36 Reacties

8 dagen geleden

Wij willen wel een cosleeper gaan gebruiken ☺️ Na het lezen van wat boeken (oa Het boek waarvan je wilde dat je ouders het hadden gelezen) persoonlijk de keuze gemaakt om het kindje zo lang mogelijk bij ons op de kamer te houden. Heb al veel tips gelezen, zoals koop er eentje die helemaal dicht te maken is. Eentje waarvan 1 kant altijd open is en niet dicht kan schijnt vaker niet fijn te werken. (Wat als er een kier is tussen het bedje en ons bed? Wat als ik mijn deken per ongeluk over het kindje leg etc). Bij eentje die ook dicht kan voorkom je veel onzekerheden. Laat maar weten als je een goede hebt gevonden 😄

8 dagen geleden

Hier sowieso wel, het idee om ons kindje dicht bij ons te hebben ‘s nachts en er niet uit te hoeven voor borstvoeding was de doorslag. Wij zijn voor de maxi cosi iora air gegaan. De zijkant kan open/dichtgemaakt worden, wieltjes om te verrijden, schommelstand en mogelijkheid om 1 kant hoger te zetten mocht dit nodig zijn bij reflux.

8 dagen geleden

Wij gebruiken een ledikant als cosleeper. 1 zijde er af gehaald en in plaats daarvan een extra balk erop geschroefd voor de stabiliteit. Werkt perfect en gaat lang mee.

8 dagen geleden

Zeker co-sleeper, super fijn! Niet je bed uit maar je baby gewoon gelijk kunnen helpen / troosten / voeden. En ook fijn om hem of haar te zien slapen en weten dat alles goed zit 🙂 ik zal niet zonder kunnen. Wij hadden een hele mooie gevonden via marktplaats. Wel alleen de eerste maanden zodat de overstap naar eigen kamer zonder problemen ging.

8 dagen geleden

Reactie op Neintjelief

Ik vind het heel zonde om een bedje te halen dat de baby misschien maar 4 m ...
Kan ook tweedehands he... ik heb om die reden mijne ook op marktplaats gekocht. 20 euro vind ik prima te doen voor maar paar maanden gebruik.

8 dagen geleden

Wij hebben de Chico next 2 me dream. Ons dochtertje Heeft hier tot 7 maanden bij ons op de kamer in geslapen. Toen ging ze zich optrekken aan de rand en is ze verhuisd naar haar eigen kamertje wat ook gelijk heel goed ging. Wij vonden het heerlijk en gezellig en vonden het allebei wel er dat ze naar haar eigen kamertje ging 😅 dus hopelijk gaan we het straks weer zo ervaren.

7 dagen geleden

Reactie op Anoukel

Kan ook tweedehands he... ik heb om die reden mijne ook op marktplaats geko ...
Ja, alleen dan moet ik dus na een paar maanden alsnog op zoek naar een groter bedje dat naast ons bed kan staan. Gewoon zonde van de tijd en de moeite (niet zozeer van het geld)

7 dagen geleden

Ik heb bij mijn zoontje gewoon zijn ledikant naast ons bed gezet. Hij sliep na 3 weken gewoon op eigen kamer Voordelen: Je kan zelf veeeel beter slapen. Want van elke geluidje word je wakker. Wanneer de een de nachtfles geeft kan de ander gewoon door slapen. Onze zoon was dus snel gewend aan op eigen kamer slapen. Ik hoor dus vaak verhalen dan ouders na maanden hun kindje niet goed in slaap krijgen... Dit komt dus doordat ze gewend zijn om bij ouders te liggen

7 dagen geleden

Ik heb bij mijn zoontje gewoon zijn ledikant naast ons bed gezet. Hij sliep ...
Of je wel of niet wilt co-sleepen moet iedereen voor zichzelf weten. Maar dat laatste wat je zegt is gewoon écht niet waar. Het is biologisch normaal dat baby’s hulp nodig hebben met (in)slapen, tot zelfs ver na een eerste verjaardag. Cosleepen/samen slapen is al honderden jaren wat ‘we’ doen in en in grote delen van de wereld nog normaalste zaak vd wereld. Wij mensen (in het westen) zijn de enige zoogdieren die onze baby’s (soms) op een eigen kamer leggen. Dat je dit wilt doen prima, maar het is natuurlijk niet zo dat een kindje bij je houden op je slaapkamer zorgt voor kindjes die iets van slapen niet zouden leren. In het westen hebben wij gewoon een onrealistisch beeld en verwachting van babyslaap. Ik bedoel dit niet naar jou persoonlijk, maar er zijn hier zoveel nieuwe aankomende ouders dat ik wel even wil reageren.

7 dagen geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Of je wel of niet wilt co-sleepen moet iedereen voor zichzelf weten. Maar d ...
👏🏻👏🏻

7 dagen geleden

Ja co sleeper! Super fijn aangezien je in het begin nog vaak moet voeden. Zo hoef je niet constant je koude bed uit tenminste met borstvoeding. Met de fles is het een ander verhaal. Maar honger of niet, jonge baby's worden vaak wakker nachts dus dan is het fijn als je een hand op het buikje kan leggen of eventueel een speen kan aanbieden

7 dagen geleden

Reactie op Sterrenmama1995

👏🏻👏🏻
Heel overdreven hoor

6 dagen geleden

Ja super blij met de snuzpod. Als een cosleeper toch niet bevalt kan je hem ook prima als een gewone wieg gebruiken. Wij hebben hem gepimt met een losse standaard met hemeltje. Zag er echt heel leuk uit. Nu voor de 3e gaat hij weer de opslag uit haha!

6 dagen geleden

Heb even geen betere foto zonder zooi en naast best haha. maar zo zag het eruit. Was er super blij mee.

6 dagen geleden

wij hebben een ledikant co-sleeper genomen (wel afmeting van ledikant dus niet van het wiegje). Mijn eerste zoon vond zijn co-sleeper zo fijn dat hij toen niet meer wilde overstappen naar zijn ledikant en toen begonnen de slaapproblemen. Nu hopen we dat de 2e er minder moeite mee zal hebben 😂 https://www.vanastenbabysuperstore.nl/meegroeiledikant-co-sleeper-lya2-wit?sqr=Ledikant%20co-sleeper