10 Reacties

15 dagen geleden

Heb ik ook last van met mijn vorige zwangerschap en nu weer. Beide bekkeninstabiliteit en ben bij een bekkenfysio geweest. Gister ook geconstateerd dat 1 van mijn bekken scheef is en deze word volgende week recht gezet.

15 dagen geleden

Hoi hoi, ik herken dit van mijn vorige zwangerschap en de pijn was heel heftig. Maar bij mij was het gelukkig geen bekkeninstabiliteit, maar het gevolg van een verkeerde houding door de veranderde balans met de dikkere buik. Ik was er na 3 sessies bij de fysio helemaal vanaf! En ik kan de oefeningen nu weer gebruiken en heb helemaal geen last. Dus ik zou gewoon eens langs de huisarts/fysio gaan. Wie weet valt het bij jou ook reuze mee!

15 dagen geleden

Jep klinkt als bekkeninstabiliteit. Ik heb er ook last van en ben net voor eerste sessie naar bekkenfysio geweest. Aanrader!

15 dagen geleden

Via de huisarts naar de (bekkenbodem-)fysio of direct naar de (bekkenbodem-)fysio! Daarnaast kan ik je zwangerschapsyoga aanbevelen.

15 dagen geleden

Reactie op Shamm1990

Heb ik ook last van met mijn vorige zwangerschap en nu weer. Beide bekkenin ...
Oh jeetje dat klinkt helemaal heftig! Hoe gaan ze je bekken recht zetten?

15 dagen geleden

Reactie op LizHaJa

Oh jeetje dat klinkt helemaal heftig! Hoe gaan ze je bekken recht zetten?
Ja ik heb geen idee precies. Het schijnt pijnlijk te zijn en daarna een dag of 2 onwijze spierpijn en mag dan ook niks doen. Het nadeel is wel dat door de bekkeninstabiliteit het vaker kan voorkomen dat het verkeerd gaat zitten.

13 dagen geleden

Heb je hierbij ook last dat het uitstraalt naar je bil? Daar heb ik namelijk last van. Eerst de onderrug en dan langzaam steeds meer naar de bil toe, vooral na een dag werken

12 dagen geleden

Reactie op DYE41

Heb je hierbij ook last dat het uitstraalt naar je bil? Daar heb ik namelij ...
Ja, en vooral op werkdagen idd. Valt me op dat ik nu na een rustig weekend amper last heb..

12 dagen geleden

Reactie op LizHaJa

Ja, en vooral op werkdagen idd. Valt me op dat ik nu na een rustig weekend ...
Ja precies, hier nog een.. 🥲

12 dagen geleden

Ik heb hier last van gekregen na mijn bevalling. Kon na 8 maanden weer lopen zonder pijn waarvan zeker 3 maanden bijna niet lopen van de pijn. Ben bij bekkenfysio geweest en heb dry needling gehad. Super!! Ging langzaam echt veel beter. Vaak zijn t de spieren om de bekken die t zwaar hebben. Bij mij hebben ze die met de naalden dus ontlast