33 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op MelanieBabyB

Zucht.. Kom dan op z’n minst met een goed inhoudelijk antwoord 🤦🏻‍♀️
Fijne dag Karin

3 maanden geleden

Reactie op OpheliaF

Fijne dag Karin
Met alle respect, maar een Karin ben je juist wanneer je een praktijk gaat verlaten omdat je je zin niet krijgt over de zogenaamde verplichte service. 😂 ken je Google? Misschien een goede hulpdienst voor je factchecking 👌🏻

3 maanden geleden

Ik krijg er een met 7 weken ivm eerdere miskraam. En met 28-32-36 weken een groeiecho ivm dysmatuur eerste kindje. Maar met 11 weken is verder heel normaal hoor! Termijnecho rond de 10-11 weken, 13-wekenecho en 20-weken echo zijn de standaards. Verder op medische indicatie of zelf betalen inderdaad.

3 maanden geleden

Reactie op MelanieBabyB

Deze reactie is pas onzin. 😂 Een vitaliteitsecho rond 7-9 weken wordt ni ...
Ohh bij mij is de vitaliteitsecho welk standaard in de praktijk

3 maanden geleden

Reactie op luna05

Ohh bij mij is de vitaliteitsecho welk standaard in de praktijk
Praktijken kunnen daar zelf voor kiezen dat aan te bieden, ja. Praktijken hebben überhaupt heel veel ruimte in wat ze wel/niet aanbieden. Maar dat maakt het nog niet de standaard zorg in heel Nederland, dat is het verschil.

3 maanden geleden

Dames , Zullen we het gezellig houden , en de Karins en Gerda’s thuis laten :)

3 maanden geleden

Reactie op MelanieBabyB

Praktijken kunnen daar zelf voor kiezen dat aan te bieden, ja. Praktijken h ...
Ik weet ook niet anders dan dat dit klopt! Bij m’n eerste was het nog veel minder standaard dat je een vitaliteitsecho kreeg, nu bijna bij elke praktijk in de buurt. Het is een keuze van de praktijk, en zeker niet verplicht. Bied jouw praktijk het niet aan en wil je het wel, dan kun je het zelf betalen.

3 maanden geleden

Volgens de richtlijnen zijn alleen de termijn echo en de 13+20 weken echo standaard (indien je deze wil). Er kan gekozen worden om extra echo’s te doen indien medisch noodzakelijk. https://deverloskundige.nl/zwangerschap/subtekstpagina/37/echo-s/ Echter zie je nu dat verloskundige praktijken steeds vaker de vroege echo standaard aanbieden omdat eigenlijk elke vrouw hier heel erg behoefte aan heeft. Vaak zetten ze het afspraken schema op hun website en kun je dus een praktijk kiezen die matched met jouw wensen. Heel jammer dat jouw praktijk het niet doet. Je kan het ze nog een keer vragen maar het blijft hun goed recht om de richtlijn te volgen.

3 maanden geleden

Reactie op Jaleesa - Moderator

Dames , Zullen we het gezellig houden , en de Karins en Gerda’s thuis laten ...
Heerlijk 🤣

3 maanden geleden

Hier is dat ook zo. Wij hebben hem, net als bij de eerste zwangerschap, wel ingepland. Kost €40,- hier.

3 maanden geleden

Hier staat de eerste echo ook bij 7w gepland, ook op eigen kosten. Heb ik er zeker voor over. Rond 7 weken is er hopelijk een kloppend hartje te zien 😉

3 maanden geleden

Hier is dat ook zo. Wij hebben hem, net als bij de eerste zwangerschap, wel ...
Ja hier inderdaad ook zoiets. Ik ga het denk ik maar gewoon inplannen. Misschien geeft dat toch ook een beetje rust of zekerheid 🤷🏼‍♀️

3 maanden geleden

Dat vind ik vreemd. Wij hadden vandaag de eerste echo en de echografiste vertelde dat de zorgverzekering 2 echo’s vergoed tot 10 weken. Wij hebben een echo bij 6 weken en 4 dagen (vandaag) en dan over 2 weken nog 1 bij 8 weken en 4 dagen. Daarna rond 11 weken de termijn echo.. Ik zou het dus even navragen bij je zorgverzekering 🤗