503 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb nog geen verloskundigenpraktijk gebeld😱 ik ben zo intens bang dat ze testen niet kloppen ofzo. Zou anders donderdag ongesteld moeten worden, dus ik wacht die dag af. En bel dan evt vrijdag. Ook is er twijfel naar welke verloskundigenpraktijk ik wil, de vorige is me niet zo geweldig bevallen

3 maanden geleden

Wij hebben 15 juli onze eerste echo, dan ben ik ongeveer 7 weken. Wij gaan naar een verloskundige in de buurt ❤️ super spannend!

3 maanden geleden

Reactie op Daphnee3

Ik heb nog geen verloskundigenpraktijk gebeld😱 ik ben zo intens bang dat z ...
Ahhh ik heb precies hetzelfde! 😣 die onzekerheid is zo slopend. En vooral de twijfel naar een goed praktijk! Hoop dat we in goede handen zullen vallen 🌻 Waar letten jullie op voor het kiezen van een verloskundige?

3 maanden geleden

Reactie op saraak

Ahhh ik heb precies hetzelfde! 😣 die onzekerheid is zo slopend. En vooral ...
Ik wist het ook echt niet, dus ik heb in eerste instantie gekeken naar een verloskundige in de buurt en daar stonden best wat goede reviews op. Na aanmelding werd ik binnen een kwartier gebeld en even een gesprek gehad om de situatie door de nemen en om de afspraak te plannen en had er wel een goed gevoel bij, maar dit zien we natuurlijk pas bij de eerste afspraak.

3 maanden geleden

Reactie op saraak

Ahhh ik heb precies hetzelfde! 😣 die onzekerheid is zo slopend. En vooral ...
Ja heeel naar inderdaad.. zoveel stress. ik heb me nu voorgenomen om alles op papier te zetten en heel duidelijk aan te geven wat ik wel en niet wil. Zo is mijn harde eis deze zwangerschap dat ik niet wordt beoordeeld aan de hand van BMI. En nog een harde eis is dat ik wil dat ze snel optreden mocht er iets zijn qua te hoge bloeddruk. De vorige keer hebben ze me veel te lang laten doorlopen. Achteraf had ik met 22 weken al medisch moeten worden ivm heel veel harde buiken en te hoge bloeddruk. Maar hebben de me door laten lopen tot 34 weken. Het ziekenhuis beaamde dat ze verloskundigenpraktijk een flinke fout heeft gemaakt hierin. Ook zoek ik nu naar een verloskundigenpraktijk die in de avonden afspraken kan plannen. Als ze mij op voorhand al zeggen dat ze dit niet kunnen bieden, dan ga ik opzoek naar een andere verloskundigenpraktijk.

3 maanden geleden

Wij hebben op 18 juli! Dan ben ik 7w + 3d 🥰

3 maanden geleden

15 juli, dan ben ik 7+1. Wilde vroeger maar dat vonden ze niet nuttig 🥺

3 maanden geleden

Reactie op Iris_x

15 juli, dan ben ik 7+1. Wilde vroeger maar dat vonden ze niet nuttig 🥺
Volgens mij is 7/8 wk ook de norm en krijg je meer zekerheid dan met een 6 wk echo. Denk dat het bij mij door mijn geschiedenis komt?

3 maanden geleden

Volgens mij is 7/8 wk ook de norm en krijg je meer zekerheid dan met een 6 ...
Dat denk ik dan wel idd. Maar ik heb nochtans echt aangedrongen ook vanwege mijn geschiedenis, 20m in een traject en verschillende miskramen, maar ze zeiden dat vroegere echo’s alleen worden gedaan als er sprake is van veel pijn oid en dat dat dan niet is om te kijken of de zwangerschap goed vordert.

3 maanden geleden

Reactie op Iris_x

Dat denk ik dan wel idd. Maar ik heb nochtans echt aangedrongen ook vanwege ...
Oh! Hier inderdaad ook meerdere miskramen. Dan wel gek, al zouden ze het doen voor jouw eigen rust.

3 maanden geleden

Ik heb 10 juli mijn echo, ik ben dan bijna 7 weken 😊

3 maanden geleden

9 juli!! Ben erg benieuwd!! Ik had onregelmatige cyclus, dus waarschijnlijk op dat moment ergens tussen 5-7 weken..

3 maanden geleden

Eerste echo op 15 juli! Ik ben dan 7+5 obv eerste dag laatste menstruatie.

3 maanden geleden

Ik vind t best spannend om te bellen, vorige keer alle afspraken gemaakt en toen kreeg ik een vroege miskraam. Heb nu wel n positieve test, en 2-3 weken indicatie via cb. Weet niet wanneer ik moet bellen! 🤔

3 maanden geleden

Reactie op nathaliexxc

Ik vind t best spannend om te bellen, vorige keer alle afspraken gemaakt en ...
Dit had ik ook.. durfde ook niet te bellen. Uiteindelijk een paar dagen gewacht en toen toch maar gebeld… Nu hebben wij de afspraak op 15juli staan. Ik ben dan 7+3 🍀

3 maanden geleden

Reactie op RK27

Dit had ik ook.. durfde ook niet te bellen. Uiteindelijk een paar dagen gew ...
Zo fijn om ergens naar uit te kijken, gefeliciteerd 🩷

3 maanden geleden

19 juli! 🥰

3 maanden geleden

Woooh ik ook 19 juli ! Dan ben ik 7w +4 🥰 zo spannend !

3 maanden geleden

Ik woon in België. Ga 19 juli naar de vroedvrouw en 19 augustus termijn echo bij de gynaecoloog in het ziekenhuis.

3 maanden geleden

Ik heb een vroeg positieve test. Nu zelf uitgerekend 3+5. Denken jullie dat ik al een afspraak kan maken? Of nog een weekje wachten voor alle zekerheid 🥹