15 Reacties

één maand geleden

Ik combineer het, maar na 12 weken wordt aangeraden om te stoppen met foliumzuur

één maand geleden

Volgens mij is dat geen probleem. Heb het met al mn zwangerschappen samen genomen.

één maand geleden

Ohh!! Echt precies op de 12 weken? Ik weet niet hoeveel weken ik precies precies ben ivm pcos.. ik vermoed dat voordat ik bij m’n termijnecho ben, ben ik 12 weken…🍀

één maand geleden

Reactie op melissadrd

Ohh!! Echt precies op de 12 weken? Ik weet niet hoeveel weken ik precies pr ...
In mijn vorige zwangerschap heb ik het de gehele zwangerschap geslikt toen wist ik dit nog niet dus zal wel niet zo erg zijn

één maand geleden

Ahh, top dankje!

één maand geleden

Nee hoor, mag gewoon! In de combinatiepreparaten zoals bijvoorbeeld Davitamon Zwanger zitten foliumzuur en vitamine D ook gewoon in 1 tablet.

één maand geleden

Reactie op Larissa95

In mijn vorige zwangerschap heb ik het de gehele zwangerschap geslikt toen ...
Nouuu er is nu bekend geworden in een studie dat langdurig slikken van foliumzuur iets kan doen met de obesitasgenen bij het kindje. Dus er wordt wel echt aangeraden om te stoppen na 12 weken.

één maand geleden

Reactie op lou33

Nouuu er is nu bekend geworden in een studie dat langdurig slikken van foli ...
Ja dat snap ik, maar t zal denk ik niet zo'n ramp zijn als je dit nog niet wist en bijvoorbeeld pas bij 14 weken stopt

één maand geleden

Reactie op lou33

Nouuu er is nu bekend geworden in een studie dat langdurig slikken van foli ...
Ik had juist gelezen dat er aanwijzingen zijn dat langdurig foliumzuur slikken kan leiden tot een te kort tongriempje, maar dat er eigenlijk nog niet genoeg onderzoek naar gedaan is. Hoe dan ook luid idd het advies tot 12 weken. Foliumzuur kan je prima combineren met vitamine D

één maand geleden

Ik heb zelf davitamin compleet zwanger met foliumzuur, vitamine D en visolie en vk zei dat ik deze de hele zwangerschap mocht slikken

één maand geleden

Ik heb tot ik zwanger was, foliumzuur en vit D geslikt. Eenmaal zwanger naar een compleet 'pakket' gegaan. Nu, 11 wk, vit D en visolie. Evt calcium erbij. Foliumzuur hoeft nu niet meer per se en kan (hoeft niet) idd leiden tot een kort tongriempje waardoor drinken moeilijker gaat...

één maand geleden

Ik slikte al multi zwanger met foliumzuur, en heb vandaag van de gynaecoloog calcium/ vitamine D3 tabletten gekregen. Dus het mag zeker 😊

één maand geleden

Reactie op An4485

Ik heb tot ik zwanger was, foliumzuur en vit D geslikt. Eenmaal zwanger naa ...
Foliumzuur zorg er voor dat er geen open ruggetje ontstaat toch? Teminste dat is mij vertelt Dit moet je slikken tot ongeveer 12 weken

één maand geleden

Foliumzuur zorg er voor dat er geen open ruggetje ontstaat toch? Teminste d ...
Klopt! Maar ze bedoelt als je doorslikt na de 12 weken

één maand geleden

Foliumzuur zorg er voor dat er geen open ruggetje ontstaat toch? Teminste d ...
Yes, zeker! Maar ik bedoelde idd als je langer doorslikt