23 Reacties

2 maanden geleden

Weet je zeker dat je toen je eisprong had? Als toen inderdaad je eisprong was, zou 2 weken na je eisprong (dus gister) je NOD zijn en ben je vandaag 4+1. Dan zou 11 augustus een beetje vroeg zijn omdat je dan ongeveer 5+2 of 5+3 pas bent

2 maanden geleden

Dan klopt t niet helemaal met wat je zegt. Als 22 juni de eerste dag van je laatste menstruatie was kan niet 19 juli pas je eisprong zijn als je altijd 28 dagen cyclus hebt ongeveer. Dat is 1 dag voor je NOD? Maar ze tellen altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en vanuit daar moet je je weken gaan tellen. Met de termijn echo bepalen ze precies hoever je bent die is rond de 10/11 weken

2 maanden geleden

Ach bedoelde 11 juli mn eisprong..😅

2 maanden geleden

Kan het berichtje niet aanpassen..🙈

2 maanden geleden

Had 21ste een positieve test

2 maanden geleden

Ah als je 11 juli zeker weten je eisprong had, dan dus 2 weken later je NOD op 25 juli, dan zou je 4 weken precies zijn. Dan ben je op maandag 12 augustus 6 weken en 4 dagen zwanger. Ik zou gewoon naar die echo gaan, maar niet schrikken als je embryo dan niet 7+2 wordt gemeten maar 6+4!

2 maanden geleden

Met 6+4 zie je waarschijnlijk al wel een hartje dus ik zou gewoon gaan! ❤️

2 maanden geleden

Het is toch wel gek dat een verloskundige niet normaal kan uitrekenen hoever je bent 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Mevrouwtje Theelepel

Het is toch wel gek dat een verloskundige niet normaal kan uitrekenen hoeve ...
Hier rekenen ze standaard met de eerste dag van je laatste menstruatie, ook als je wéér wanneer je eisprong was en die later was. Hier daardoor ook te vroeg een echo gehad… Terwijl ik aan de telefoon al had gezegd dat ik dan volgens mijn eigen berekening (en ik weet inmiddels echt wel wat ik doe 🫢) pas 5+4 ipv 6+1 zou zijn 😒

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Hier rekenen ze standaard met de eerste dag van je laatste menstruatie, ook ...
*wéét

2 maanden geleden

Zie trouwens ook dat ik een fout gemaakt heb met de afspraak.. Dit moet 12 augustus zijn.. verkeerde maand voor mij op de kalender 🙈 Gaat lekker hier😅

2 maanden geleden

Wat ik trouwens wel zie in de app waar ik alles bij hou, is dat ik altijd eerder ongesteld ben dan 2 weken na mijn eisprong. Kan dit ook nog invloed hebben??

2 maanden geleden

Reactie op Mevrouwtje Theelepel

Wat ik trouwens wel zie in de app waar ik alles bij hou, is dat ik altijd ...
Nee dat heeft geen invloed op de zwangerschapsduur. Je zwangerschap reken je vanaf de ovulatiedag + 2 weken. Die 2 weken rekenen ze altijd hetzelfde en is niet afhankelijk van hoe kort of lang je cyclus is.

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Nee dat heeft geen invloed op de zwangerschapsduur. Je zwangerschap reken j ...
Okee bedankt weet k genoeg! :)

2 maanden geleden

Ik had 21 juni mijn eerste dag vd laatste menstruatie. Ook een cyclus van gemiddeld 28 dagen. Vandaag 6+1 en mijn eerste echo is op 14 augustus dan ben ik 7+5 dus dat jij op 11 augustus 7+2 bent zou best eens kunnen :)

2 maanden geleden

Denk dat je dan eerder 6+ weekjes bent inderdaad 🤍

2 maanden geleden

Reactie op Mevrouwtje Theelepel

Wat ik trouwens wel zie in de app waar ik alles bij hou, is dat ik altijd ...
Ja dat kan zeker. Er is minimaal 14 dagen nodig om een goed baarmoederslijmvlies op te bouwen. Dit noem je de luteale fase. Als deze korter is dan 14 dagen kan dat wijzen op een progesterontekort. Dit is bij mij het geval en heb me dit dus laten vertellen door artsen. Ik gebruik daarom progesteron bij. Om die manier kan het eitje daadwerkelijk goed nestelen. Het was voor mij mogelijk een verklaring voor 3 miskramen.. maarja, je weet het nooit

2 maanden geleden

Reactie op Ooievaar1234

Ja dat kan zeker. Er is minimaal 14 dagen nodig om een goed baarmoederslijm ...
Ahaa.. Ik heb al 6 miskramen gehad... Zou dit voor mij ook op kunnen gaan..

2 maanden geleden

Ik had 21 juni mijn eerste dag vd laatste menstruatie. Ook een cyclus van ...
Weet jij ook wanneer jij je eisprong had ? Blijkbaar maakt dat ook uit? Snap er niks meer van 😅

2 maanden geleden

Reactie op Mevrouwtje Theelepel

Weet jij ook wanneer jij je eisprong had ? Blijkbaar maakt dat ook uit? Sna ...
Ik dacht ook dat dat niks uitmaakte. Althans, ze vragen toch alleen maar naar de 1e dag laatste menstruatie? Mijn eisprong was ergens rond de 13e van juli