12 Reacties

2 maanden geleden

Geen ervaring mee, maar ik dacht dat je het hartje sowieso pas in week 6 kan zien kloppen. Heb nog nooit gehoord dat ze dat bij 5 weken al zien. Vaak kunnen ze het kindje dan nog niet eens zien op een echo. Dus denk dat het goed komt? Misschien lag het kindje er moeilijk voor om te meten.

2 maanden geleden

Ja, dat kan gebeuren. Een vriendin van mij had hetzelfde. Ze dacht dat ze zes weken zwanger was, maar op de echo bleek het vruchtje vijf weken groot te zijn. De verloskundige zei dat de bevruchting waarschijnlijk later heeft plaatsgevonden dan ze dacht. Soms kan het ook een kleine meetfout zijn bij de echo, want het meten van zo'n klein vruchtje is best precies werk. Het is meestal niets om je zorgen over te maken, ze houden het gewoon verder in de gaten.

2 maanden geleden

Vorige zwangerschap hetzelfde gehad. Ik dacht al 6 weken te zijn en het bleek pas 5+2 weken. Toen 2 weken in spanning tot de volgende echo. We hebben nu en zoon van 15 maanden, dus alles goedgekomen. Kloppend hartje lijkt mij sowieso een goed teken, maar wel onwaarschijnlijk bij 5 weken, dus misschien blijkt tijdens de volgende echo toch dat je iets verder bent. Het is in het begin echt mm werk, dus wie weet zitten ze er net een paar dagen naast.

2 maanden geleden

Don’t worry, ze maken een inschatting. Ik ben eerst 5 dagen terug gezet en 2 weken later, 3 dagen vooruit. Het kan dan ook nog best wel veranderen. De innesteling duurt gemiddeld 6 tot 12 dagen dus misschien is het vruchtje net iets later ingenesteld dan dat je in eerste instantie dacht. ☺️

2 maanden geleden

Heb ik ook gehad bij mijn dochter. Ruim een week teruggezet. Niks aan de hand. Is met 36 weken geboren en 2900 gram. Kerngezond en had geen ondersteuning nodig. Dus zeg het maar.

2 maanden geleden

Volgens mij ben je wel 6 weken anders kon je het hartje nog niet zien kloppen dacht ik.

2 maanden geleden

Heey, ja ik had dit ook vandaag. Ik weet ook wanneer ik mijn eisprong heb gehad en zou nu 6+5 moeten zijn, maar ze zag alleen vruchtzakje van 5 weken. Nog niet eens een kindje. Misschien heeel ver weg iets wat het kindje zou moeten worden. Onzeker he…

2 maanden geleden

Ik dacht ook op 8 weken te zitten, verloskundige zei waarschijnlijk 7 dagen. Heeft bij mij waarschijnlijk te maken met een onregelmatige laatste cyclus vanwege stress (trouwen 😂). Normaal gesproken altijd wel een zeer nauwkeurige cyclus van 31 dagen, maar doordat ik in juni 1 week later ongesteld was, zou dat invloed kunnen hebben op de volgende eisprong. Misschien bij jou ook zoiets?

2 maanden geleden

Reactie op Daphne5991

Ik dacht ook op 8 weken te zitten, verloskundige zei waarschijnlijk 7 dagen ...
7 dagen natuurlijk 7 weken 😎

2 maanden geleden

Heb ik vandaag ook gehad. Dacht zelf 8-5 te zijn maar volgens VK 7-2. Dit ook door onregelmatige cyclus. Alles zag er prima uit met grootte van 13mm en mooi kloppend hartje.

2 maanden geleden

Gisteren een nieuwe echo gehad en alles zag er perfect uit :) Hartje klopte krachtig en ben precies even ver als volgens mijn eigen berekening!