14 Reacties
één maand geleden
Ik ga tussendoor weg en mag dan 1.5 uur a 2 uur aan verlof schrijven maar het meeste plan ik om me werk heen
één maand geleden
Je krijgt gewoon de tijd die je nodig hebt. Je kan hier geen hele dag voor krijgen. Maar t mag wel in werktijd wanneer je t niet anders kan plannen. Ik plan t op mijn vrije dagen
één maand geleden
Zoals anderen al zeggen krijg je de tijd die nodig is. Dus reistijd + tijd van echo. Ik plan het wel vaak op werkdagen omdat mijn peuter dan op de opvang is, anders moet hij mee. Wat voor een korte controle niet erg is, maar met bv een medische echo zijn kindjes niet welkom.
één maand geleden
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/rechten-op-aangepast-werk-aangepaste-werktijden-en-verlof-tijdens-en-na-mijn-zwangerschap
" U heeft recht op zwangerschapsonderzoeken tijdens werktijd. Uw loon wordt doorbetaald voor de duur van het zwangerschapsonderzoek en de reistijd."
Gewoon lekker onderwerktijd plannen 😉 Je hoeft er geen eigen verlof/vakantieuren voor op te nemen.
één maand geleden
Mijn zwangerschap is helaas medisch ivm aangeboren afwijkingen van ons derde kindje. Hierdoor hebben we afspraken en onderzoeken in het ziekenhuis. Deze afspraken duren wat langer, en de reistijd is ook langer, maar om het een beetje een plek te geven allemaal krijg ik (afhankelijk van het soort afspraak) wel de hele dag of een dagdeel vrij. Sidenote is dat ik 6u per dag werk, dus we ook wel weinig uren overblijven om te werken
één maand geleden
Ik ga tussendoor naar de afspraken toe. Die worden bij mij in het zkh gepland dus ik kan zelf niet echt aangeven wanneer uit komt. Ik mag dit tijdens werktijk doen en krijg daar voor ‘bijzonder verlof’. Er was eerst wel gezeik om, maar ze zijn verplicht je deze tijd te geven. Ik zelf doe altijd 1,5 uur.