17 Reacties

3 maanden geleden

Ja helaas! Bij mijn vorige zwangerschap tot de 40 weken HG gehad en ook meerdere ziekenhuisopnames 🤮 vind het heel spannend hoe het deze keer gaat lopen, maar merk wel dat het nu al weer op speelt….. we gaan het mee maken 🙏🏼

3 maanden geleden

Helaas ook beide keren hg gehad. Behalve toen bij de miskraam dus ik weet niet of het er mee te maken heeft. Misschien was dat wel een meisje ik weet het niet

3 maanden geleden

Ik vind het ook mega spannend. Ook bij de eerste zwangerschap HG (mijn zoontje wordt ook 2 in augustus :)). Ik ben nu 5.5 weken en voel me nog goed gelukkig!

2 maanden geleden

Hoe gaat het met jullie?

2 maanden geleden

Reactie op A.VP

Hoe gaat het met jullie?
Hier de vorige zwangerschap ook HG gehad tot 18 weken.. en daarna nog af en toe misselijk. Nu 6+4 en weer extreem misselijk met overgeven. Heb 2x Suprimal gebruikt maar helaas weinig effect. En hoe gaat het met jou?

2 maanden geleden

Hi. Hier bijna 7 jaar geleden bevallen van een prachtige dochter. 41 weken heftige hg gehad met sondevoeding en ziekenhuis opnames. Nu zwanger van de tweede na een lang traject. Nergens last van, eetlust is wel verminderd maar niet misselijk. Ik hoop dat het zo blijft. Volgende week eerst echo (8 weken). Hoe gaat t met jullie?

2 maanden geleden

Bij mij lijkt het te zijn begonnen, afgelopen dinsdag (7+4). Ik hoop en bid enorm dat het hierbij blijft, want bah gelijk de afkeer die je overal weer van krijgt. Mijn man is een keer per jaar een week weg voor zijn werk en dat is net sinds afgelopen vrijdag het geval, omdat ik al amper voor mijzelf kan zorgen is onze zoon naar mijn broer en schoonzus. Ondanks dat hij het daar naar zijn zin heeft met de neefjes en nichtje, kun je je als moeder zo enorm ellendig voelen dat je niet er voor hem kunt zijn ondanks dat je weet dat dit de beste keuze is voor nu 😢 Kortom; ik lig mijn dagen uit. Gister een hele slechte dag gehad, dus ik ben bang dat ik moet gaat starten met Zofran omdat er anders wellicht een ziekenhuisopname aan zou kunnen zitten komen 😬 (Zoals je merkt moet ik ook even van mij afschrijven ;-) )

2 maanden geleden

Reactie op A.VP

Bij mij lijkt het te zijn begonnen, afgelopen dinsdag (7+4). Ik hoop en bid ...
Waar ik zondag schreef bang te zijn dat er een ziekenhuisopname aan zat te komen, was dat gisteravond al het geval… dus de eerste zaken vocht zijn er ingepompt. Nu hopen dat ik mijzelf weer op peil kan houden

2 maanden geleden

Reactie op A.VP

Waar ik zondag schreef bang te zijn dat er een ziekenhuisopname aan zat te ...
Oh nee!! Wat ontzettend naar voor je. Probeer je al medicatie?

2 maanden geleden

Reactie op veertje13

Oh nee!! Wat ontzettend naar voor je. Probeer je al medicatie?
Emesafene zetpillen heb ik, maar werkt niet goed helaas. Zofran durft de gynaecoloog in het eerste trimester niet aan. En Primperan heb ik tijdens de vorige zwangerschap een heftige Parkinson-achtige bijwerking op gehad, dus die mag ik nooit meer. Dus eigenlijk is nu de conclusie dat ik de tijd uit moet zitten

2 maanden geleden

Reactie op A.VP

Emesafene zetpillen heb ik, maar werkt niet goed helaas. Zofran durft de gy ...
Hè balen! En suprimal al geprobeerd? Dat gaat bij mij deze zwangerschap beter dan emesafene, gewoon bij Kruidvat/etos zelf te koop. En novalit? Heb ik zelf geen ervaringen meer maar hoor ik ook mensen over

2 maanden geleden

Reactie op veertje13

Hè balen! En suprimal al geprobeerd? Dat gaat bij mij deze zwangerschap bet ...
De artsen durven mij niet zomaar meer wat voor te schrijven ‘om te proberen’. Mogelijk dat de bijwerkingen van de Primperan destijds namelijk door de antidepressiva geweest. Gelukkig voel ik mij vandaag al wel beter dan afgelopen dagen, dus geeft toch een beetje hoop weer 🤞🏻 Hoe gaat het met jou)

2 maanden geleden

Reactie op A.VP

De artsen durven mij niet zomaar meer wat voor te schrijven ‘om te proberen ...
Ah begrijpelijk, dan hou ik op haha. Vooralsnog best oké met suprimal. Primperan heb ik in huis voor als het nodig is. Maar ik ben net iets minder ver dan jij (8+3) dus ben benieuwd wat me volgende week staat te wachten… 🙏🏼

2 maanden geleden

Reactie op veertje13

Ah begrijpelijk, dan hou ik op haha. Vooralsnog best oké met suprimal. Pri ...
Ik hoop met je mee, dat het hier bij blijft. In hoe verre heb je er last van gehad bij de eerste?

2 maanden geleden

Reactie op A.VP

Ik hoop met je mee, dat het hier bij blijft. In hoe verre heb je er last va ...
Ik heb er toen wel een paar weken flink last van gehad maar dat kwam meer doordat mijn omgeving inclusief huisarts zei ‘dat het erbij hoorde’. Dus tot 16 weken geen medicatie gehad. Eenmaal daarmee gestart kon ik weer functioneren / werken. En mijn zoontje is meeega gezond, dus ik heb nu totaal geen zorgen om medicatie te gebruiken en ben echt een voorstander. Heel naar als je je zo als zwangere alleen voelt. Hoe gaat het bij jou? Is het op en aan?

2 maanden geleden

Reactie op veertje13

Ik heb er toen wel een paar weken flink last van gehad maar dat kwam meer d ...
Na het infuus van afgelopen maandagavond ging het de twee dagen daarna best heel goed, helaas heb ik het idee dat sinds donderdag weer langzaam minder goed gaat. Er tegen op zien om een slokje te moeten drinken blijft iets geks, zeker omdat eten wel redelijk oké te doen is. Ik heb het idee dat het deze zwangerschap wel minder heftig is als bij de eerste. Nu ook te hopen dat het na het eerste trimester een heel stuk beter gaat. Op dit moment lig ik de hele dag op bed in de woonkamer, omdat ik verder niets kan 😬

2 maanden geleden

Hier nu 10 weken zwanger van de 2 ... eerste kindje is een super gezonde dame van bijna 2 . . Hier de hoop dat ik.geen HG meer zou hebben bij een 2 de zwangerschap, nou ik heb het weer gelukkig naar wat strubbelingen met.medicatie en een ziekenhuis opname weer aan de priperan tabletten zonder kan ik niet functioneren helaas baal.hier erom van en ja de roze wolk is totaal weg wanneer je andere zwangeren Gewone dingen ziet doen die ik niet kan doen . Heb thuis gesprek ook maar opgevoerd van ik wil hierna gewoon nooit meer zwanger zijn want ben nu behoorlijk om over te geven weer in ziekenhuis te liggen met infuus en blijf dit dan bij 1 x . Gaat het kindje in mijn buik er niet onder leiden . Plus ook veel in eerste zwangerschap mee gemaakt dat alles op PTSS is gegooid ook de misselijkheid enzo en niemand wat deed dus ja..hier dikke angst ...en zo erg dat ik hierna geen kids van mij eigen meer wil ..