23 Reacties

3 maanden geleden

Niet meer 🙃 maar heb het wel gehad/gedaan met drie kids tegelijk! Twee voedend en een zwangerschap 🙂

3 maanden geleden

Jaa ik, zoontje van 10 maanden krijgt nog borstvoeding

3 maanden geleden

Wat is precies je vraag? ☺️

3 maanden geleden

Ik ben erg bang voor teruglopende productie en vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben mijn dochter eet nog weinig vaste voeding en vandaag kolfde ik maar 50 ml ipv 100-120 wat ik normaal kolf ik wil nog niet stoppen met t geven van bv

3 maanden geleden

Reactie op Foxy23

Ik ben erg bang voor teruglopende productie en vroeg me af of er mensen zij ...
Ze is nu bijna 10 mnd

3 maanden geleden

Reactie op Foxy23

Ik ben erg bang voor teruglopende productie en vroeg me af of er mensen zij ...
Ahh.. ik heb zelf geen terugloop gehad, ik kolfde ook niet.. misschien een lactatiekundige eens bellen? Ik weet wel dat je extra (vaker) zou kunnen kolven om de productie op te schroeven!? Het kan ook gewoon zijn dat je dochter nu meer drinkt omdat de samenstelling veranderd is? Ik merkte dat de samenstelling veranderd was bij mij doordat m’n toen jongste ging “bijten” dat heeft een paar weken geduurd, eerste trimester. Toen dronk hij ook veel lang. Aan het eind van de zwangerschap dronk hij korter en was sneller verzadigd. Hoop dat je hier iets mee kan?

3 maanden geleden

Ja ik ook ! Dochter is nu net 1 jaar en productie is wel al teruggelopen. Ik kolf nu ook max 50 ipv 100 tot 120 en soms nog minder. Wij geven holle bio opvolg melk erbij als ze niet genoeg lijkt te hebben. Ik kijk hoelang het lukt. Mijn dochter eet nu steeds meer vast voedsel dus dat scheelt wel.

3 maanden geleden

Reactie op Foxy23

Ik ben erg bang voor teruglopende productie en vroeg me af of er mensen zij ...
Ik heb advies gevraagd bij een lactatiekundige, bij bijna alle mama's zal de productie gedurende de zwangerschap stoppen. Als je straks als de mini er is wil gaan tandem voeden dan is het belangrijk om je kindje wel aan te leggen en te laten droog drinken, zodat hij/zij het drinken niet verleerd. En tijdens de zwangerschap zul je dan je kindje moeten bijvoeden met diepvries voeding of (helaas in mijn geval) kunstvoeding.

3 maanden geleden

Ahh.. ik heb zelf geen terugloop gehad, ik kolfde ook niet.. misschien een ...
Productie opschroeven tijdens de zwangerschap werkt niet ! Door de hormonen en doordat je lichaam zo druk is met een mini mensje maken loopt het (helaas) gewoon terug.

3 maanden geleden

Reactie op Monkie96

Ik heb advies gevraagd bij een lactatiekundige, bij bijna alle mama's zal d ...
Is niet helemaal “waar” 🙂 ik heb de gehele zwangerschap (tandem) borstvoeding gegeven + tandemvoeden van 3 heel even, later een lange periode twee kinderen.

3 maanden geleden

Is niet helemaal “waar” 🙂 ik heb de gehele zwangerschap (tandem) borstvoed ...
Hahaha ik zei ook bijna alle mama's. Er zullen altijd uitzonderingen zijn :)

3 maanden geleden

Reactie op Monkie96

Hahaha ik zei ook bijna alle mama's. Er zullen altijd uitzonderingen zijn : ...
Jaa 😂😂 las het nu net pas “bijna”

3 maanden geleden

Ik geef nog borstvoeding aan mijn 10 maanden oude dochter. Helaas liep mijn productie al terug voordat ik überhaupt een positieve test in hadden had. Ik ben nu 5 weken zwanger maar ik produceer nu al niet meer genoeg melk om mijn dochter te kunnen voeden. Heel stressvol ook omdat ik geen voorraad meer heb en omdat mijn dochter kunstvoeding pertinent weigerd😪

3 maanden geleden

Ik geef nog borstvoeding aan mijn dochter! Zij wordt volgende week 1 jaar. Ben ook benieuwd wanneer het stopt en hoe mijn dochter gaat reageren. Op dit moment is ze echt borst verslaafd 🥲

3 maanden geleden

Hier ook nog bv aan mijn zoontje van bijna 1,5 en zwanger 😃

3 maanden geleden

Ik geef ook nog borstvoeding aan onze bijna 2 jaar oude dochter. Ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Hoe voelen jullie borsten? Mijn eerste zwangerschap waren ze heel vol en heel gevoelig. Nu zijn ze niet voller en veel minder gevoelig dan toen..

3 maanden geleden

Ik geef ook nog borstvoeding (bijna 15m). Merk dat m’n productie echt wel teruggelopen is en ben eigenlijk een beetje op zoek naar hoe ik hem daarbij kan helpen. Hij kan zo gefrustreerd raken als er geen melk meer is maar hij nog wel wilt drinken🥺

3 maanden geleden

Reactie op MelanieBabyB

Ik geef ook nog borstvoeding (bijna 15m). Merk dat m’n productie echt wel t ...
Hoi, ik stimuleerde de borst als hij dronk, om het toeschiet reflex te “activeren”

3 maanden geleden

Ja! Mn dochter van 16 maanden krijgt ook nog borstvoeding! Doet wel zeer af en toe doordat mn tepels nu gevoelig zijn weer

3 maanden geleden

Mijn dochter van 15 maanden krijgt ook nog borstvoeding❤️ m'n productie is al wel teruggelopen, maar ze is er nog wel tevreden bij.