18 Reacties

één maand geleden

Bij een verdikte nekplooi is in 60-70% van de gevallen de baby gezond. Ik snap dat het heel spannend is nu maar de kans op een goede uitslag van de vruchtwaterpunctie is dus nog best hoog. Sterkte met de onzekerheid hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid.

één maand geleden

Reactie op etos

Bij een verdikte nekplooi is in 60-70% van de gevallen de baby gezond. Ik s ...
Ja dat dacht ik ook de hele tijd.. maar de arts gister zetten dat onder aan t lijstje met oorzaken van de verdikte nekplooi en legde de nadruk op dat dit heel soms het geval is als er uiteindelijk niks uit de testen komt.

één maand geleden

Mijn verloskundige legde uit dat er bij de 13 weken af en toe een verdikte nekplooi te zien is die eigenlijk ‘weg gegroeid’ is bij de 20 weken echo, dus dat zou het ook kunnen zijn! Maar met een vruchtwater punctie weet je wel 7 weken eerder of het kindje gezond is of niet.. scheelt een hoop stress.

één maand geleden

Reactie op JoscaMB

Mijn verloskundige legde uit dat er bij de 13 weken af en toe een verdikte ...
Klopt, die vlokkentest gaan we ook doen maar ben gewoon super bang voor die test zelf en wat er allemaal uit kan komen omdat down, Edwards en patau al uitgesloten is.. over wat voor syndromen hebben we het dan ik weet gewoon niet waar ik aan kan denken. Ook omdat lichamelijk alles goed is aan t kindje volgens de GUO...

één maand geleden

Wat schrikken voor jullie. Goed om te lezen dat bij 60-70% de baby toch gezond is! De NIPT is niet helemaal foolproof, het is mogelijk dat daar geen afwijkingen uit komen maar dat de baby toch een van die drie syndromen heeft. Ik weet niet hoe groot die kans is, maar dat kunnen ze je in het ziekenhuis ongetwijfeld wel vertellen.

één maand geleden

Reactie op Evanna

Wat schrikken voor jullie. Goed om te lezen dat bij 60-70% de baby toch gez ...
.

één maand geleden

Reactie op Evanna

Wat schrikken voor jullie. Goed om te lezen dat bij 60-70% de baby toch gez ...
Het ziekenhuis gaat deze 3 dingen dus niet opnieuw meenemen in de vlokkentest die we maandag hebben..

één maand geleden

Reactie op VerstandigeKei434873

Het ziekenhuis gaat deze 3 dingen dus niet opnieuw meenemen in de vlokkente ...
Oh oké! Dan zullen ze daar ongetwijfeld een goede reden voor hebben 🙏🏻

één maand geleden

Ik kan je niet helpen. Wel kan ik vertellen dat ik een vlokkentest gehad heb en dat dat erg meeviel. Als het goed is voel je er weinig van. Succes!

één maand geleden

Reactie op AMol

Ik kan je niet helpen. Wel kan ik vertellen dat ik een vlokkentest gehad he ...
Ahh dankjewel dat doet me weer een beetje goed

één maand geleden

Reactie op VerstandigeKei434873

Ahh dankjewel dat doet me weer een beetje goed
Ik heb hem ook gehad in een vorige zwangerschap. Viel mij ook erg mee. Heb bewust niet naar de naald gekeken of hoe hij in m'n buik ging. Er was een hele lieve verpleegkundige bij die mij alles vertelde en afleiding gaf door steeds te praten. Ook de gynaecoloog was mega lief. Heb er echt meer dan 6 gesproken en hij was het meest van en zo begripvol en dacht enorm mee. Van te voren bewust ook uitgesproken dat ik het niet wilde zien gebeuren. Doe ik ook met bloedprikken, haha. Zet mij dan meer schrap en doet 't meer pijn 😅. Het is spannend, maar geef dit vooral ook aan en laat het over je heen komen!

één maand geleden

Je kan vragen om een lidocaïne creme wat ze vooraf op de insteekplaats kunnen smeren. Dit verdoofd de plek. Misschien is dat een mogelijkheid. En inderdaad, gewoon niet kijken en aangeven dat je het spannend vindt.

één maand geleden

Hoi meid, ik heb dit zelf niet mee gemaakt maar bij mijn nicht is er destijds ook een verdikte nekplooi gemeten. Kind kwam kerngezond ter wereld. Dus ik zou me meer vasthouden aan de goede nipt uitslag dan aan die nekplooi. Het is op zo'n echo soms zo lastig te meten zeker met wat verouderde echo apparatuur. De nipt kijkt naar DNA dus ik denk dat dit betrouwbaarder is. Probeer je niet teveel zorgen te maken 🩷

één maand geleden

Hoe is de vruchtwaterpunctie gegaan?

één maand geleden

Reactie op Evanna

Hoe is de vruchtwaterpunctie gegaan?
Op het moment zelf wel echt paniek gehad maar het was meer het idee denk ik, echt pijn deed het niet meer een vies gevoel. Vandaag al de uitslag gehad na 8 dagen! Alles is helemaal goed dus wij zijn ontzettend blij en opgelucht:)

één maand geleden

Reactie op VerstandigeKei434873

Op het moment zelf wel echt paniek gehad maar het was meer het idee denk ik ...
Wat een geweldig nieuws! Echt een opluchting voor jullie 😊

één maand geleden

Reactie op VerstandigeKei434873

Op het moment zelf wel echt paniek gehad maar het was meer het idee denk ik ...
Wat een ontzettend fijn nieuws!! ❤️