88 Reacties

één maand geleden

Reactie op CarliFrgt

Ik heb emisafane, wat niet goed werkt bij mij. Ik ga suprematie proberen. H ...
Van emisafane werd ik ook vreselijk misselijk van dus goed idee om even wat anders te proberen. Sterke

één maand geleden

Ik ben nu op een punt dat mijn eigen kleding niet echt lekker meer zit, maar zwangerschapskleding echt nog te groot is.

één maand geleden

Ohhhh klagen ik wil ook! Ik had aan een hele goede vriend gevraagd of hij de gender reveal wilde organiseren, een vriendin van mij dringt zich zo behoorlijk op! Wilde wel mee helpen etc, Nee dank je, reveal afgeblazen nu, ze appte mij gisteren als je bevallen bent ga je aan dr zuip, maar echt shut up. Als ik bevallen ben zitten wij met onze andere 6 kindjes lekker in onze bubbel, kom haar zoiezo elke dag op school tegen met onze kinderen brengen en halen maar kan haar echt niet om mij heen verdragen, zo opdringerig, en in november gaan wij met de hele vrienden groep een weekend weg zonder kids, dat wordt wat

één maand geleden

Reactie op hswb123

Edit mod Eliza- reactie weggehaald, tegen de gedragsregels
Je hebt echt helemaal gelijk, we zitten hier niet perse met een groep experts. Maar aan de andere kant is het ook gewoon heerlijk toch een beetje de voorpret en het enthousiasme delen dat je hebt. Raden en er dan achterkomen of je wel of niet goed zit. Zeker in het begin is het allemaal nog zo abstract het zwanger zijn. XD

één maand geleden

Hoi, Het is niet toegestaan op dit forum om te praten over andere forumleden of topics. Hieronder valt ook het niet direct benoemen, maar een duidelijke verwijzing naar dit forumlid of het topic. Iedereen moet een topic kunnen openen over ieder onderwerp, zonder dat anderen hierover praten of roddelen in andere topics. Ik zal om deze reden wat reacties aanpassen. Liefs, Eliza

één maand geleden

Oh heerlijk dit topic! Ik vind het zo irritant dat iedereen tegen me zegt ‘ooh maar dat at ik ook gewoon toen ik zwanger was hoor, alles gaat prima met het kind’. En dan het hebben over sushi, rauwmelkse kaas en rood vlees. En dat het gevaarlijker is om mezelf steeds te moeten bedenken of ik iets mag t.o.v. gewoon eten. Ja leuk voor je - ik wil het niet eten. Hou op met die ‘adviezen’.

één maand geleden

Ik vind het vervelend dat mijn vriend openlijk toegeeft dat hij liever een jongen wilde hebben en dat hij zegt dat jij een knoop in zijn maag heeft omdat het een meisje blijkt te zijn. Ik had bewust geen gender reveal gehouden omdat ik wist dat dit zou gebeuren.

één maand geleden

Ik vind de vrijdagen zo zwaar 🥴 Ben dan, na een hele week werken, de hele dag met mijn peuter maar eigenlijk te weinig energie waardoor de dag zooo lang duurt. Nu maar even Nijntje opgezet zodat ik op de bank kan liggen. En elke week denk ik “hierna wordt het vast beter, dit is de laatste mega zware vrijdag!” maar elke volgende week is weer net zo zwaar 🥱

één maand geleden

Ik baal echt van de kinderopvang. Ik werk onregelmatige diensten dus wil een flex contract op het KDV, en dat is nergens meer mogelijk joh😩. 3 kdv’s die me tot nu toe adviseerden dan maar alle dagen af te nemen en de baby af te melden op de dagen dat ze niet komt. Kost me klauwen met geld dan.💀

één maand geleden

Reactie op Evanna

Ik vind de vrijdagen zo zwaar 🥴 Ben dan, na een hele week werken, de hele ...
Herkenbaar. Ik slaap met de dreumes in de middag, maar vandaag lukte het niet. Kan vanaf 18.30 uur wel huilen omdat ik zooooooo moe ben. En dan is mijn dochter sinds de zwangerschap ook nog erg gefocust op mama, wordt dan helemaal kriebelig van dat ze steeds op mij kruipt. Normaal heel gezellig. Maar als ik zo moe ben...

één maand geleden

Ik irriteer mij veel meer dan voor mijn zwangerschap. Herken dit ook van mijn vorige zwangerschap. Voorbeelden zijn onder andere bepaalde vragen of teksten op dit forum 🤣 moet ik mezelf echt inhouden om niet te reageren…

één maand geleden

Reactie op Greidanus1991

Ik irriteer mij veel meer dan voor mijn zwangerschap. Herken dit ook van mi ...
Hahaha herkenbaar. Dit is geen topic voor tips maar ik geef m lekker toch: soms werkt het om het gewoon niet te lezen 🤪

één maand geleden

Reactie op LizHaJa

Ik baal echt van de kinderopvang. Ik werk onregelmatige diensten dus wil ee ...
Klopt, frustrerend hè? Hier ben ik 2 jaar geleden ook achter gekomen toen ik opvang zocht voor mijn zoontje.. Ook geen 1 gastouder kunnen vinden met een flexibel contract. Mijn zoontje gaat daarom nu elke week vast 2 dagen na het kinderdagverblijf.. maar het komt regelmatig voor dat ik 1 van die 2 dagen niet hoeft te werken of avonddienst heb. Voelt echt als geld weggooien soms 😅

één maand geleden

Reactie op Ramona_32

Ik vind het vervelend dat mijn vriend openlijk toegeeft dat hij liever een ...
He wat jammer om te horen he. Weet je ook de reden er achter. Misschien een kwestie van wennen aan met een kleine meid om gaan. Misschien kan je samen meer afspreken met vrienden die een meisje hebben zodat hij er wat aan went? Vaak hoor ik dat mannen her zeggen omdat ze weten hoe het wrrkt met een jongetje en niet met een meisje. Daarbij zijn de meeste vaders wel verkocht en omgeslagen zodra ze hun kleine meisje zien en vasthouden.

één maand geleden

Reactie op Deems1991

Ik ben nu op een punt dat mijn eigen kleding niet echt lekker meer zit, maa ...
Maar die heb je toch in allerlei maten. Denk aan zwangerschapsleggings van primark of andere. Die heb je in allerlei maten en rekken mee om de buik zodra het nodig is :) ideasl en voordelig

één maand geleden

Reactie op YoungMomK

Wat vervelend zeg.. ik herken het zo, heb t zo te doen met je. Heb je al ie ...
En acupunctuur voor zwangere vrouwen. Ik weet niet waar je woont maar ik ken een acupuncturiste die te Amsterdam en Arnhem werkt en ook met zwangeren werkt

één maand geleden

Reactie op Mosan21121994

He wat jammer om te horen he. Weet je ook de reden er achter. Misschien een ...
Hij denkt teveel na over later -> liefdesverdriet bij je baby meisje, dat meisjes het zwaarder hebben enz. Hij denk dat een opvoeding van een meisje veel zwaarder is dan de opvoeding van een jongen. En hij wilde graag voetballen met zijn "zoontje"

één maand geleden

Reactie op Ramona_32

Hij denkt teveel na over later -> liefdesverdriet bij je baby meisje, da ...
Ah zo, maar ja dat weet je ook niet van te voren. Afhanjelijk van zoveel factoren als karakter, afweermechanismen en de daadwerklijke ervsringen die gaan plaatsvinden en hoe het kind daar mee om gaat. En er zijn ook genoeg meiden die voetballen tegenwoordig. Mijn kleine nichtje leefde zich net zo hard uit tijdens de voetbal 😄 wie weet krijgen jullie wel een tomboy, een meisje die van zulke dingen houdt :)

één maand geleden

Reactie op Mosan21121994

Ah zo, maar ja dat weet je ook niet van te voren. Afhanjelijk van zoveel fa ...
Hij heeft twee nichtjes en 1 neefje ( toen zijn nichtje als eerst werd geboren was hij ook verliefd op haar) Ik vind het alleen zwaar dat bijvoorbeeld een genderreveal (ookal is het met de familie en 1 ballon)mij is ontnomen. Die ervaring alleen al. Ik had het graag anders voor me gezien. Nu kreeg ik het zo te horen bij de echo, en dat vond ik helaas niet speciaal genoeg. En ik had willen springen in de lucht van vreugde maar nu had ik een (beetje geschrokken) vriend naast me

één maand geleden

Reactie op Ramona_32

Hij heeft twee nichtjes en 1 neefje ( toen zijn nichtje als eerst werd gebo ...
Erg jammer ja als je de blijdschap (nog) niet zo kan delen en alles anders loopt dan gehoopt. Ik snap je verdriet daarbij. Verder komt het dan vast wel goed, daar hij wel verliefd was op zn nichtje en een eigen kind natuurlijk nog specialer is 💕