22 Reacties
één maand geleden
Hier heb ik nooit bezoek gehad tijdens de zwangerschap. Alleen erna in de kraamperiode. Ik was dan ook niet jong meer bij m’n zwangerschap.
Wat ik in het algemeen merk van het CB is dat ze behulpzaam zijn en alleen maar meedenken en tips geven. Die kun je meenemen in je overwegingen (of van je af zetten en het toch anders doen). Zo zou ik dit bezoek dus ook zien, misschien hebben ze tips waar je niet aan hebt gedacht. Laat ze mee kijken en stel ze wat vragen en dan komt het vast goed 😉.
één maand geleden
Ik heb het bij alledrie ook nooit gehad. Nu zit ik wat minder in mijn vel deze zwangerschap en vroeg ze zelf of ik dat zou willen. Het schijnt iets te zijn van het laatste jaar dat ze dit meer stimuleren
één maand geleden
Alleen van de kraamhulp die je hebt uitgekozen. Dat had ik. Die kijken of je er een beetje klaar voor bent en of e r dingen zijn waarbij je rekening moet houden. Verder hebben ze niet gekeken hoor. Dit is hier in de omgeving normaal. Ze vragen dan ook dingen zoals: wil je stagaire in je kraamweek. Wil je iemand die ervaring heeft met borstvoeding. Iemand die rookt of niet. Dit soort dingen
één maand geleden
Bij mij komen ze ook standaard langs bij het eerste kindje, stelt niet zo veel voor hoor! Ze stellen een paar vragen en krijgen een indruk van de situatie, naar mijn mening alleen maar goed. Ze leggen ook dingen uit hoe het cb werkt en alvast wat informatie over vaccineren enzo. Bij ons in de regio is dit normaal :)
één maand geleden
Ik denk dat ze dan twijfels Zelf inschakelen je verloskundige maar niemand mag je huis intrede als je dat niet wilt moet dan zegen heb eigen familie die me daar mee helpen dat jou huis privé is
één maand geleden
Ik heb het ook gehad ervoor en toen ik was bevallen van mijn zoontje, vanwege dat ik alleenstaand kwamen ze lijken of ik ergens nog hulp nodig had. Zo hebben hun geregeld dat ik een paar dagen kon bijkomen en ik medische indicatie kreeg voor de opvang, dat werd geregeld via de gemeente. Dat zal na deze bevalling ook zijn, ze kunnen best wat dingen aanbieden dat je kan helpen na de bevalling. Ook helpen ze bij nieuwe ouders, je kunt veel vragen omtrent de ontwikkeling van je baby en vaccinaties.
één maand geleden
Nou volgens mij is dit ook helemaal niet verplicht hoor meis, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval. Net als de afspraken als de baby geboren is bij het consultatiebureau zijn ook niet verplicht.
één maand geleden
Nee, ook nog nooit van gehoord zelfs! Alleen de kraamzorg, maar dat was een intake. Als je het niet wil hoeft het niet he 😉. Dit soort dingen mag je altijd weigeren!