18 Reacties

3 maanden geleden

Ik ben nu 34, maar ik kreeg mijn eerste kindje op mijn 21e. Ik kreeg heel veel commentaar van onbekende die mij zwanger zagen. Werd soms compleet voor lul gezet in een winkel "zij is gewoon 21 en al zwanger! Toen speelde ik nog met barbies". Ja, is echt gebeurd. Mijn schoonmoeder hoopte op een miskraam omdat ze mij veel te jong vond. Maar toen werd ze geboren... en de complimenten vlogen mij om mijn oren. De kraamverzorgster vond mij uiterst zelfverzekerd en liefdevol naar mijn baby. Andere vrouwen zaten moeilijk te doen met een krijsende baby en ik had het vrijwel altijd onder controle. Ik heb in de jaren erop vaak te horen gekregen "ik hoop dat ik ooit ook maar voor de helft zo'n goede moeder wordt als jij". Het moeder zijn zit gewoon in mij. Ik vind het heerlijk. Laat ze lullen meid! Je kan het!!!

3 maanden geleden

Ik ben nu 34, maar ik kreeg mijn eerste kindje op mijn 21e. Ik kreeg heel v ...
Dankjewel voor dit motiverende verhaal!

3 maanden geleden

Hi, Ik ben ook een jonge moeder nu 5 weken zwanger en 23 jaar oud. En ook ik woon nog thuis. Ik zou zeggen lekker laten praten het is eigenlijk ook helemaal nergens op gebaseerd dat je geen "goede" moeder kunt zijn als je nog thuis woont. Misschien heeft het zelfs nog wel zo zijn voordelen. Je vriendinnen zeggen dit waarschijnlijk omdat ze niet beter weten en misschien dat ze een beetje geschrokken zijn en dit dan dus hun eerste reactie is. Jij zal ze eens gaan laten zien wat voor een super mommy je gaat zijn terwijl je nog thuis woont. Waarschijnlijk draaien ze wel weer bij. Zet hem op, je kan dit !! Liefs

3 maanden geleden

Reactie op xw26

Dankjewel voor dit motiverende verhaal!
Geen probleem! Ik weet hoe het is. En ik weet ook hoe leuk het is om een jonge moeder te zijn. Het heeft veel voordelen. Verre reizen maken heb ik niet gemist, af en toe de kroeg in gaan kan gewoon nog steeds. Ik zou het nooit anders gedaan willen hebben. En hoe cool is het? Jij staat straks tussen de 40ers op het schoolplein, terwijl jij een volwassen zoon of dochter naast je hebt lopen als je 40 bent! Het is nu even moeilijk, maar laat mensen maar wennen. Zodra ze niet beter weten krijg je je respect terugverdiend🥰

3 maanden geleden

Geen probleem! Ik weet hoe het is. En ik weet ook hoe leuk het is om een jo ...
Wat lief! Fijn ook om het ook van een andere jonge moeder te horen. 🥰

3 maanden geleden

Wat een heftige opmerkingen van je vriendinnen. Ik vind het echt heel knap dat je er zo voor wil gaan, en je kindje heeft straks vooral liefde nodig, en ze te horen gaat dat helemaal lukken!

3 maanden geleden

Je situatie is inderdaad niet ideaal, maar misschien juist dan fijn dat je bij je ouders woont? Dan kunnen zij je helpen in de dingen en sta je er toch niet alleen voor. Vind het een hele mooie keuze dat je voor je kind hebt gekozen en dan moet je in jouw situatie en mogelijkheden er het beste van maken! Vind het erg apart dat die vriendinnen dit zo zeggen. Wat willen ze dan dat je doet.. natuurlijk ga je je uitdagingen krijgen, maar uiteindelijk is het jouw kindje, dus hebben zij daar niks over te zeggen, behalve misschien een goed bedoeld advies hier en daar.

3 maanden geleden

Ik ben ook 21 en zwanger (4w) wellicht kun je me een berichtje sturen en hebben we wat aan elkaar. #jongemoeders.

3 maanden geleden

Ik ben zelf 19 op het moment en ook rond de 5 weken zwanger. In plaats van jou verhaal reageerde mijn ouders en vriendinnen wel heel positief. Moet ik wel bij zeggen dat ik een vaste relatie heb en we samenwonen. Maar mocht je er behoefte aan hebben dat mag je me altijd een berichtje sturen 💓 Misschien leuk om met de mama die in maart uitgerekend zijn/ jong moeder zijn een groepsapp aan te maken?

3 maanden geleden

Ach wat vervelend voor je!! Je wilt zo graag steun van de mensen dichtbij je. Ik snap je helemaal. We have your back! Ergens is rust en regelmaat goed voor een kind, maar dat kun je bij je ouders ook hebben. Je vader zou ook een soort vaderfiguur kunnen zijn voor je kindje. En bovendien, je kunt ook nog eens de deur uit als het kindje ligt te slapen. Misschien moeten je vriendinnen ook even aan het idee wennen. En straks willen ze er ineens allemaal eentje als ze jouw kleintje in de armen hebben! 😉😉 Sterkte schat!!

2 maanden geleden

Mensen hebben altijd wel hun mening te geven, ik was met mijn 17e zwanger en net 2 weken 18 toen ik beviel van mijn zoontje. 🤍

2 maanden geleden

Laat ze maar praten en laat zien dat je het zeker wel kunt! 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Puckn

Ik ben zelf 19 op het moment en ook rond de 5 weken zwanger. In plaats va ...
Hey! Een (bijna) naamgenootje! Ik heet zelf Puk, ben 18 (19 als het kindje geboren wordt) en nu 5,5 weken zwanger.

2 maanden geleden

Hey, ik was 23 toen mijn eerste dochter geboren werd. Ik, mijn man en mijn dochter hebben ruim 2 jaar bij mijn ouders gewoond omdat een huis vinden in de corona periode echt onmogelijk was. Het was challeging maar we hebben het gered. Vorig jaar oktober een huis gekocht en verbouwd en inmiddels wonen we nu ruim een half jaar in ons eigen huis. Het is zeker niet onmogelijk om een goede moeder te zijn terwijl je nog bij je ouders woont. Ik vond het heel fijn want daardoor heb ik wel mijn opleiding kunnen afmaken!

2 maanden geleden

Heuyy, ik was 19 dat wij ons eerste kindje mochten verwachten. Ik ben dan wel samen met de vader van mijn kinderen. Wij woonde ook nog thuis, zonder rijbewijs of diploma. Al met al is het uiteindelijk goed gekomen, ik zeg altijd het komt aan het einde van de streep altijd goed! Nu 21 en zwanger van de 2de (6+6). Hebben nu een eigen huis en alles er op en der aan😊 Maar in je eentje komt het ook altijd goed! Zolang jij er voor je baby bent is het goed, het belangrijkste iets voor je baby is zijn/haar moeder. Al die duren dingen is "overbodig"🥰

2 maanden geleden

Je moet doen wat goed voelt voor jou. Het is jouw leven. Waarschijnlijk reageren ze zo uit angst en willen ze je beschermen. Het is een hele verantwoordelijkheid, voor het leven en je leven zal er door veranderen. Je zal er zelf vast al genoeg over na hebben gedacht. En anderen hebben altijd wel een mening. Soms moeten mensen ook aan het idee wennen. Als ze de baby zien draaien ze mogelijk bii. En echte vrienden zullen er alsnog voor je zijn. Ik vind het moedig van je.

2 maanden geleden

Ik ben nu 20 en 9 week zwanger ik vind het is nooit te vroeg als je zelf de keuze maakt om het te houden ik woon ook nog bij me ouders en de relatie is ook niet stabiel maar weet zeker dat het goed komt💗

2 maanden geleden

Hey, 21 toen ik zwanger werd van mijn eerste. Dit was onverwachts door de spiraal heen. Ik zat toen midden in mijn hbo studie maar wel een vaste relatie en samenwonend. Zo veel vooroordelen gekregen, zelfs van vrienden. Inmiddels 23 en zwanger van nummer 2. Mijn hbo is inmiddels netjes afgerond. Laat je niets wijsmaken hoor! Het is hartstikke dapper dat je dit doet en jij gaat dit gewoon rocken.