14 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb hier nog nooit van gehoord eerlijk gezegd😅 heb ik bij mijn 1e zwangerschap ook niet gehad voor zover ik weet. Maar al zouden ze het wel doen dan heb je natuurlijk al het recht om te zeggen dat je het niet wilt meis!

2 maanden geleden

Je wordt gewogen of je kan zelf gewicht doorgeven

2 maanden geleden

Nee niks moet. Ik moest gewoon vertellen wat m’n gewicht is. Ik weeg me nooit dus heb een grove schatting gegeven. Het is meer om je bmi te bepalen en in te schatten of je bijv risico loopt op zwangerschaps diabetes

2 maanden geleden

Er werd alleen bij de intake naar mijn gewicht gevraagd, en verder niet, ook niet gewogen. Is niet meer nodig, zei de verloskundige toen. Wel op het laatst telkens mijn buik opgemeten met een centimeter om groei van de baby te volgen.

2 maanden geleden

Ik moest wel even wegen maar werd echt niet lang bij stilgestaan. Ze willen graag inschatten wat je aankomt tijdens de zwangerschap zodat ze bijv. snel zwangerschapsdiabetes kunnen zien.

2 maanden geleden

Ik werd ook gewogen en hoewel ik wegen nooit leuk vind (bmi van 31,5), had ik nu wel zoiets van Dit zijn professionals en die willen mijn gewicht met een reden weten. Ze kunnen zo monitoren of je niet teveel aankomt bijvoorbeeld. Als je overgewicht hebt, heb je daarnaast een paar extra groeiecho's, omdat er meer risico is op een kindje dat niet goed groeit bijvoorbeeld. Ik snap dat het niet prettig is, maar persoonlijk zou ik me daar overheen zetten omdat het mijn inziens een onderdeel is van de zorg die ze je willen bieden. Maar je hebt alle recht om het te weigeren hoor!

2 maanden geleden

Ik heb mijn intake gehad vrijdag en had een gewicht in gevuld in het formulier voor de intake, uiteindelijk moest ik wel even op de weegschaal en maar beter ook dat ik dat heb gedaan bleek 12 kilo lichter te zijn als her gewicht dat ik had opgegeven… ben streng wezen diëten voor me zwangerschap 2/3 maanden en dit was dus het resultaat. Eindelijk wel blij dat ik dat heb gedaan.

2 maanden geleden

Ik had vorige week de eerste afspraak en echo bij de gynaecoloog. Voor de afspraak is wel eerst mijn bloeddruk gemeten en ben ik gewogen. Ik zag er erg tegenop omdat ik best wel overgewicht heb, maar er werd verder niet echt bij stilgestaan. De dame gaf aan dat de bloeddruk goed was en mijn gewicht noteerde ze.

2 maanden geleden

Bij mijn intake vroeg ze of ik mezelf recent gewogen had. Zo niet kon ik daar wegen. Volgende keren mag ik ook thuis wegen.. Bv voordat je naar hen toe gaat nuchter wegen. Ik hoef het alleen voor een afspraak te doen. Dus tip: weeg jezelf vantevoren thuis, iedere keer op een vast moment. En alleen op dag van afspraak. Blijven wegen is wel belangrijk tav complicaties. Maar ik zou het lekker thuis doen.😊

2 maanden geleden

Bij onze verloskundigepraktijk kun je ook op de weegschaal. Ik ben in het begin meer dan 4 kilo afgevallen door overgeven en misselijkheid dat is dan ook zichtbaar in hun grafier en wordt opgelet, persoonlijk vond ik dat wel fijn.

2 maanden geleden

Ik zou t wel gewoon doen. Ze houden t voor jou bij. Niet om te zeggen of je te zwaar of te licht bent maar om te kijken of je niet afvalt of extreem aankomt. Ze willen dit samen met jou in de gaten houden. Ze zien alle gewichten voorbij komen he. Ze zijn geen diëtiste

2 maanden geleden

Dit is mijn derde zwangerschap en ik heb mij nog nooit hoeven wegen bij de verloskundige. ze vragen wel naar je gewicht, tenminste bij onze verloskundige, maar dat mag je gewoon thuis meten. Je hoeft het daar dan alleen door te geven.

2 maanden geleden

Ze willen je gewicht weten om je te helpen met je zwangerschap en je gezondheid en die van je baby.