5 Reacties

3 maanden geleden

Als ‘t je eerste is snap ik het helemaal. Dan voelt het echt alsof niks meer mag/kan. Maar het valt echt mee. Er zijn heel veel lekkere 0.0 drankjes tegenwoordig, qua sport kun je nog vanalles, en qua eten zou ik met name oppassen met rauwe dingen. Voor de rest lekker genieten hoor!

3 maanden geleden

Heel herkenbaar. Het is echt even schakelen vind ik qua eten en drinken. Zo wist ik echt niet dat tonijn niet mag. Daarnaast vind ik sommige dingen ineens echt niet lekker meer (terwijl dat eerst wel het geval was) dus het voelt zo raar allemaal. 😅 Wij hebben morgen de 1e echo met 6+5. De dag erna gaan we spontaan barbecuen bij hele goede vrienden waarvan de dame zwanger is en bijna met verlof gaat. We denken het wel al tegen hun te vertellen dan. Het lijkt me heel fijn om het met hun te delen. Ik weet ook niet of ik ze nog zie voordat ze gaat bevallen en verder heb ik nu geen vriendinnen die ook zwanger zijn. Heb er ook wel behoefte aan om het met iemand te delen. Voelt zo alleen soms. Het enige is dat onze ouders het dan later weten dan zij (m'n moeder en zus zijn dit weekend weg en m'n broer is ook op vakantie). Maar het lijkt me fijn om het er overmorgen gewoon al met hen over te kunnen hebben.

3 maanden geleden

Ik had dit ook met de eerste. Overal let je op. Je bent er eigenlijk alleen naar mee bezig. Nu ik zwanger ben van de tweede merk ik al dat dit veel makkelijker is om mee om te gaan. Ik ben soms aan t eten en halverwege denk ik dan... Mag ik dit hebben..? Eigenlijk mag je alles eten alleen ietd wat rauw is niet. Alles goed doorbakken eten en anders gebruik je de zwangerhap app daar staat alles duidelijk in. Kwa sport mag je alles. Vanaf 12 weken niet meer je rechte buikspieren trainen. Wanneer je straks een dikke buik hebt geeft je lichaam zelf wel aan wat wel en niet kan. Ik ben zelf wel heel vroeg gestopt met volleybal omdat ik erg bang was om een bal in mijn buik te krijgen

3 maanden geleden

Reactie op LissaM

Heel herkenbaar. Het is echt even schakelen vind ik qua eten en drinken. Zo ...
Ja kan me enorm voorstellen dat het fijn is om met iemand te delen. Denk dat dit wel al heel erg helpt. Succes en veel plezier bij de echo vandaag ❤️

3 maanden geleden

Ik had dit ook met de eerste. Overal let je op. Je bent er eigenlijk alleen ...
Ja, fijn! Ik zie best wel snel de beren op de weg. Hoop ook dat dit de hormonen zijn haha, en dat het dus langzaam afneemt. Maar wel fijn wat je deelt over volleybal. Dat snap ik enorm. Ben zelf nog maar 6 weken en ga zondag beachvolleyballen, maar alles zit nog veilig achter het schaambot, dus de verloskundige zei ook: kan geen kwaad. En met een dikkere buik lijkt het met makkelijker aanvoelen. En dan weet iedereen het, maak het ook simpeler :)