10 Reacties

3 maanden geleden

Nee, positief is in mijn ogen positief. Heeft geen zin om meerdere testen te doen. Het beste is een verloskundige bellen en dat zij een echo gaan maken +/- 3 a 4 weken na je NOD. Aan de hand van die echo kunnen ze een berekening maken hoeveel weken zwanger je bent. Gefeliciteerd! Geniet er van.

3 maanden geleden

Als je de verloskundige belt vertel je gewoon precies het verhaal wat je hier schrijft. Je kunt ze vragen wat zij denken, dit maken ze veel vaker mee. En dan krijg je een afspraak en daar hoor je een betere inschatting. Je kunt voor nu redelijk van je weken indicator uitgaan. 1-2 weken na bevruchting dus 3 tot 4 weken 'zwanger' (let wel: tot en niet tot en met).Dat is de termijn die aangehouden zal worden bij de zwangerschapsduur berekeningen.

3 maanden geleden

Ik loop ongeveer gelijk, maar maar cyclussen zijn meestal tussen de 35-39 dagen. 27 Mei eerste dag laatste menstruatie. 23 Juni een tussenbloeding, waarvan ik zeker ben dat dat de innestelingsbloeding is geweest. (Dat betekent rond 18 juni bevruchting in mijn geval). 30 Juni licht positieve test oplopend naar 5 juli heel positief. In principe houd ik 2 juli aan als NOD, en ik reken vanaf het moment van testen 4 weken. Normaal 'krijg' je 2 weken cadeau, maar met een langere cyclus heb je dus wat dagen 'niets'. Bij m'n vorige zwangerschappen berekenden de telefonistes altijd vanaf m'n menstruatie, maar liep ik dan op echo altijd weekje achter. Maar hield daar zelf altijd al rekening mee vanwege de lange cyclussen. Ik hoop dat je het een beetje snapt 😅 Dan alsnog: alles is afhankelijk van moment van ovulatie, de bevruchting en de innesteling en dat kan makkelijk voor paar dagen verschil zorgen tov van eigen berekening/ echo. Ik ga morgen bellen om een afspraak in te plannen, volgens eigen berekening vanaf 23 juli dus 7 weken. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen 😊

3 maanden geleden

Je moet vanaf 29 mei gewoon aanhouden. Vanaf hier weken gaan tellen. Bij de echo hoor je hoever je precies bent

3 maanden geleden

Je moet vanaf 29 mei gewoon aanhouden. Vanaf hier weken gaan tellen. Bij de ...
Dat klopt niet helemaal, daarbij gaan ze uit van een standaard cyclus van 28 dagen. Ik zou in dat geval nu al bijna 7 weken moeten zijn maar ik zit net op 5. Mijn cyclus was afgelopen maand ook veel langer. Ik weet dat zeker omdat ik ovulatietesten heb gebruikt. Als je dat niet doet dan weet je het niet zeker, maar in dit geval kun je uitgaan van 3-4 weken ivm de Clearblue test en wat iemand anders ook al schreef gewoon uitleggen als je de verloskundige belt, dan denken zij met je mee en maken ze een inschatting totdat je een echo hebt, dan kunnen ze een betere inschatting maken.

3 maanden geleden

Hier ook 27 mei de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Dit jaar heeft mijn cyclus elke keer een andere duur, variërend tussen 27 en 36 dagen. Voor mij dus ook onduidelijk nu hoe lang ik zwanger ben omdat ik niet weet wanneer mijn ovulatie heeft plaatsgevonden. Heb dit aangegeven bij de verloskundige. We hebben nu maar een afspraak gemaakt bij 7 weken geschat op basis van een cyclus van 28 dagen, maar er is dus een grote kans dat de echo dan een andere duur laat zien. Dan gaan we van daaruit wel verder 🤷‍♀️

3 maanden geleden

Ik heb vandaag gebeld met VK , zij rekenen nu 4.5 weken. 24 Juli vitaliteitsecho gepland, dan zouden we 7 weken moeten uitkomen en dat klopt wel aardig met mijn eigen berekeningen. Heb je zelf toevallig al contact gehad? 🙂

3 maanden geleden

Ik heb vandaag contact gehad met de verloskundige… zij schat mij nu met de gegevens die ik gegeven heb op 5.5 week. Dus daar ga ik nu maar van uit, 15 juli met 6.5 week een vroege echo om te kijken of het klopt 😊

3 maanden geleden

Reactie op mommy2be1997

Ik heb vandaag contact gehad met de verloskundige… zij schat mij nu met de ...
Nog maar een paar dagen geduld voor jou dan, fijn! Alvast succes voor de echo! 😊