66 Reacties

7 maanden geleden

Pfff 2 kids onder de 2. Zo leuk maar soms weet ik niet of ik van voor of van achter leeg

7 maanden geleden

M'n man en ik hadden een korte discussie vanochtend. Hij: ik ben gister tot laat (0.00) met dr in de weer geweest hoor! Ook hij: was de hele dag op z'n werk en tussen 18.30-22.30 weg om te repeteren met z'n band. 🫠 Oh oh wat zwaar.. Ik kan echt zo boos worden over zulke opmerkingen. 😤 Hij hoeft er ook niet eens uit 's nachts (ik wel) en kan gewoon doorslapen!

7 maanden geleden

Met veel pijn en moeite gekolft (fulltime kolver, lage productie door ws pcos&schildklier, in afwachting of dom peridon iets gaat doen komende dagen..) uiteindelijk maar een schamele 20cc, stoot ik het flesje om.. voor niks deze ronde🥲

7 maanden geleden

Wij wonen aan een drukke weg/kruispunt en de babykamer is ook aan die kant. Iedere keer als de net slaapt komt er wel een ambulance/brandweer of politie langs😡 Snap natuurlijk ook wel dat het noodzakelijk is, maar het is wel een beetje irritant😋
unpopular opinion maar het boek wat babys nodig hebben was echt geld verspilling voor mij. kan me totaal niet vinden in de manier waarop het is geschreven en ik dacht de hele tijd gewoon “duh….”

Reactie op Lisanne62025

Wij wonen aan een drukke weg/kruispunt en de babykamer is ook aan die kant. ...
herkenbaar en ze bouwen nu ook een flat recht tegen over mijn huis 😂😂😂

7 maanden geleden

Reactie op BewonderenswaardigeFlamingo404541

herkenbaar en ze bouwen nu ook een flat recht tegen over mijn huis 😂😂😂
Hahaha, hoe dúrven ze 🤪😂

7 maanden geleden

Ik ben sinds gisteren weer ongesteld (baby is 9 weken vandaag, waarvan ik 6 weken gebloed heb 😅)

7 maanden geleden

Reactie op candycrusq

Ik ben sinds gisteren weer ongesteld (baby is 9 weken vandaag, waarvan ik 6 ...
Ellende he, ik 5,5 week ofzo, toen paar dagen niks en toen ongesteld ugh. Nu 9. Weken pp. En doordat ik de pil doorslik nog steeds licht bloedverlies. En stop dus deze donderdag en dan volgende week WEER ongesteld

7 maanden geleden

Reactie op candycrusq

Ik ben sinds gisteren weer ongesteld (baby is 9 weken vandaag, waarvan ik 6 ...
Omggg erg hè! Hier ook even een baal momentje! Vanmorgen ongesteld geworden, ook 6 weken gebloed en nu 8,5 week verder. Ik geef volledig borstvoeding en bij mijn zoontje die nu 2,5 is werd ik een jaar!!! niet ongesteld 😱 dus ik had dit weer verwacht 🙈 beetje een domper! Hahaha

7 maanden geleden

Ik dacht dat mijn tweeling met 8 weken in de krampenpiek zat en het daarna zou afnemen, silly me. Ze zijn nu bijna 12 weken en nog geen tekenen van verbetering.. Het is een fase... 🫠

7 maanden geleden

Op dit moment kun je me wel oprapen 3 kindjes onder 4 maar omg ik kom handen te kort m’n 2 oudsten zitten elkaar steeds in de haren en zijn flink aan het testen wat wel wat niet kan en dan heb je de kleine meid die een sprongetje doormaakt en snot verkouden is met verhoging en dan precies vandaag bedenkt m’n vriend ff te gaan vissen niet dat ik het er vind maar best pittig als je dan eten moet koken in zo stadia 🤯

7 maanden geleden

Reactie op LisetD

Ik dacht dat mijn tweeling met 8 weken in de krampenpiek zat en het daarna ...
Ja omg dit dacht ik ook, om vervolgens vanaf 10 weken nog ergere krampenpiek te krijgen 😭😭

7 maanden geleden

Reactie op BewonderenswaardigeFlamingo404541

unpopular opinion maar het boek wat babys nodig hebben was echt geld verspi ...
Ik ben hem ook aan het lezen. Ik ben bij hoofdstuk 3, maar kom er niet zo lekker doorheen

7 maanden geleden

Kut consultatie bureau... Kom je voor de 2e rota, is het 2 dagen te vroeg, mag pas na 4 weken...jullie plannen die afspraak toch in... Prutsers.

7 maanden geleden

Reactie op Deems1991

Ik ben hem ook aan het lezen. Ik ben bij hoofdstuk 3, maar kom er niet zo l ...
Ik ben hem ook aan het lezen. Het is erg vanuit een bepaalde visie geschreven (zoals de natuur het bedoeld heeft, honderdduizenden jaren terug). Interessant en leerzaam, en er staan ook echt goede tips in en informatie over de belevingswereld van een baby, maar ik vind niet altijd even praktisch toe te passen.

7 maanden geleden

Kozijnen voor&achter (3 stuks) worden vervangen, man en ik dachten dat ze raam voor raam gingen doen. Maar alles is er vanochtend uitgesloopt, waardoor het 1 grote doorwaaiwoning was. Wonen aan de weg. Klussers gaan achter het huis, met 0,0 zicht op de woning pauzeren. Dus ik voel mij verantwoordelijk dat een beetje in de gaten te houden, terwijl ik ook met baby &binnenkat te dealen heb.. En dan verdorie ook nog op ons jonge perenboompje staan die we voor zijn geboorte hebben gekregen, waardoor 1 deel plat op de grond ligt :(

6 maanden geleden

Ongevraagd advies.. wist niet dat het zoveel met me kon doen. Ik zat voor de eerste keer alleen met de baby op een erg druk terras. Ik had hem van tevoren goed ingesmeerd. Hij kreeg honger, dus leg hem aan. Dat heb ik ook nooit eerder op een vol terras gedaan. Een beetje ongemakkelijk leg ik hem aan, dit ging best moeizaam en was wat zoeken maar het lukte. Toen kwam de zon door. Zonnehoedje had hij al op, maar 1 armpje lag bloot op mijn borst. Komt er een oude vrouw aan: ehhh, die arm ligt in de zon, dadelijk verbrand hij.. pff.. die opmerking had ik niet aan zien komen. Dus ik geef aan: daarom heb ik hem ook ingesmeerd. Een andere vrouw bij mij in de buurt: ach, dat ongevraagde advies ook altijd. Super opmerking die ik even nodig had. Ik leg een hydrofiel op zijn armpje en ga door met voeden. Niet veel later kwam ze nog een keer aangelopen: wil je anders mijn paraplu lenen? Lief bedoeld natuurlijk, dat weet ik ook wel. Maar jeetje waar bemoei je je mee. Ik heb daar de rest van de tijd niet lekker op dat terras gezeten. Bij iedere beweging voelde ik weer een nieuwe mogelijkheid om ongevraagd advies te krijgen van haar. Ze leek me, vanaf de andere kant van de straat, de hele tijd aan. Toen zoontje klaar was met drinken ben ik maar naar huis gegaan. Ik schrik ervan hoeveel zo’n opmerking met me doet. Dat deze eerste keer voeden op een druk terras zo’n lading moet krijgen nu. Ben er echt chagrijnig van geworden.

6 maanden geleden

Reactie op Schmett

Ongevraagd advies.. wist niet dat het zoveel met me kon doen. Ik zat voor ...
Wat vervelend! Het is zo lekker om even uit huis te kunnen met je kleine en dan gebeurt dit. Vind het echt vervelend voor je. Helaas herken ik het, of “zijn voetjes zijn te koud” (het is hier in Frankrijk 32graden) of inderdaad de zon, “hij heeft honger”, like hij heeft net gegeten waar bemoei je je mee. Tot “Oww ja hij heeft pijn, ik zie het al”. Ik zou me er ook graag bij neer willen leggen, me er niet aan storen want ik kan al zo weinig de deur uit. Maar iets in mij bij de opmerkingen triggert mij dat ik echt ongemakkelijk van binnen wordt. Ik snap het ook niet want vaak hebben ze zelf ook kinderen, dan denk je van, ze weten dan toch wel dat het vervelend is.

6 maanden geleden

Mijn dochter slaapt niet door en is nu 14 weken en de hoeveelheid opmerkingen die ik krijg ‘oh slaapt ze nog niet door? Mijne wel hoor’ is echt naar. Ze heeft nog gewoon twee voedingen nodig in de nacht en daarna gaat ze meteen weer verder slapen… ben juist zo blij dat ze ernaar weer doorslaapt en dan die opmerkingen…