape kan ik me momenteel goed helpen. Ben morgen 14 weken

één maand geleden

Oh hier ook…. Vorige zwangerschap bekkeninstabiliteit gehad… en heb het idee dat ik er nu veel eerder last van heb maar ook veel heftiger… Het is zo erg dat ik me echt afvraag of het een goede keuze was om weer zwanger te worden… voel me zo schuldig tegenover m’n zoontje dat ik nu niet met hem kan spelen 😭 Ga al naar de bekkenfysio maar die heeft al gezegd dat ze het niet beter gaat maken en het alleen maar erger wordt… met de therapie is het gelukkig wel nog een soort van onder controle…

één maand geleden

Ik ben 14 weken zwanger en heb nu 4 weken last van bekkenpijn. Ik loop al bij de bekkenfysio, maar merk weinig verandering. Bij mij voelt het alsof er iets gekraakt moet worden, dus ik ga binnenkort naar de chiropractor en als dat niet werkt, probeer ik acupunctuur. En voor tijdens het sporten ga ik een bekkenband kopen. Dan kan ik in iedergeval blijven bewegen😊😊

één maand geleden

Heel vervelend dat je zo’n last hebt! Ik zit ineens te denken misschien is het wel lekker om af en toe te gaan zwemmen. Dan heb je wat minder belasting op je lijf. Nog even een side note. Ik weet niet of je al een eerdere zwangerSchap hebt gehad. Maar zelf heb ik in mijn eerste zwangerschap van week 10-30 bekkenklachten gehad. Nu ben ik 14 weken zwanger en heb ik al een kindje rondlopen maar heb ik veel minder last omdat ik echt substantieel rustiger aan doe dan toen ik nog geen kind had. Ik ging van hot naar her en plande de dagen helemaal vol. Ik merk nu duidelijk de link met belasting. Als ik namelijk een hele middag ga shoppen heb ik ineens wel last. Misschien kun je nog kijken naar je dagindeling of welke activiteiten je zou kunnen minderen.

één maand geleden

Ik heb dat ook, heel veel moe en last onder mijn buik of banden als ik iets te veel/te snel doen... Echt vervelend met werken in de zorg. Ik probeer alles heel rustig doen en veel pauzes nemen, anders reed ik het niet.

één maand geleden

Reactie op MaaikeMaki

Ja hier 17+3 en vooral als ik veel doe echt heel veel bandenpijn. Ik werk i ...
Ik heb ook een bloed aandoening wat mij antistoffen etc beinvloed en dus snel moe ben, heb ook een lastige zwangerschap door t ziek zijn 8kg kwijt, zo gesprek ha maar waarschijnlijk ziekte wet ingaan

25 dagen geleden

Bedankt voor de reacties! En vervelend om te lezen dat jullie ook zoveel last hebben ervan! 😞 En goede tips, die ik zeker ga proberen, bedankt en sterkte dames! 🫶🏼

25 dagen geleden

Ik heb na mijn bevalling erg veel last van de bekken gehad. Kon na 9 maanden weer lopen zonder pijn. Bij mij heeft de bekkenfysio dryneedling gedaan. Helpte bij mij super goed!! Dat mag je ook doen tijdens je zwangerschap vanaf 12 weken. Echt een aanrader. Ik heb nu nog geen last, maar ik ga dit direct weer doen mocht t terug komen