8 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou lekker ziekmelden idd. Doe ik normaal nooit, maar als ze je zo lullig op straat zetten en je doodop bent lijkt me dat een prima reden.

2 maanden geleden

Zeker voor je zelf kiezen, als het niet gaat gaat het gewoon niet. Het is normaal om voor je zelf te kiezen. Heel veel succes, hoop dat je heel snel van je rust kunt genieten.

2 maanden geleden

Ziek melden ... herken dit wel maar ik had het met postnatale depressie door HG zwangerschap

2 maanden geleden

Ziek melden, als je het niet trekt trek je het niet toch. Aan jezelf denken ☺️

2 maanden geleden

Inderdaad wat hier al wordt gezegd, ziekmelden. Ik weet niet hoever je al bent, hoe je relatie is met sommige binnen de organisatie en of iemand van hen nog wat zou kunnen betekenen voor het vinden van een nieuwe baan, maar je zou kunnen overwegen om te vertellen dat je zwanger bent en je daarom ziekmeldt. Om aat begrip te krijgen voor de reden en dat het niet onwil is. Maar snap het ook goed als je dat niet wil vertellen.

2 maanden geleden

Ziekmelden! Heb in dezelfde situatie gezeten. Ze denken je heel brutaal weg te kunnen sturen maar verwachten wel dat je nog door blijft werken tot 1 sept. Gewoon lekker ziekmelden lieverd

2 maanden geleden

Zal ook voor ziekmelding gaan. Want je hebt ook flinke klachten zo te horen. En de bijbehorende stress van het achterlopen is ook niet goed voor je. Het gaat echter wel om een langere periode nog zo te horen, dan wordt je waarsch wel aan een praktijkbegeleider gekoppeld (voorloper van de bedrijfsarts). In overleg met haar zal wellicht halve dagen dan een optie zijn? Zo te lezen is de workload daarvoor te hoog dus denk dat het je rust geeft als je dit met haar bespreekt (kan in vertrouwen). Dan kan je werkgever nog iemand bijschakelen. Ik heb zelf een groot verantwoordelijkheidsgevoel en me in het verleden flink druk gemaakt bij verschillende banen. Ook over mijn grenzen gegaan. Terwijl ik achteraf denk voor hen was ik ook maar een nummertje. Had gewild dat ik meer voor mezelf had gekozen. En als je dat lastig vindt doe het voor die kleine in je buik 😉

2 maanden geleden

Los van wel of geen contractverlenging, deze vermoeidheid valt onder zwangerschapsklachten en je bent gewoon ziek. Als je werkgever van je zwangerschap af weet kunnen ze je ziek melden en krijgen ze de volledige kosten vergoed door het uwv. Ik ben ook extreem vermoeid en ik kan maar halve dagen werken. Beter halve dagen productief dan een hele dag te moe om iets te doen denk ik maar zo