22 Reacties

3 maanden geleden

Wij hebben besloten na de eerste echo aan de familie 😊

3 maanden geleden

Directe familie gaan we komend weekend vertellen, ben nu 4+5 en verder wil ik als ik het volhoudt wachten tot de termijn echo tussen de 9 en 11 week, veel langer gaat waarschijnlijk niet lukken vanwege werk, daar valt het al vrij snel op dat ik niet alles meer doe.

3 maanden geleden

Hii, Ik lees ook graag even mee wat iedereen als idee heeft. Zelf ben ik nu ook 5 weken in verwachting en willen het voor de dichtstbijzijnde familie na de 1e echo (7,5/8 weken) waarschijnlijk bekend maken. Voor vrienden en overige familie en kennissen weten we het nog niet, wel pas na 10 weken maar echt geen idee nog 😅

3 maanden geleden

Wij hebben het bij onze oudste inderdaad na 12 weken bekend gemaakt. Bij onze jongste kwam de 13 weken echo erbij en hebben we die nog eerst afgewacht

3 maanden geleden

Wij hebben het onze ouders meteen verteld ( met 5 weken) omdat we een familieweekend hadden staan toen we het net ontdekt hadden en wisten dat we het niet geheim konden houden. Met de rest wacht ik tot na de eerste 10 weken echo en NIPT uitslag die daarop volgt. Voelt dan toch veiliger. Maar de tijd gaat nu al zoo langzaam!

3 maanden geleden

Ik heb het gister met 5+3 verteld aan mijn ouders en broertje. Ik wilde het eigenlijk afwachten tot de eerste echo op 22 juli, maar helaas ligt mijn opa op sterven en kreeg ik gister te horen dat ze palliatieve sedatie zouden gaan starten. Ik zat heel erg in twee strijd hierdoor omdat ik niet wist of ik het nog wel of niet tegen hem zou zeggen en ik graag wilde overleggen met mijn ouders. Het voelt heel erg dubbel. Vanavond gaan we het aan mijn schoonouders vertellen omdat we vinden dat die dan niet achter kunnen blijven. 😅

3 maanden geleden

Vorige keer heb ik hebt bij 8,5 week verteld aan de mensen dicht om ons heen. Na een goede eerste echo. 😀 Als het dan toch nog mis zou gaan, lijkt het mij juist fijn dat anderem er van weten.

3 maanden geleden

Ik heb het tot nu toe alleen aan mijn beste vriendinnetje verteld. Over n week de eerste echo, als die goed is dan vertellen we het onze ouders & broers en eventuele vrienden die we zien. Pas met de 13 weken termijn echo en na de uitslag van de nipt gaan we het "groots" vertellen

3 maanden geleden

Ik lees ook graag hoe anderen het doen, vind het nog lastig wanneer aan wie vertellen. Volgende week heb ik mijn eerste echo al met 6+5. Ik denk erover om het mijn ouders met 8 weken te vertellen. Aan de ene kant wil ik het graag delen en voelt het vervelend om dit zo lang geheim te houden. Aan de andere kant wil ik ze ook graag pas blij maken als het allemaal goed is want het wordt hun eerste kleinkind. 🥹 Zo dubbel. Maar m'n gevoel zegt nu rond 8 weken. Na die eerste echo kan misschien ook wel, maar ik vind 6 weken nog wel erg vroeg.

3 maanden geleden

Na de 12 weken echo aan onze ouders en dichtstbijzijnde vriendinnen (rond de 10 weken dus) en waarschijnlijk pas als we het geslacht weten op Facebook

3 maanden geleden

Ik heb het deze keer gelijk tegen mijn ouders gezegd. Vorige keer was mijn moeder erbij toen de miskraam begon dus ik vond het wel zo prettig dat ze het nu ook weer snel wisten. Ze merkt het ook gelijk aan me. We gaan het schoonvader en schoonbroer dit weekend vertellen, dan ben ik 5+3. Mijn opa en oma gaan we het denk ik vertellen na de termijnecho. Verdere familie en vrienden moeten we nog even over nadenken. Op social media wil ik het echt pas delen bij 20 weken ofzo.

3 maanden geleden

We hebben het de vorige zwangerschappen wisselend verteld. Ene keer meteen, andere keer met 8 weken etc. Na vijf miskramen gaan we deze keer denk ik wachten tot de termijn echo, hopelijk komen we zo ver☺️🤞🏻 We merkten de vorige keer als we het vertelden rond de 7-8 weken mensen heel terughoudend blij waren en dat vonden we jammer. Dus deze keer hopelijk goed nieuws als we de termijnecho halen!💪🏻💪🏻🌈

3 maanden geleden

Wij hebben het al aan een goede vriendin verteld, omdat ik het gewoon kwijt moest, was toen 4+3 weken. Maandag eerste echo met als het goed is 7 weken. Die dag gaan we het aan de familie vertellen ❤️

3 maanden geleden

Wij hebben het ook vrijwel gelijk aan een goede vriendin verteld. Onze ouders gaan we waarschijnlijk na de eerste echo inlichten. En op mijn werk en vrienden denk ik na de 13 weken echo. Maar vind het wel lastig, ben benieuwd hoe lang ik het voor me kan houden.

3 maanden geleden

Ik vind het zo lastig om het niet te vertellen. Vooral aan mijn moeder haha! Maar op mijn werk weet mijn leidinggevende het wel al. Dit ivm vervangend werk wat ik moet gaan doen vanaf 10 weken. Zal het dus collega's ook rond 8 weken moeten vertellen. Kan niet ineens verdwijnen. Ben nu 5+4 weken zwanger. Na de echo (18 juli) waarschijnlijk aan onze ouders en zus. Alleen willen we dan ook een beetje kijken hoe het voelt! Maar wil het zo graag delen 🤭

3 maanden geleden

Wij hebben het al aan onze ouders en zussen verteld. Rest vertellen we na de 1e echo. Verder deel ik niets over me zwangerschap op socialmedia, ws pas als de baby geboren is lol

3 maanden geleden

Wij pas na een 2de echo. T is bij ons al zo vaak mis gegaan dat ik zeker wil weten dat t goed is

3 maanden geleden

Wij hebben het mijn ouders en zusje met 5 weken verteld. Rest van onze families vertellen we het na de 1e echo met 8 weken en ik denk daarna iedereen rond de 10 weken. Heeft ook te maken met de plannen en feestjes die we hebben wat het makkelijker maakt om het gedeeld te hebben. En als het mis zou gaan lijkt me de impact zo groot dat de mensen ook op de hoogte zouden zijn.

3 maanden geleden

Mijn hele omgeving weet dat we een terugplaatsing hebben gehad en dat we zaterdag mogen testen. De eerste paar terugplaatsingen hielden we geheim, maar dit was de 9e dus dan gaat het anders. Eindelijk een positieve test! Twijfelen nu enorm wanneer we het gaan vertellen. We krijgen nu natuurlijk al vragen

3 maanden geleden

Gemiddeld in week 5 🤣 (gebaseerd op 3 zwangerschappen waarvan 1 helaas eindigde in een miskraam)