22 Reacties

17 dagen geleden

Twee zwangerschappen gehad, nooit bezoek gehad. Maar misschien ligt het ook aan de stad waar je woont

17 dagen geleden

Hier heb ik nooit bezoek gehad tijdens de zwangerschap. Alleen erna in de kraamperiode. Ik was dan ook niet jong meer bij m’n zwangerschap. Wat ik in het algemeen merk van het CB is dat ze behulpzaam zijn en alleen maar meedenken en tips geven. Die kun je meenemen in je overwegingen (of van je af zetten en het toch anders doen). Zo zou ik dit bezoek dus ook zien, misschien hebben ze tips waar je niet aan hebt gedacht. Laat ze mee kijken en stel ze wat vragen en dan komt het vast goed 😉.

17 dagen geleden

Ik heb het bij alledrie ook nooit gehad. Nu zit ik wat minder in mijn vel deze zwangerschap en vroeg ze zelf of ik dat zou willen. Het schijnt iets te zijn van het laatste jaar dat ze dit meer stimuleren

17 dagen geleden

Ik heb dit tijdens mijn eerste zwangerschap ook gehad. Ik vond het eigenlijk wel heel fijn ze gaf ons gewoon wat tips en adviezen over spulletjes waar ik nog over twijfelde

17 dagen geleden

Ik was voor het eerst zwanger op mijn 16e, maar heb dit niet gehad. Misschien kun je de tips goed gebruiken en is het alleen maar fijn! Maar als je je er niet goed bij voelt kun je het toch ook afzeggen?

17 dagen geleden

Ik heb dit ook gehad bij mijn eerste zwangerschap (toen 33 jaar, alleenstaand). Ik zag er niks achter, ik vond het alleen maar fijn dat ze tips willen geven (en eerlijk is eerlijk, het was ook wel relaxed dat ik mijn huis niet uit hoefde en dat ze naar mij toe kwamen 🤭 )

17 dagen geleden

Ja ik heb bij m’n vorige zwangerschap ook gehad. Kreeg toen te horen dat de box niet meer op die plek mocht staat ivm evt tocht..

17 dagen geleden

Alleen van de kraamhulp die je hebt uitgekozen. Dat had ik. Die kijken of je er een beetje klaar voor bent en of e r dingen zijn waarbij je rekening moet houden. Verder hebben ze niet gekeken hoor. Dit is hier in de omgeving normaal. Ze vragen dan ook dingen zoals: wil je stagaire in je kraamweek. Wil je iemand die ervaring heeft met borstvoeding. Iemand die rookt of niet. Dit soort dingen

16 dagen geleden

Bij mij komen ze ook standaard langs bij het eerste kindje, stelt niet zo veel voor hoor! Ze stellen een paar vragen en krijgen een indruk van de situatie, naar mijn mening alleen maar goed. Ze leggen ook dingen uit hoe het cb werkt en alvast wat informatie over vaccineren enzo. Bij ons in de regio is dit normaal :)

16 dagen geleden

Ik denk dat ze dan twijfels Zelf inschakelen je verloskundige maar niemand mag je huis intrede als je dat niet wilt moet dan zegen heb eigen familie die me daar mee helpen dat jou huis privé is

16 dagen geleden

Reactie op il92

Bij mij komen ze ook standaard langs bij het eerste kindje, stelt niet zo v ...
Zelfde hier! Heel normaal dat ze langs komen. Het is inderdaad vooral uitleggen wat ze doen etc.

16 dagen geleden

Ik heb het ook gehad ervoor en toen ik was bevallen van mijn zoontje, vanwege dat ik alleenstaand kwamen ze lijken of ik ergens nog hulp nodig had. Zo hebben hun geregeld dat ik een paar dagen kon bijkomen en ik medische indicatie kreeg voor de opvang, dat werd geregeld via de gemeente. Dat zal na deze bevalling ook zijn, ze kunnen best wat dingen aanbieden dat je kan helpen na de bevalling. Ook helpen ze bij nieuwe ouders, je kunt veel vragen omtrent de ontwikkeling van je baby en vaccinaties.

16 dagen geleden

Nou volgens mij is dit ook helemaal niet verplicht hoor meis, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval. Net als de afspraken als de baby geboren is bij het consultatiebureau zijn ook niet verplicht.

16 dagen geleden

Reactie op Kleinbijtje

Nou volgens mij is dit ook helemaal niet verplicht hoor meis, ik heb er nog ...
Nee precies! Zo iets dacht ik ook al maar was toch even benieuwd😊 maar dan weet ik in elk geval dat ik me geen zorgen hoef te maken

16 dagen geleden

Nee ook nooit bezoek gehad. Bedoelt ze niet de kraamzorg? Die komen meestal de 1e keer wel langs voor een intake en als je dat fijn vindt kijken ze even ook of je bed op goede hoogte is enz

16 dagen geleden

Reactie op KimH1998

Ik heb dit tijdens mijn eerste zwangerschap ook gehad. Ik vond het eigenlij ...
Sorry bij mij was het idd de kraamzorg niet het consultatiebureau

16 dagen geleden

Reactie op Hel1J

Nee ook nooit bezoek gehad. Bedoelt ze niet de kraamzorg? Die komen meestal ...
Dit ging wel echt over het consultatiebureau wat betreft of je alles op orde hebt enzo. Niks is verplicht natuurlijk maar ik was wel benieuwd of meer mensen het gehad hadden

16 dagen geleden

Reactie op Puckn

Dit ging wel echt over het consultatiebureau wat betreft of je alles op ord ...
Ik haaaaat het consultatiebureau. Daar kom ik sws niet meer, mijn man gaat enkel voor de prikjes van onze zoon en dalijk de baby

16 dagen geleden

Bij mij zijn ze volgens mij wel geweest, maar het is niet dat ze komen controle of je huis wel babyproof is. Het was bij mij een intake en inderdaad tips en adviezen

3 dagen geleden

Nee, ook nog nooit van gehoord zelfs! Alleen de kraamzorg, maar dat was een intake. Als je het niet wil hoeft het niet he 😉. Dit soort dingen mag je altijd weigeren!