6 Reacties

2 maanden geleden

Dit had ik mijn eerste zwangerschap ook. De verloskundige zei dat het allemaal zo goed doorbloed is dat er bij druk snel een adertje kan springen. Dit is het rode bloed. In principe niks ernstigs en normaal. Bij mij was dat ook het geval!

2 maanden geleden

Kan het zijn dat je poliepen in je baarmoeder hebt? Dit is vaak onschuldig maar mocht het rond je baarmoeder zitten, dan kan het zijn dat ze wat sneller bloeden, met name bij druk van harde ontlasting etc.

2 maanden geleden

Ja zoals al gezegd waarschijnlijk is de baarmoederhalskanker erg goed doorbloed. Door elke vorm van druk kan er een adertjes knappen waardoor je wat kan gaan bloeden. Dit kan door niesen, neus snuiten, ontlasting of seks komen

2 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde! Ben nu ongeveer 8 weken en heb er eigenlijk vanaf het begin al last van. Heb het niet elke dag, maar paar keer per week en ene keer minder dan de andere keer. Heb inmiddels al 2 goede echo’s gehad en een gynaecoloog heeft ook een paar onderzoekjes gedaan, maar ze kon niets vinden. Dus verwacht inderdaad dat het door de extra doorbloeding komt icm het druk zetten. Bij mij is het altijd tijdens/na ontlasting (het bloedverlies is wel vaginaal). Toch blijft bloed zien niet leuk 🙈

2 maanden geleden

Vandaag ook tijdens de ontlasting. Ik schrok me rot. Dit is de 1e keer zo geweest. Misschien omdat ik ook in t buitenland ben met ander voedsel.