15 Reacties

3 maanden geleden

Denk dat je gewoon moet afwachten. Tussen de 8 en 10 weken eerste echo is normaal

3 maanden geleden

Denk dat je gewoon moet afwachten. Tussen de 8 en 10 weken eerste echo is n ...
Ik lees dat bijna iedereen hier een echo heeft tussen de 6 en 8 weken. Bij onze eerste hadden we ook de echo met 7+3

3 maanden geleden

Ik heb ook met 8+2 mijn eerste echo op 7 augustus, mijn verloskundige gaf ook aan dat dit normaal is, zodat ze zeker weten dat er iets te zien is en ze een kloppend hartje kunnen horen. Duurt voor mijn gevoel ook nog mega lang (wil het zo graag zien en horen) maar ik wacht het geduldig af🤭

3 maanden geleden

Heb ook mijn eerste echo pas op 12 augustus. Ben dan als goed is 8,5 week zwanger. Nog even geduld hebben dus 😅 denk alleen maar hoe later hoe meer ze misschien al kunnen zien dat is mijn houvast 😅

3 maanden geleden

Reactie op Ilse-1998

Heb ook mijn eerste echo pas op 12 augustus. Ben dan als goed is 8,5 week z ...
Ja dat wel hoor! Vindt het alleen zo stom dat we nu zo lang moeten wachten en dan na de eerste echo een week later al de termijn echo (vroeger de 12 weken echo) en dan met 13 weken alweer de 13 weken echo.. Dan hebben we in +-4 weken 3 belangrijke echo’s 😅

3 maanden geleden

Bij ons kan de vitaliteits echo vanaf 7 weken worden gemaakt. Afspraken zelf in te plannen, dus dat is ook fijn. Ik snap je helemaal! Je wil het liefste zo snel mogenlijk die echo hebben! Zelf hebben we er voor gekozen om een 'vroege echo op eigen kosten' te doen meteen als we terug komen van vakantie en een week laten de vitaliteits echo. Echo word gemaakt door hetzelfde centrum. Verloskundige was helemaal akkoord en begreep het. Eerste echo heb ik dan met 7+2 weken.

3 maanden geleden

Ik zou gewoon even bellen en vragen of het eerder kan. Kan zijn dat ze het niet willen vervroegen. Ik heb zelf ook pas een echo met ruim 8 weken (ivm mijn eigen vakantie en daarna vakantie verloskundige). En dan ook nog eens op een dag dat mijn man niet mee kan. Daarom hebben wij een week eerder een pretecho gepland. Zelf heb ik al 5 miskramen meegemaakt, dus het zou fijn zijn dat we samen naar de echo gaan.

3 maanden geleden

Bij mij is het rond de 8 weken de vitaliteitsecho, rond 11 weken de termijn en rond 13 weken de 13 weken echo. Ik zou (helaas) gewoon afwachten. Als ze geen reden zien voor een eerdere echo zullen ze dat niet zo snel doen. Ik ben 8+1w bij mijn 1e echo.

3 maanden geleden

Ik heb de eerste echo rond 7+2 (als mijn berekening klopt). Als ik jou was zou ik gewoon bellen om te vragen of het eerder mag! Ik lees heel vaak dat de eerste echo tussen 6 en 8 weken al vaak plaatsvindt.

3 maanden geleden

M'n eerste echo is bij mij ook precies met 8 weken. Liefst wilde ik ook eerder, maar samen besloten om het toch maar zo te laten. Ik las eerder hier een reactie wat voor mij een houvast geeft: een echo heeft geen invloed of een zwangerschap wel of niet goed gaat. Voor mij is dat een geruststellende gedachte. En de kans is natuurlijk groot dat er meer te zien is! 🥰

3 maanden geleden

Ik heb mijn eerste echo ook gepland staan met 8+2 en vind dat helemaal prima. Natuurlijk erg nieuwsgierig maar zie geen reden om het te vervroegen (en dan de kans te hebben nog niks te zien). Maar als je het te lang vindt duren, je kunt altijd vragen 😊

3 maanden geleden

Ik had gister gebeld en ik mag 3 dagen eerder komen 😂 nouja.. is toch al iets hè hahaha

3 maanden geleden

Onze echo is op 8+4

3 maanden geleden

Hoi! Ik heb met 8+5 de eerste echo. Duurt onwijs lang hè! Maar ik ga niet bellen voor een eerdere. Het maakt voor het verloop niet uit, dus ik moet gewoon even geduld hebben vind ik!

3 maanden geleden

Bij onze eerste moesten we zelfs wachten tot 10,5 week voor de eerst echo. Toen kregen we geen vitalieitsecho, dus dat was echt afzien