10 Reacties

3 maanden geleden

Dan moet daar alleen een speciale reden voor zijn. Norma krijg je die om de paar weken en later bijna niet meer

3 maanden geleden

Je krijgt ze in ieder geval niet vergoed, behalve misschien als het medisch noodzakelijk is. Dit zou ik met je verloskundige bespreken

3 maanden geleden

Reactie op Vanillecola

Je krijgt ze in ieder geval niet vergoed, behalve misschien als het medisch ...
Ik zit bij een gyneacoloog en geen verloskundige (gelukkig). Even wachten tot mijn eerste echo en dan kom ik erachter

3 maanden geleden

Wij krijgen wel wat meer echo’s, omdat bij ons vorige kindje bij de geboorte (spoedkeizersnede) onverwachts een hartafwijking had en hij hier na 5 dagen aan is overleden. Dus ons tweede kindje wordt extra goed in de gaten gehouden op medisch gebied, maar dit is natuurlijk dan wel weer een uitzondering. Wij zijn dan ook vanaf de dag dat ik zwanger ben medisch en gaat alles via het radboud umc. MAAR als jouw gevoel zegt dat het nodig is op later termijn doordat de bewegingen anders worden of omdat je het niet vertrouwt ALTIJD bellen, want dan maken ze toch nog altijd een echo en ctg om het te controleren.

3 maanden geleden

Reactie op EsmeeSpr.

Wij krijgen wel wat meer echo’s, omdat bij ons vorige kindje bij de geboort ...
Hey bedankt voor je reactie. Wat enorm heftig dat je je kindje na geboorte hebt verloren :( Ik heb zelf ook een ingewikkeld voorgeschiedenis (maar deel ik liever niet hier). Daardoor ben ik heel angstig. De gynaecoloog heeft na de geboorte van mijn stilgeboren tweeling wel aangegeven dat we bij een volgende zwangerschap wat vaker echo's kunnen doen. Maar weet niet in hoeverre ze elke week willen kijken (Ben angstig nav mijn vorige zwangerschap)..

3 maanden geleden

Ik kreeg meer echo’s na eerder verlies op 24 weken. Het was vooral mentaal, fysiek heb ik pech gehad toen het mis is gegaan (placentaloslating, kan iedereen overkomen maar gelukkig best zeldzaam). Ik heb dit expliciet gevraagd en ze zijn hier in meegegaan. Wel een Belgisch ziekenhuis dus geen idee hoe dat in Nederland is.

3 maanden geleden

Bij mij was het wel niet elke week, maar misschien kan je tussendoor af en toe een pretecho laten doen? Dat heb ik ook een keer of drie gedaan tijdens de vorige zwangerschap 🙂

3 maanden geleden

Ik heb meerdere miskramen gehad en mag als ik wil vanaf 6 weken wekelijks een echo doen tot de termijn echo. Wordt gewoon vergoed. Maar inderdaad alleen bij een medische indicatie/verleden.

3 maanden geleden

Reactie op OpheliaF

Hey bedankt voor je reactie. Wat enorm heftig dat je je kindje na geboorte ...
Snap ik ! Altijd doen wat goed voelt. Gewoon goed aangeven bij de gynaecoloog/verloskundige wat jij het liefste wil en wat voor jouw gemoedsrust het beste is. Zij zouden hier zeker rekening mee kunnen houden. Ga altijd uit van je gevoel, want alleen jij voelt het ‘t beste. Probeer er positief in te staan ook al heb je eventjes een paar weekjes geen echo.. het is en blijft lastig. Maar als het teveel aan je knaagt gewoon bellen, want die stress is ook niet goed voor jou en de kleine.

3 maanden geleden

Reactie op EsmeeSpr.

Snap ik ! Altijd doen wat goed voelt. Gewoon goed aangeven bij de gynaecolo ...
Heel erg bedankt voor je lieve reactie. Inderdaad ik moet het goed met de gynaecoloog bespreken en op z'n minst mijn wensen aangeven. Vorige keer is er namelijk veel fout gegaan in de communicatie, planning, echo etc. Misschien is mijn angst extra sterk daardoor.