20 Reacties

15 dagen geleden

Ik heb aan de begin van mijn zwangerschap ook een ontsteking, veel pijn en gedoe gehad met een kies die er uiteindelijk uit is gehaald. Naast paracetamol en antibiotica gebruikte ik ook gember om de plek te verdoven. Stukje gember tegen de plek houden en af en toe op bijten. Na aantal minuten begint het te werken. Ben ook toevallig allergisch voor amoxicilline en heb toen ook clindamycine gehad. Ik was een beetje duizelig en moe maar prima vergeleken met hoe ik me voel met amoxicilline.

14 dagen geleden

Dankjewel voor reactie. Toevallig. Ik heb net de eerste capsule binnen samen met 2 paracetamol. 40 min later nog steeds stekende pijnen. Huilen van de pijn steeds, heb ik echt nog nooit zo ervaren. Zelfs de bevalling was vele malen minder pijnlijk. Als het na een paar dagen niet werkt moet ik inderdaad kiezen tussen een wortelkanaalbehandeling of de kies laten trekken. Dat laatste werd afgeraden omdat het een kies is die veel werk doet tijdens kauwen van eten. Gember is nog een optie, dankjewel! Kreeg ook als tip kruidnagel. Ben wel nog steeds erg misselijk van de zwangerschap dus krijg je dat weer. Maar het proberen waard! Zit nog wel me af te vragen hoe lang afwachten voor weer te bellen om die behandeling te doen of hem er toch uit te laten halen. Dit is echt amper te doen joh. En ben niet kleinzerig.

14 dagen geleden

Sterkte. Hier vorig jaar met 30 weken ook ontsteking. Niet in 1 kies maar 2 kiezen. Beide kiezen bij vervangend tandarts laten doen. Die heel aardig was. Helaas duurt het wel even voordat een kuur aanslaat. En anders gewoon spoedlijn bellen

14 dagen geleden

Reactie op Lis03

Sterkte. Hier vorig jaar met 30 weken ook ontsteking. Niet in 1 kies maar 2 ...
Oh jee… wat naar ook nog zover in de zwangerschap. Je zou dan geen pijn moeten hebben. Hopelijk is het bij jou inmiddels weer wat rustiger. Hoelang duurde het voor de kuur aansloeg? En wat heeft de tandarts uiteindelijk met je kiezen gedaan? Ik heb vanwege twijfel toch nog even gebeld. De eerste capsule en twee paracetamol deden eigenlijk niks. Over een uur mag ik de tweede. Het steekt enorm en komt in continue golven. Ik moet afwachten en morgen bellen als de situatie onveranderd blijft. Ik heb het idee dat de ontsteking bij mij zowel boven als onder zit tot in mijn oor. Moet huilen als ik aan vanavond en de nacht denk 😅 ik hoop op een wonder.

14 dagen geleden

Reactie op Littleseahorse

Oh jee… wat naar ook nog zover in de zwangerschap. Je zou dan geen pijn moe ...
Jaa ik weet hoe je je voelt. Zo vervelend. Ik heb geen kuur gekregen. Eerst 1 kies wortelkanaal, maar pijn bleef en toen de andere kies ook wortelkanaal. Toen langzaam zakte het af. Maar net voor de bevalling kwam 1 kies weer opspelen. Weer schoongemaakt en toen was het gelukkig weer rustig. Het is ellende. Nu geen last meer van gehad Kuur heeft wel even tijd nodig om in te werken, en bij flinke ontsteking kan het ook niet veel doen. Probeer vaste tijden pcm in te nemen, dan bouw je een spiegel op. Ik hoop voor je dat het vannacht redelijk gaat. En zou morgen gewoon bellen of ze wortelkanaal behandeling willen gaan doen, ongeacht of het iets beter is. Want het kan zo weer opspelen . Sterkte alvast vannacht!!

14 dagen geleden

Papje maken van kruidnagel, kruidnagel poedervorm halen met een beetje water mengen, en dat met een wattenstokje erop smeren. Gaat ff pijn doen maar daarna is het verdoofd, Ik weet niet wanneer je gestart bent met dr antibiotica maar dat heeft 24 uur nodig voor het zijn werk doet. Ik heb dit ook bij mijn jongste gehad, rechtop slapen hielp een beetje sterkte

14 dagen geleden

Ik heb er toen trouwens wel voor gekozen om de kies eruit te laten trekken

14 dagen geleden

Kun je de kuur niet ophalen in t ziekenhuis? Die apotheek is bijna altijd open

13 dagen geleden

Reactie op Littleseahorse

Oh jee… wat naar ook nog zover in de zwangerschap. Je zou dan geen pijn moe ...
Hi wat ontzettend vervelend dit! Bouw een goeie spiegel op met maximale dosering paracetamol ( dus vaste tijden innemen ) dan werkt het het beste, misschien wilt je tandarts je kies iets verlagen dat de druk er een beetje afgaat? Dit is een tijdelijke oplossing. Klinkt voor mij wel echt als een wortelpunt ontsteking die je met ab-kuur ook maar tijdelijk oplost. Ik zou zeker die wortelkanaal overwegen! In iedergeval laten starten, misschien mag je in overleg met je tandarts de behandeling na je zwangerschap af maken ivm rontgenstraling(wat oprecht heel plaatselijk is) Ook zijn er eventueel dienstdoende tandartsen in het weekend(hierbij mag wel weekendtariefcode gebruikt worden) Veel sterkte🫶🏼

13 dagen geleden

Thanks allemaal. Ik ben nog steeds niet van de pijn af. Heb inderdaad nu vaste tijden kuur capsules en paracetamol. Inmiddels straalt het niet alleen uit in mijn kaken en oor, maar ook naar mijn hoofd. De kies is inderdaad iets verlaagd.. ik houd dit echt niet vol tot na de bevalling. Ben alleen bang dat het bij de tandarts niets oplost en er een heel ander probleem achter ligt. Zou alleen niet weten wat. Maar kan zo niets en ben er super emotioneel over.

12 dagen geleden

Reactie op Littleseahorse

Thanks allemaal. Ik ben nog steeds niet van de pijn af. Heb inderdaad nu va ...
En wat doen ze normaal gesproken met een verlaagde kies? Ze hebben voor zwangeren speciale verdoving! In principe zou alles moeten kunnen.

12 dagen geleden

Reactie op Littleseahorse

Thanks allemaal. Ik ben nog steeds niet van de pijn af. Heb inderdaad nu va ...
Ik heb overige reacties niet gelezen maar… Je wilt écht niet met kiespijn je bevalling ingaan. Ik zou zeggen bel je tandarts of een spoedtandarts en last ernaar kijken. Misschien is er een wortelkanaalbehandeling nodig!

12 dagen geleden

Waarom doet de tandarts niks dan? Ik werk zelf bij de tandarts. Je kan gewoon behandeld worden tijdens een zwangerschap hoor

12 dagen geleden

Reactie op Littleseahorse

Thanks allemaal. Ik ben nog steeds niet van de pijn af. Heb inderdaad nu va ...
Waarom jezelf zo knellen om met de pijn door te lopen? Als het nu al uitstraalt naar je hoofd, de wortelkanaal kan tijdens de zwangerschap, of eruit laten trekken dit is toch hell? Of heb je misschien angst

12 dagen geleden

Pijn vraagt veel van je lichaam dit gaat je alleen maar energie kosten

12 dagen geleden

Waarom doet de tandarts niks dan? Ik werk zelf bij de tandarts. Je kan gew ...
Ze hebben een foto gemaakt en zien dat een wortelkanaalbehandeling niet het probleem gaat oplossen. Dus ja waarom zou ik 😇 de kuur werkt inmiddels iets beter maar ik gebruik de rechterkant niet en af en toe nog flink pijn. Gelukkig niet meer hele dagen door.

12 dagen geleden

Reactie op DaphneBoaz

Waarom jezelf zo knellen om met de pijn door te lopen? Als het nu al uitstr ...
Angst speelt zeker mee ja 😅 maar ook dat ik geen vertrouwen heb in een goeie oplossing door wat allemaal is gezegd. Dus heb het gevoel dat ik niet echt een andere keus heb..

12 dagen geleden

Reactie op Littleseahorse

Angst speelt zeker mee ja 😅 maar ook dat ik geen vertrouwen heb in een goe ...
Dat snap ik, ik heb ook angst voor de tandarts, ik heb toen 5 dagen niet kunnen eten en normaal kunnen drinken en toen savonds naar de spoed tandarts geweest omdat ik het niet meer trok

2 dagen geleden

Hoe gaat het nu met je? Pijnvrij.

2 dagen geleden

OHMYGOD!! Hier ook van vrijdag avond enorme pijn paracetamol geslikt en zaterdag de hele dag zondag was het minder geen paracetamol meer ingenomen ineens in de namiddag enorme pijnaanval helemaal in paniek van de pijn kon gelukkig terecht bij een spoed tandarts toen speciale mond spoeling moeten halen perio aid werk bacteriën dodend 2x per dag spoelen en nu eindelijk is de pijn verdwenen!!!!