12 Reacties

één maand geleden

Ik heb weleens gelezen dat dit niet wordt gedaan omdat er risico is dat zwangerschappen dan bij een niet gewenst geslacht worden afgebroken. Maar of dit echt zo is weet ik niet

één maand geleden

Ik heb dat ook zo voor. In Nederland kan je op een latere termijn de zwangerschap afbreken ‘zonder reden’, in België is het verboden vanaf 12 of 13 weken dacht ik. Ik kan geen tips geven over waar je dat kan laten doen. Over een paar weken ben je 15 weken, volgens mij kan je dan een pretecho boeken en lijkt het me ook wel met redelijk veel zekerheid te zeggen wat het gaat worden? Of mag dat ook niet in Nederland?

één maand geleden

Reactie op Marloussc

Ik heb weleens gelezen dat dit niet wordt gedaan omdat er risico is dat zwa ...
Zou dan zo zijn? Dan zou het me ook ‘verboden’ kijken in andere landen. Want heel hard gezegd, als je er met 16 weken achter komt via de echo zou je ook je zwangerschap nog kunnen afbreken. Dat was echt nooit in me opgekomen..

één maand geleden

Reactie op Oostende

Ik heb dat ook zo voor. In Nederland kan je op een latere termijn de zwange ...
Ah zou dat het dan zijn? Wat heftig. Ik ben gewoon enorm nieuwsgierig en hoor toch dat het soms op de echo voor 20 weken fout gezien kan worden en uit het bloed echt tot 100% uitsluitsel gegeven kan worden. Vandaar..

één maand geleden

Reactie op Macy92

Ah zou dat het dan zijn? Wat heftig. Ik ben gewoon enorm nieuwsgierig en ho ...
Ik snap het, ik ben ook nieuwsgierig! Volgens mij kan het geen kwaad een pretecho te boeken in week 15 a 16. Zeker als het een jongen is zou dat dan toch redelijk duidelijk te zien moeten zijn. Wat zegt je gevoel dat het gaat worden? Heb je een voorkeur voor een bepaald geslacht?

één maand geleden

Ik verbaas me er altijd over hoe veel verschillen er zijn per land. Wist dit niet en heb dus ook geen idee of dit mogelijk is hier. Maar begrijp wel je ongeduld om het te weten te komen 🤭 Ik ben ook zo benieuwd!! En dat terwijl ik niet eens enige voorkeur heb 😂 Bij ons staat de echo op 13+1 ingepland. Voor mij nog 2 en halve week wachten ☺️

één maand geleden

Hier kun je vanaf 14 weken een geslachtsecho boeken. Als er dan nog twijfel is mag je gratis de week erna terugkomen. Ik heb bij diezelfde praktijk mijn 13 weken echo bij 13+6 dus hoop dat ze het dan al kunnen zien. Officieel mogen ze er tijdens een medische echo niets over zeggen maar soms brengen ze het toch in beeld voor je. En anders komen we de week erna terug. Nog paar weken geduld voor ons! Bloedtest doen ze voor zover ik weet echt niet in Nederland idd!

één maand geleden

Reactie op Kabr

Ik verbaas me er altijd over hoe veel verschillen er zijn per land. Wist di ...
Met 13+1 al geslachtsecho? Dat doen ze bij ons niet. Te vroeg om het goed te kunnen zien zeggen ze

één maand geleden

Reactie op Macy92

Met 13+1 al geslachtsecho? Dat doen ze bij ons niet. Te vroeg om het goed t ...
Ben bij de vorige ook al zo vroeg geweest. Was toen heel goed te zien. Misschien dat het van de echoscopist en beschikbare apperatuur afhangt? Geen idee..

één maand geleden

Het mag in nederland idd niet omdat er zeker nog mensen zijn die de zwangerschap afbreken bij niet gewenst geslacht. Echt super erg!! Ik dacht dat t nu misschien minder was, maar ik heb bij mijn 13 weken echo gevraagd of dit nog steeds een reden is om het niet te zeggen en ja!! Het was inderdaad een reden omdat dit nog steeds voorkomt. Zelfs als ze zeggen dat ze niet zeker kunnen zeggen of t geslacht klopt wat ze zien. Waren er toch mensen die t dan op al af braken

één maand geleden

Het mag in nederland idd niet omdat er zeker nog mensen zijn die de zwanger ...
Wow… heel bizar. Maar toch snap ik het dan niet. Wie dit ook in z’n hoofd haalt, het kan na een accurate geslachtsecho met 15/16 weken of verder zelfs nóg..

één maand geleden

Reactie op Macy92

Met 13+1 al geslachtsecho? Dat doen ze bij ons niet. Te vroeg om het goed t ...
Bij mijn vorige zwangerschap hebben ze bij 13 weken gezegd dat het een meisje was. Twee weken later werd HIJ geboren. 🫢 Dus zeker niet altijd goed te zien zo vroeg.