16 Reacties

2 dagen geleden

Ik volg even

2 dagen geleden

Ik heb 3 inleidingen gehad en 3 spontane bevallingen, ik kies nu weer voor een spontane bevalling

2 dagen geleden

Ik mag nu ook “kiezen”. Weet trouwens dat in België 1x kz de volgende X standaard een kz is.. maar ik ben bij de eerste (32 weken) zo makkelijk door die kz gewandeld dat ik altijd heb geroepen dat ik dat weer zou kiezen. Totdat m’n gyn er pas over begon en aangaf dat natuurlijk bevallen voorkeur heeft en hij ook zeker aanraad. Weet eigenlijk niet waarom, was zo beduusd dat ik de keuze had en dat hij het eigenlijk afkeurde dat ik vergeten ben te vragen waarom. Ik wil daarom nu voor natuurlijk gaan. Sws in het zh met een gyn ipv vk. Maar ik snap je wel!

2 dagen geleden

Mijn ervaring: kindje 1, beetje hetzelfde verhaal als bij u. Vaginaal proberen bevallen, ook wel met inleiding omdat ze het kindje al enorm groot hadden geschat. Na 23u, 4 centimeter opening, stapte het hartje van ons zoontje regelmatig met kloppen. Spoedkeizersnede dus. Anderhalf jaar later stond de bevalling van mijn dochtertje op het programma. Ook ik had de keuze tussen ingeleid worden of keizersnede. Vooraf onderzoeken gedaan (bekkenmeting Enzo, was allemaal heel goed). Na 26 uur had ik 6 centimeter en heb ik toch samen met de gynaecoloog beslist om over te gaan tot een nieuwe keizersnede. En dit was een succeservaring tov de vorige keizersnede. Heel gemoedelijk, rustig,... Ons dochtertje deed het nog steeds goed in de buik dus. Nu zwanger van nummer 3, geen keuze meer maar nu is het nog rustiger. We weten nu al welke dag onze kleine pruts geboren wordt, moeten om 7u30 in het ziekenhuis zijn en om 9u wordt de baby geboren. Mijn raad zou dus zijn, vergeet het vaginaal bevallen. Bij mij deed het ook pijn want in mijn hoofd zat ook dat ik vaginaal ging bevallen zonder verdoving dus dat is dan wel even heel stom maar soms is het ook beter om fris te zijn na de bevalling ipv misschien al uren en uren af te zien terwijl het dan misschien toch uitdraait op hetzelfde? Groetjes!

2 dagen geleden

Reactie op joyce0208

Ik mag nu ook “kiezen”. Weet trouwens dat in België 1x kz de volgende X sta ...
Dat is niet zo hoor. Ik had de eerste maal een keizersnede, tweede maal ingeleid, wel uitgedraaid om week een keizersnede maar als het gelukt was, was dit wel vaginaal geweest

2 dagen geleden

Ik zit ook nog in dubio.. Ik was met 36w6 dagen ingeleid. Zwangerschaps vergifting en de inleiding ging echt rot. Uiy eindelijk spoedkeizersnede en me dochter woog 4800 geen idee wst nu verstandig is

2 dagen geleden

Reactie op Katje40

Dat is niet zo hoor. Ik had de eerste maal een keizersnede, tweede maal ing ...
In België? Joh! Mijn gyn zeggen dat allemaal.. in Helmond en Maastricht. Wat gek

2 dagen geleden

Reactie op joyce0208

In België? Joh! Mijn gyn zeggen dat allemaal.. in Helmond en Maastricht. Wa ...
Jaja in België. Eerste was spoedkeizersnede, tweede had ik de keuze, mits onderzoeken: bekkenmeting om te weten of het medisch wel mogelijk was. Maar ook uitgedraaid op keizersnede 😂 Nu geen keuze meer, sowieso keizersnede 🤷‍♀️

2 dagen geleden

Reactie op Katje40

Jaja in België. Eerste was spoedkeizersnede, tweede had ik de keuze, mits o ...
Wat betreft bekkenmeting; Er is er volgens mij nog nooit eentje blijven zitten 😉

2 dagen geleden

Reactie op Greidanus1991

Wat betreft bekkenmeting; Er is er volgens mij nog nooit eentje blijven zit ...
Neen maar als uw bekken te smal is en het past er niet door, kan je u de moeite en pijn besparen he

2 dagen geleden

Reactie op Greidanus1991

Wat betreft bekkenmeting; Er is er volgens mij nog nooit eentje blijven zit ...
Klopt maar wat niet past past niet. En als je 12 uur bezig bent en er dan pad achter komt is dat een beetje zonde

2 dagen geleden

Reactie op Kirstenzwanger

Ik zit ook nog in dubio.. Ik was met 36w6 dagen ingeleid. Zwangerschaps ver ...
Ja, ik heb precies hetzelfde! Vorige keer inleiding vanwege PE en daarna spoedkeizersnede. Maak me niet zo'n zorgen over het bevallen zelf, maar meer over alle ingrepen van het inleiden.

2 dagen geleden

Reactie op Kirstenzwanger

Klopt maar wat niet past past niet. En als je 12 uur bezig bent en er dan p ...
Bij mij is mijn dochter dus volledig vast komen te zitten na 1,5 uur persen. Uiteindelijk dmv een spoedkeizersnede met een vacuümpomp vanuit mijn buik eruit moeten trekken en van onder ook moeten duwen waardoor ik daar ook hechtingen had… Ze zat echt muurvast. Vooral het herstel was pittig omdat mijn bekken erg lang flinke druk hebben gehad.

2 dagen geleden

Ik vind het heel lastig. Ik heb me ingesteld op een nieuwe keizersnede omdat mijn dochter muurvast is komen te zitten. Echter vertelde de verloskundige dat ze ook al bij 37 weken kunnen inleiden zodat de baby wat kleiner is. Maar of dat nu het beste is voor die kleine qua groei of gewoon rustig bij 39 weken door middel van een keizersnede. Bij mij viel het natuurlijk bevallen reuze mee, had ook weeenopwekkers vanwege langdurig gebroken vliezen. Ze vonden me zo relaxt dat ze dit zelfs opvoerde haha. Had heel snel ontsluiting ook en vond het allemaal erg meevallen. Maar helaas bij het persen dus geen resultaat. Heb een angst dat als het straks wel past ze wellicht flink moeten inknippen etc. En het is nu ook nog een jongen die vaak wat groter zijn… Vorige keer moest ik dus herstellen van een keizersnede en het flinke persen. Dat wil ik mijn lichaam wel echt besparen dit keer. Herstel duurde daardoor erg lang.

12 uur geleden

Reactie op Suuskexx

Ik vind het heel lastig. Ik heb me ingesteld op een nieuwe keizersnede omda ...
Thanks, dit stelt gerust. Ik ben juist bang voor de wee opwekkers. Een vriendin van mij heeft een keizersnede gehad bij de eerste en een vaginale bevalling met inknippen bij de tweede. Zij vond het herstel na de vaginale bevalling veel makkelijker. Hechtingen deden minder pijn.

9 uur geleden

Reactie op Blijstel

Thanks, dit stelt gerust. Ik ben juist bang voor de wee opwekkers. Een vr ...
Ik moet wel zeggen dat ik al weeën had en dat ze die opvoerde omdat ik binnen 24 uur moest bevallen. Weet niet of dat uitmaakt qua gevoel. Het ‘fijne’ van een wee vind ik dat het een golf is. Tussen de weeen door ben je pijnvrij zeg maar. Dus je zet je schrap en na een paar seconden is het weer weg… Ik had nog steeds genoeg ruimte om even adem te halen zeg maar en mijn ontsluiting ging toch razendsnel. Bij ieder is het wellicht anders maar ik zal je over dat onderdeel niet te veel druk maken 😘