9 Reacties

2 maanden geleden

Dextro meteen innemen erna. Benen omhoog en vragen om Ijs tegen je nek. Heb precies t zelfde

2 maanden geleden

Oh en van te voren aangeven dat je er niet tegen kan

2 maanden geleden

Bij ons kan je de NIPT en het standaard bloedonderzoek tegelijk doen, misschien kan je dit bij jouw verloskundige ook navragen, dat scheelt in ieder geval weer 1 keer 😊

2 maanden geleden

Hier nog een...geen prikangst ofzo, maar nu al zo slap. En er wordt flink wat bloed getapt volgens de verloskundige. Ik zorg dat ik niet alleen ga en dat ik wat water en eten meen neem. En idd even aangeven aan de prikker.

2 maanden geleden

Ik viel dus ook bijna flauw tijdens het bloedprikken laatst. Was mij nog nooit overkomen.. volgens de prikdame is het vaker zo dat men flauw wordt bij het prikken tijdens een zwangerschap. Om je gerust te stellen, mocht het gebeuren: bij mij was ze heel lief, legde een koud nat doekje op mijn hoofd, stoel maar achteren en mocht zo lang blijven liggen als ik wilde. Dit gebeurt vaker dus ze weten wat ze moeten doen 😉 Tips die ik je mee kan geven: neem water mee, zorg dat iemand meegaat zodat je niet naar huis hoeft te rijden/fietsen, en wat eten. Het helpen bij aanvullen van ijzer/bloed is niet echt nodig denk ik. Wat extra ijzerrijk eten kan natuurlijk niet kwaad. Neem bijv. wat noten of dadels mee. Veel succes!

2 maanden geleden

In precies wordt er nooit zoveel geprikt dat je er bloedarmoede van krijgt: zonder zwangerschap heb je 4,5L bloed (en dat stijgt tot 6,5-7,5L aan het einde van je zwangerschap). Per buisje is het maar een paar mL, dus enorm weinig in verhouding tot je totale bloedvolume. Als je snel flauwvalt zou je kunnen vragen of je eventueel liggend geprikt kan worden, dat verkleint het risico op flauwvallen (doordat het bloed al automatisch naar je hoofd stroomt)

2 maanden geleden

Ik ben ook maandag bijna flauwgevallen, ze moest ongeveer 10 buisjes afnemen. Normaal ook nooit last van! Had alleen weinig gegeten en het was 09:00 s ochtends🙈 Dus daar ging het bij mij mis denk ik. Ze waren heel lief en het gevoel was binnen een paar minuten ook weer weg. Nog even wat limonade gehad en een banaan en toen voelde ik me weer goed.

2 maanden geleden

Bij mij hielp het dat ze een slangetje aanlegde, waardoor ik de wisselingen van de buisjes niet voelde. Dat scheelde voor mij al heel veel!

2 maanden geleden

Dankjulliewel voor alle reacties!!