14 Reacties

9 dagen geleden

Ik krijg de tijd dat ik weg ben voor de echo verlof. Dat gaat dan om een uurtje. Hele ochtend lijkt mij ook wat veel?

9 dagen geleden

Ik ga tussendoor weg en mag dan 1.5 uur a 2 uur aan verlof schrijven maar het meeste plan ik om me werk heen

9 dagen geleden

Ik doe dit eigenlijk in mijn vrije tijd

9 dagen geleden

Je krijgt niet extra verlof, mag mag wel onder werktijd naar een controle/medische echo. Dus in principe is het gewoon de tijd die je nodig hebt aan reistijd + echo die je krijgt als verlof, niet extra.

9 dagen geleden

Je krijgt gewoon de tijd die je nodig hebt. Je kan hier geen hele dag voor krijgen. Maar t mag wel in werktijd wanneer je t niet anders kan plannen. Ik plan t op mijn vrije dagen

9 dagen geleden

Zoals anderen al zeggen krijg je de tijd die nodig is. Dus reistijd + tijd van echo. Ik plan het wel vaak op werkdagen omdat mijn peuter dan op de opvang is, anders moet hij mee. Wat voor een korte controle niet erg is, maar met bv een medische echo zijn kindjes niet welkom.

9 dagen geleden

Nooit over nagedacht, dit gewoon onder werktijd gedaan 😅

9 dagen geleden

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/rechten-op-aangepast-werk-aangepaste-werktijden-en-verlof-tijdens-en-na-mijn-zwangerschap " U heeft recht op zwangerschapsonderzoeken tijdens werktijd. Uw loon wordt doorbetaald voor de duur van het zwangerschapsonderzoek en de reistijd." Gewoon lekker onderwerktijd plannen 😉 Je hoeft er geen eigen verlof/vakantieuren voor op te nemen.

9 dagen geleden

Je mag onderwerktijd een echo plannen, als het niet anders kan. Het is volgensmij niet zo dat je dan verlof krijgt voor een hele ochtend. Het is echt alleen voor de echo en reistijd.

8 dagen geleden

Mijn zwangerschap is helaas medisch ivm aangeboren afwijkingen van ons derde kindje. Hierdoor hebben we afspraken en onderzoeken in het ziekenhuis. Deze afspraken duren wat langer, en de reistijd is ook langer, maar om het een beetje een plek te geven allemaal krijg ik (afhankelijk van het soort afspraak) wel de hele dag of een dagdeel vrij. Sidenote is dat ik 6u per dag werk, dus we ook wel weinig uren overblijven om te werken

8 dagen geleden

Ik werk 5 dagen. Ik doe dit ook na werktijd of op gunstige tijden, dus niet midden op de dag, en niet dat ik veel uren mis op mijn werk. Ik vind dit namelijk ook niet netjes naar mijn baas toe, als ik uren weg blijf.

8 dagen geleden

Bij mij duurde de 13wk echo maar een kwartiertje, plus reistijd. Hele ochtend lijkt me idd onnodig en snap dat je werkgever daar niet in meegaat. Reistijd naar echo+echo is wat je hoort te krijgen en lijkt me ook meer dan voldoende.

8 dagen geleden

Ik ga tussendoor naar de afspraken toe. Die worden bij mij in het zkh gepland dus ik kan zelf niet echt aangeven wanneer uit komt. Ik mag dit tijdens werktijk doen en krijg daar voor ‘bijzonder verlof’. Er was eerst wel gezeik om, maar ze zijn verplicht je deze tijd te geven. Ik zelf doe altijd 1,5 uur.

8 dagen geleden

Lekker je echo onder werktijd plannen hoor, hier heb je recht op. Als ze hier niet mee akkoord gaan is het pech voor je werkgever. Wel geldt het inderdaad alleen voor de tijd van reizen en de echo.