3 Reacties

3 maanden geleden

Hoii Jij ook gefeliciteerd 🥰 Ik werk ook in de zorg en herken dit helemaal. Ik heb nu aangegeven zo min mogelijk adl zorg te doen, naast dat ik bij inspanning erg duizelig word en een paar keer bijna ben flauwgevallen, had ik net als jou na elke werkdag buikpijn en krampen. Ik ben 7+2 nu, misschien ben ik te voorzichtig maar ik vind het wel een teken dat je teveel gedaan hebt. Vooral omdat je lichaam het eerste trimester zo hard aan het werk is denk ik dat we met dit werk snel over grenzen heen kunnen gaan. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

3 maanden geleden

Ik heb fysiek geen zwaar werk. Ik heb ook krampen en soms best behoorlijk, ook op mijn vrije dagen. Ik heb niet het idee dat het komt door teveel doen, meer door gewoon het groeien van de baarmoeder.

3 maanden geleden

Toevallig, ik heb de afgelopen dagen ook last van krampen (nu 6+4 zwanger). De ene keer is het op werk, de andere keer thuis op de bank in de avond. Ik kan nog niet achterhalen of dit komt door inspanning maar merk wel dat ik soms onbewust mijn buik aanspan, bijvoorbeeld tijdens werk. Als ik last krijg van krampen probeer ik goed op mijn ademhaling te letten, zodat ook mijn hartslag iets naar beneden gaat en ik me wat meer ontspannen voel. Ik denk dat dit voor iedereen goed zou zijn, zwanger of niet! Maar zeker voor wanneer je zwanger bent en je lichaam hard aan het werk is. Ik ga hier naar vragen bij mijn eerste echo.