33 Reacties

3 maanden geleden

Ligt denk ik aan de situatie. Ik mag met 7w omdat ik pcos heb, medische indicatie. Ik zou er zelf denk ik niet voor betalen.

3 maanden geleden

Ik krijg de eerste echo als ik 7+1w ben, die krijg je bij mijn verloskundige als “cadeau”..

3 maanden geleden

Ligt aan het beleid van je verloskundige. Ene doet al een echo met zeven week, ander pas met elf. Als je zelf een boekt zou ik het zelf pas rond 7 a 8 week doen. Zes weken is vaak net wel net niet, zeker als je misschien net iets minder lang zwanger bent dan je denkt.

3 maanden geleden

Ik heb de eerste echo gepland staan rond 7 weken ook. Misschien verschilt het per verloskundigenpraktijk? Verder vond ik dit artikel, misschien heb je er wat aan. https://www.24baby.nl/zwanger/zorgverzekering/echos-vergoed-zorgverzekering/

3 maanden geleden

Ik krijg net 7 weken echo omdat ik bij een fertiliteitskliniek zit. Geen idee hoelang het duurt als je zonder kliniek/ziekenhuis zwanger geworden bent

3 maanden geleden

Tussen 8 en 10 weken is normaal. Er zitten geen kosten aan

3 maanden geleden

Inderdaad als een medische reden is krijg je eerder een echo en wordt dit vergoed. Als je zelf extra echo's wilt zonder medische reden, dan zijn de kosten voor je zelf.

3 maanden geleden

En heb ook met 5 weken een echo gehad, ivm vorige zwangerschap buitenbaarmoederlijk. En er was vrij weinig te zien, alleen dat het dit keer wel op de goede plek groeit. Dus als ik jou was zou ik het nu al doen, zonde ...

3 maanden geleden

Reactie op Diella_

Ik krijg de eerste echo als ik 7+1w ben, die krijg je bij mijn verloskundig ...
Niet elke verloskundigepraktijk doet dit standaard. Ik 'krijg' inderdaad ook mijn 1e echo 'cadeau' bij +/- 8 weken

3 maanden geleden

Reactie op Deems1991

Niet elke verloskundigepraktijk doet dit standaard. Ik 'krijg' inderdaad oo ...
Aha! Ik heb geen ervaring met andere verloskundigenpraktijken. Zag hier in de regio dat het wel bij meerdere werd gedaan.

3 maanden geleden

Ik sta onder begeleiding van de gynaecoloog in het ziekenhuis en heb eind deze week de eerste afspraak (en denk dus ook de eerste echo). Ik ben dan 6+5. Ik weet niet of dit bij een verloskunde praktijk ook zo zou zijn..

3 maanden geleden

Dat de eerste echo pas vanaf 11+ weken is is natuurlijk onzin. Zou van praktijk veranderen als ze je nu al onzin verkoopt.

3 maanden geleden

Reactie op OpheliaF

Dat de eerste echo pas vanaf 11+ weken is is natuurlijk onzin. Zou van prak ...
Dit dus ik heb meteen gebeld toen ik een positieve test in mn hand had ze ging ff doorrekenen en kon met 7 weken langskomrn voor de 1e echo daarna heb ik de intakegesprek

3 maanden geleden

Hallo, Jij bent van Nederland? In België is dit indd al sneller. Maar wij moeten dat altijd zelf betalen, gas de zwangerschap door.

3 maanden geleden

Reactie op BoontjeN01

En heb ook met 5 weken een echo gehad, ivm vorige zwangerschap buitenbaarmo ...
Ik krijg aanstaande vrijdag ook een echo met 5 weken (ben dan 5+1), ook wegens een eerdere bbz. Ik vind het mega spannend of ik iets ga zien. Hoe ver was jij precies bij je echo en wat kon je zien?

3 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap moest ik ook gewoon tot 10 weken wachten voor de eerste echo. Nu bij de 2e kan ik al bij 7 weken voor een vitalieitsecho. Geen idee waarom want geen mk gehad, maar ben er wel blij mee. Vk's volgen gewoon het protocol van hun regio. Echo meer? Dan maar betalen

3 maanden geleden

Reactie op OpheliaF

Dat de eerste echo pas vanaf 11+ weken is is natuurlijk onzin. Zou van prak ...
Deze reactie is pas onzin. 😂 Een vitaliteitsecho rond 7-9 weken wordt niet standaard aangeboden. Alleen de termijnecho (dus met 11-12 weken), samen met de 13 weken en 20 weken. (En zelfs dat is nieuw he, vroeger kreeg je veel minder of überhaupt geen echos ;)) Iedere andere echo die wordt aangeboden (bijvoorbeeld een vitaliteitsecho of groeiecho) is extra. Iedere echo waar je zelf om vraagt buiten medische redenen om, moet je voor betalen.

3 maanden geleden

Reactie op MelanieBabyB

Deze reactie is pas onzin. 😂 Een vitaliteitsecho rond 7-9 weken wordt ni ...
Ok jij je zin 🤣🤣🤣 (jou data klopt niet maar goed)

3 maanden geleden

Reactie op OpheliaF

Ok jij je zin 🤣🤣🤣 (jou data klopt niet maar goed)
Zucht.. Kom dan op z’n minst met een goed inhoudelijk antwoord 🤦🏻‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op Kinderwens97

Ik krijg aanstaande vrijdag ook een echo met 5 weken (ben dan 5+1), ook weg ...
Oh spannend he! Ik was precies 5 weken die dag. En zag wel een vruchtzakje en daarin een witte stip als het ware haha ..had stiekem gehoopt al meer te kunnen zien of een kloppend hartje, maar dat past nog niet bij 5 weken... en 1 augustus weer een vitaliteitsecho. Ook heel spannend. Maar wel fijn om te weten dat het nu op de goede plek is terecht gekomen😅