11 Reacties

één maand geleden

Als alles goed doorbakken is kan je gewoon lekker mee eten. 😊 Veel plezier!

één maand geleden

Let op dat kroepoek ook van Garnaal is!

één maand geleden

Reactie op N1996

Let op dat kroepoek ook van Garnaal is!
Dit is mega verhit dus dat zal wel meevallen

één maand geleden

Reactie op BubbleBotenvouwer

Dit is mega verhit dus dat zal wel meevallen
Wordt in zwangerhap wel benoemd als afgeraden.

één maand geleden

Reactie op BubbleBotenvouwer

Dit is mega verhit dus dat zal wel meevallen
Bij garnaal gaat het volgens mij niet om de verhitting, maar om schadelijke stoffen. Zelf denk ik dat een stukje kroepoek best kan, maar doe keuze moet iedereen natuurlijk voor zichzelf maken.

één maand geleden

Reactie op xMommy2Bx

Wordt in zwangerhap wel benoemd als afgeraden.
Inderdaad. Vandaar dat ik het niet eet. Dan pak ik liever cassave kroepoek. Ook erg lekker

één maand geleden

Doe vooral wat goed voelt 😉 bij mijn eerste zwangerschap mocht ik gewoon nog garnalen eten (en die at ik heel veel 😅) nu zou het ineens helemaal niet meer mogen….

één maand geleden

Bij garnalen, en dus ook bij kroepoek, gaat het om kwik en dioxine die hierin zitten. Inmiddels weten we dat heel veel vissen hiermee vervuild zijn, waardoor dit afgeraden wordt te eten tijdens de zwangerschap. Verhitten haalt deze gifstoffen niet weg. Bij mijn vorige zwangerschap werden bepaalde vissen juist nog aangeraden waarvan ze nu zeggen dat jee niet mag. Ik zie dat dan als voortschrijdend inzicht en vermijd ze. Van een stukje kroepoek zal je echt niet direct veel gifstoffen binnenkrijgen, maar dat moet ieder voor zich afwegen inderdaad. Cassave kroepoek kan sowieso want dat wordt niet van garnalen gemaakt!

één maand geleden

Je zou voor de grap eens moeten kijken uit hoeveel procent garnalen kroepoek bestaat 😉

één maand geleden

Hi volgens mij kan het gewoon, behalve idd de kroepoek. Afgelopen weekend ook gegeten ;)

één maand geleden

Als je dit opzoekt over garnalen. En dit is ook bij kibbeling staat overal dat het afgeraden word. Je mag het eten maar dan niet te vaak. Ik vermijd het. Mocht het toch een keer voorkomen maak ik mij dus niet druk. Bij mijn eerste zwangerschap mocht dit namelijk wel nog allemaal