15 Reacties
3 maanden geleden
Ohh!! Echt precies op de 12 weken? Ik weet niet hoeveel weken ik precies precies ben ivm pcos.. ik vermoed dat voordat ik bij m’n termijnecho ben, ben ik 12 weken…🍀
3 maanden geleden
Nee hoor, mag gewoon! In de combinatiepreparaten zoals bijvoorbeeld Davitamon Zwanger zitten foliumzuur en vitamine D ook gewoon in 1 tablet.
3 maanden geleden
Reactie op Larissa95
In mijn vorige zwangerschap heb ik het de gehele zwangerschap geslikt toen ...
Nouuu er is nu bekend geworden in een studie dat langdurig slikken van foliumzuur iets kan doen met de obesitasgenen bij het kindje. Dus er wordt wel echt aangeraden om te stoppen na 12 weken.
3 maanden geleden
Reactie op lou33
Nouuu er is nu bekend geworden in een studie dat langdurig slikken van foli ...
Ik had juist gelezen dat er aanwijzingen zijn dat langdurig foliumzuur slikken kan leiden tot een te kort tongriempje, maar dat er eigenlijk nog niet genoeg onderzoek naar gedaan is. Hoe dan ook luid idd het advies tot 12 weken. Foliumzuur kan je prima combineren met vitamine D
3 maanden geleden
Ik heb zelf davitamin compleet zwanger met foliumzuur, vitamine D en visolie en vk zei dat ik deze de hele zwangerschap mocht slikken
3 maanden geleden
Ik heb tot ik zwanger was, foliumzuur en vit D geslikt. Eenmaal zwanger naar een compleet 'pakket' gegaan. Nu, 11 wk, vit D en visolie. Evt calcium erbij. Foliumzuur hoeft nu niet meer per se en kan (hoeft niet) idd leiden tot een kort tongriempje waardoor drinken moeilijker gaat...
3 maanden geleden
Reactie op An4485
Ik heb tot ik zwanger was, foliumzuur en vit D geslikt. Eenmaal zwanger naa ...
Foliumzuur zorg er voor dat er geen open ruggetje ontstaat toch? Teminste dat is mij vertelt
Dit moet je slikken tot ongeveer 12 weken