77 Reacties

2 maanden geleden

Wauw dit vind ik even zo fijn om te lezen!! Ik voel dit helemaal. Zoveel berichten, zoveel lezen… Ik ben jong (19) en alles zal waarschijnlijk goed gaan, de kans is zoooo klein dat het mis gaat maar ik maak het in mn hoofd alsof de kans heel klein is dat het goed gaat.. Ik wil niet in deze stress en negativiteit leven en gewoon lekker genieten en blij zijn!! Voelende dat alles goed komt en ik over 7,5 maandjes mijn baby’tje mag vasthouden❤️❤️

2 maanden geleden

Mooi initiatief! 💖 Positieve gedachten.. zijn positieve krachten! 💪🏻

2 maanden geleden

Ah in de geboortegroep van m’n zoontje noemden we dit “witboek”, waar alleen leuke geluksmomentjes werden gedeeld. Was heeeel leuk om te lezen!🥰 Mijn geluksmomentje vandaag: mijn zoontje leert nu het woord “buik” en loopt continu in m’n buik te prikken. 🥰

2 maanden geleden

Vanmorgen een heel leuk lief momentje met onze hond gehad. Ze ging bij ons in bed liggen en legde haar koppie op mijn buik🥰 echt alsof ze het allemaal aanvoelt!

2 maanden geleden

Ah fijn dit. Ik word nu al gek van die ‘ik test elke dag en mijn streepjes worden lichter!’ topics. Ze mogen er zijn hoor, daar niet van. Maar ik denk dan: 1 keer testen om te weten of je zwanger bent. Meer dan gezond leven kun je daarna niet doen, want je kunt een miskraam toch niet tegenhouden. Je maakt jezelf alleen maar gek. Mijn geluksmomentje vandaag was dat ik een ‘borreltje’ in mijn buik voelde, wat me deed denken aan de eerste fladderige schopjes van mijn dochter. Kan nu natuurlijk nog helemáál niet, maar ik kreeg wel zin in dat gevoel weer 🥰

2 maanden geleden

We hadden vandaag de eerste echo, zijn ongeveer 6+? weken nu. En we konden het vruchtje zien en een hartslag zien en horen! Zo mooi moment

2 maanden geleden

Wat een goed initiatief dit topic 🫶 Ik word bij vlagen ook zo onzeker en angstig door deze community, al is het ook heel fijn om dingen met elkaar te kunnen delen. Mijn positieve nieuws is dat er vandaag met 6+5 een 1e echo hadden en het hartje hebben zien kloppen. 💖 Zo bijzonder!

2 maanden geleden

Wat een super goed idee dit! Merk aan mezelf dat ik ook erg onzeker wordt van alle negatieve verhalen en zorgen van anderen. Probeer mij er juist aan over te geven met het idee: alles gaat goed, ik heb geen reden om mij zorgen te maken en als het mis gaat dan heb ik daar geen invloed op. Na een goede eerste echo afgelopen woensdag, met een mooi kloppend hartje, hebben we het gisteren aan mijn ouders verteld. Ze waren de afgelopen twee weken op vakantie en mijn moeder voelde het blijkbaar al aan. Ze hebben ontzettend veel ooievaars gezien en grapte al tegen elkaar dat er vast over 9 maanden een baby zou komen🩵🩷

2 maanden geleden

Heeeeel fijn dat je dit topic hebt geopend! Ook ik herken me er vreselijk in dat je onzeker en negatief wordt bij het lezen van de onzekere en angstige topics. Je wilt zo veel mogelijk genieten en dat lukt soms helemaal niet als je alle slechte scenario's leest.. Mijn positieve verhaal van vandaag is dat wij vandaag naar een babywinkel gaan om eens rondjes te rijden met verschillende kinderwagens. We bestellen natuurlijk nog niks voorlopig, maar wel heel leuk en gezellig om daar nu eens voor jezelf te gaan kijken ipv voor een babypakje voor de baby's van je vriendinnen ;)

2 maanden geleden

Leuk topic 😀 Ik ben in verwachting van een tweede kindje en wat mij tijdens nr. 1 heeft geholpen om positief te zijn is alle tips, adviezen en schema's (online en offline) zoveel mogelijk te vermijden. Op deze manier konden we helemaal onze eigen weg vinden in het ouderschap en beleven we het ouderschap vol vertrouwen. Nr. 1 is nu 2,5 en natuurlijk hebben we pittige nachten gehad, maar eigenlijk vinden we overall gezien dat alles vooral heel goed gaat. Geldt ook voor de bevalling en de voorbereiding daarop. Alle vervelende verhalen legden we naast ons neer en we focusten op onze eigen wensen en ideeën. Geheel op onze eigen manier gedaan en als heel positief ervaren. Wel een fijne mindset die voor ons iig goed werkt 😀

2 maanden geleden

Reactie op BijnaMama85

Ah fijn dit. Ik word nu al gek van die ‘ik test elke dag en mijn streepjes ...
Ik vind het inderdaad nu wel erg veel berichten zijn met onzekerheden en dingen waar geen invloed op uit te oefenen is inderdaad! Alsnog het elkaar wat versterkt. En een boel topics met onzekerheden en ‘wat te doen?’, waarin forumleden totaal niet een juist antwoord kunnen geven en ze het toch echt even aan een vk moeten vragen. Klein irritatie puntje haha (hormonen!). Goed dat dit topic er is!

2 maanden geleden

Is is een tijd geleden een aantal appgroepen geopend waar mensen wat directer met elkaar kunnen kletsen en ervaringen delen. Ik begreep dat in sommige groepen angsten en onzekerheden de hoofdmoot kan zijn, en dat zoek ik vooral niet. Hierbij dus; zijn er mensen die behoefte hebben aan een positieve whatsapp groep om wat directer te kletsen?

2 maanden geleden

Ik ben het hier zo mee eens! Laten we met z’n alle ons richten op de positieve kant van het zwanger zijn, iedereen kan onzeker zijn maar zodra er iets gebeurd wat je onzeker of ongerust maakt zijn er genoeg professionals die ons hierbij kunnen helpen. Zwanger zijn is voor iedereen anders en het zal 1 van de mooiste momenten in je leven zijn dus waarom zou je je alleen maar richten op het negatieve.. Zo fijn dat deze topic er is en dat we ons meer kunnen richten op de positiviteit! ❤️ Alle mommy’s to be jullie doen het geweldig!

2 maanden geleden

Reactie op BijnaMama85

Ah fijn dit. Ik word nu al gek van die ‘ik test elke dag en mijn streepjes ...
Ooooh jaaa, dit gevoel had ik precies zo vandaag!!🥰🥰

2 maanden geleden

Helemaal mee eens! Bijna alle topics zijn negatief. Merk ook dat ik hierdoor veel minder aan het kijken ben op de app. Heel vervelend natuurlijk voor hun, maar je kan jezelf alleen maar gek maken..

2 maanden geleden

Heel fijn deze! Ook onzeker hier maar ik voel me top , de mensen om ons heen zijn blij! Graag lees ik alle positiviteit mee!

2 maanden geleden

Reactie op SenneZwanger

We hadden vandaag de eerste echo, zijn ongeveer 6+? weken nu. En we konden ...
Ahw dat is zo een mooi moment! :)

2 maanden geleden

Wat een goed initiatief ☺️. Ik heb het nieuws gisteren aan een van mijn beste vriendinnen verteld die nu 24 weken zwanger is. Ze was zo blij! Heel erg leuk om zoiets bijzonders als een zwangerschap samen te mogen delen. 💕 Het is zo leuk om te mogen vertellen en fantaseren en alles.

2 maanden geleden

Wij hebben het gister aan goede vrienden verteld waarvan de vrouw nu net met verlof is. Ze waren heel erg blij en vereerd dat zij het als eerste wisten. 🥰 Ik vond het ook heel fijn om het er over te kunnen hebben met mensen. Nu binnenkort onze ouders!

2 maanden geleden

Reactie op GERDA93

Is is een tijd geleden een aantal appgroepen geopend waar mensen wat direct ...
Leuk idee!