15 Reacties

10 uur geleden

Soa’s kun je ook oplopen door bijvoorbeeld te plassen op een dixie. Kan ook zijn dat jouw partner al eerder chlamydia heeft opgelopen bij iemand anders, en als het niet verholpen wordt, blijft het natuurlijk broeien.

10 uur geleden

Het is mogelijk dat je het al jaren hebt, maar nu pas klachten ervaart (en je man het dus al had voor jou). Voor zover ik weet zijn dit soort testen redelijk betrouwbaar en heb je niet vaak een vals positieve, maar ik heb hier niet veel verstand van. In ieder geval heel veel succes ❤️❤️

10 uur geleden

Hoi, wat een lastige situatie. De test kun je als betrouwbaar aannemen. Dan is het misschien aannemelijk dat jouw man hier al eerder mee rondliep? Heeft een van jullie daarvoor al wel eens een test gedaan?

10 uur geleden

Wat naar voor je! Ik snap dat je het even niet meer weet. Ik heb voor een fikse keelontsteking een 3 daagse antibiotica kuur gehad die veilig is voor zwangere vrouwen. Mijn huisarts en apotheker vertelde mij dat deze antibiotica ook bij chlamydia word voorgeschreven. Staat ook in de bijsluiter. Ik ga ervan uit dat deze kuur dus ook zou kunnen worden voorgeschreven voor jou situatie. Ik had helaas alleen bijwerkingen op de darmen/maag. Maar zoiets komt natuurlijk vaker voor bij anitibiotica. Ik wens je veel sterkte! 😘

10 uur geleden

Reactie op Naomi11

Wat naar voor je! Ik snap dat je het even niet meer weet. Ik heb voor een ...
azitromycine aurobindo Zo heette de antibiotica.

9 uur geleden

Geen antwoord op je vraag, maar let er op dat je door antibiotica een schimmelinfectie kan krijgen. Zeker tijdens een zwangerschap heb je grotere kans hierop . Bijv een vaginale, maar oraal zou ook kunnen, maar ook onder je oksel.

9 uur geleden

Reactie op elizmuriel

Soa’s kun je ook oplopen door bijvoorbeeld te plassen op een dixie. Kan ook ...
Dit is toch niet serieus.. 🫠 @Sisi, je kan dit al jaren bij je dragen, je man ook. Laat je goed voorlichten op evt. blijvende schade die zo’n jarenlange besmetting met zich kan meedragen. Meestal heb je er namelijk geen last van. Als de bron bekend is, is de behandeling ook niet zo spannend. Sterkte!

9 uur geleden

Reactie op sienien

Dit is toch niet serieus.. 🫠 @Sisi, je kan dit al jaren bij je dragen, j ...
Wat is niet serieus? Ik ben heel serieus, wil je alleen maar helpen girl

8 uur geleden

Gelukkig hebben ze na veel onderzoek ontdekt dat chlamydia niet zo schadelijk is als altijd werd gezegd. Ze hebben nu ook de richtlijnen mbt chlamydia wat gewijzigd. Ik heb het vroeger ook een keer gehad, terwijl de persoon waarvan het toen kwam totaal geen symptomen had. Het gekke is dat hij een jaar eerder ook al “schuldig” was bevonden, maar toen negatief had getest… het lijkt dus alsof het bij hem een slapend virus was of iig geen symptomen gaf.. ik was er destijds snel af met een antibiotica kuur. Succes!

8 uur geleden

Reactie op elizmuriel

Soa’s kun je ook oplopen door bijvoorbeeld te plassen op een dixie. Kan ook ...
Ik denk dat je verkeerde informatie hebt verkregen, want dit klopt niet. Je kan geen SOA krijgen van bijvoorbeeld een dixie of openbaar toilet. Dan zou je zelfs kunnen stellen dat zelfs kinderen SOA’s kunnen krijgen 😅..

2 uur geleden

Reactie op elizmuriel

Wat is niet serieus? Ik ben heel serieus, wil je alleen maar helpen girl
Helpen doe je niet door verkeerde informatie te verspreiden. Je krijgt alleen een soa van seks of andere vormen van lichaamssappen uitwisselen. Je krijgt echt geen soa als je op een openbare wc gaat zitten.

2 uur geleden

Hé wat vervelend dat je dit hebt. Hopelijk ben je er snel vanaf. Geloof niet alle (medische) informatie die mensen hier verspreiden. Soms zijn ze heel stellig.. maar Chlamydia overleeft maar heel kort buiten het lichaam, van een vieze wc-bril/dixie krijg je dus echt geen soa. Als je twijfelt zou ik dit bespreken met je ha.

40 minuten geleden

Reactie op sienien

Helpen doe je niet door verkeerde informatie te verspreiden. Je krijgt alle ...
In theorie zou je een soa kunnen krijgen als er een persoon voor je op de dixie is geweest met een wond die bloed waarna de volgende op de dixie precies op dezelfde plek een wond heeft… dan heb je bloed-op-bloed contact. Echter valt chlamydia hier niet onder en is dit echt een soa waarbij contact nodig is van sperma, vaginavocht of contact bij slijmvliezen. Wat betreft de vraag: blijft dit natuurlijk lastig. Als deze man je eerste bedpartner is dan zal het aannemelijker zijn dat hij eerder een soa al heeft opgelopen en nooit heeft behandeld. Weet dat mannen vaak weinig tot geen klachten hebben van deze soa en dus ook niet snel een test doen. Hoe lastig de situatie ook zou ik het goed bespreekbaar maken en hem geloven als hij zegt dat hij het niet weet! Kan anders voor een rare wending in je relatie gaan zorgen.

39 minuten geleden

Nog ter info over de dixie