7 Reacties

2 maanden geleden

Dat klinkt inderdaad wel als een vreemd verhaal en snap dat je daar een vervelend gevoel aan over hebt gehouden! Laat het feit dat je een mooi kloppend hartje heb gezien de rest niet overschaduwen☺️ En kun je niet gewoon de verloskundige praktijk bellen en dit uitleggen inclusief je zorgen die dit heeft opgewekt?

2 maanden geleden

Misschien heeft ze je eisprong aangehouden en niet de eerste dag van je menstruatie. Als jij volgens je menstruatie rekent is het 6 weken maar je krijgt 2 weken cadeau omdat de eisprong altijd een vraag is wanneer die is geweest en dan kom je dus uit op 4 weken. Echter begint het hartje te kloppen rond 5 weken.

2 maanden geleden

Klinkt niet heel professioneel.. Ik zou opbellen morgen en dit verhaal voorleggen en vragen om uitleg (met jouw onderbouwing).

2 maanden geleden

En om je even gerust te stellen: als je een kloppend hartje zag ben je echt geen 4 weken, maar eerder 6. Rond 5 weken gaat het hartje kloppen en afhankelijk van de gebruikte apparatuur is dus vanaf 5,5 tot 6,5 week voor het eerst te zien op de echo.

2 maanden geleden

Zou opbellen, uitleggen dat het je bang heeft gemaakt en zeggen dat je een nieuwe echo wilt en dan door iemand die weet wat ze doet en zegt.

2 maanden geleden

Ik had een echo met 6 weken en 1 dag en het vruchtje was net 6mm… ik zou vragen voor een second opinion.

2 maanden geleden

Hier een beetje hetzelfde. Bij mij werd op basis van de meting ook 4 weken gezegt, maar dit had te maken met dat het kindje een beetje verstopt lag achter de dooierzak, waardoor meten lastig was. Mijn verloskundige zei, ik zie een stevig kloppend hartje, dus ik vermoed dat je gewoon rond de 6 weken bent.