29 Reacties

3 maanden geleden

Super vervelend, sterkte! Ik heb dit in januari gehad. Miskraam kwam niet zelf op gang in eerste instantie. Pillen gehad, die deden niets. Toen een dag voor nieuwe afspraak bij verloskundige kwam het toch nog vanzelf. Hele heftige krampen een paar uur snachts, en toen begon sochtends het bloeden. Ik heb wel 2 weken gebloed en toen na 2 dagen niet bloeden kwam ineens alsnog de vruchtzak. Daarna is het snel gestopt. Zou een tampon echt niet aanraden, er komen best wat stolsels mee. Jouw vruchtzakje is ook groter dan mijne, want bij mij was het de grote van 5 wkn.

3 maanden geleden

Ik heb dit ook gehad helaas. Ik heb gelijk gezegd dat ik niet ga afwachten en de medicatie wil. De miskraam met medicatie viel mij enorm mee. Niet heel veel pijn wel bloedverlies en stolsels wat wat onwennig voelt. Je zou altijd even kunnen bellen, lijkt me ook niet prettig om ke vakantie hier mee bezig te hoeven zijn

3 maanden geleden

Ik heb dit ook gehad. Die medicijnen zijn een soort weeën opwekkers. Flinke buikkrampen kreeg ik. Toch wel zeker 5 tot 6 uurtjes. Leek een beetje op weeën maar dan iets minder heftig. Zeker geen tampon nee. Het moet eruit en je verliest best veel bloed en stolsels. Hierna was het bij mij nog niet helemaal weg. Ik heb toen gekozen voor wachten. 4 weken later was alles weg.

3 maanden geleden

Heel veel sterkte gewenst, misschien is een menstruatie onderbroek een idee? Liefs

3 maanden geleden

Jeetje wat een verdrietig nieuws! Ik heb het maart 2022 gehad. Ik zou ongeveer 8 weken zwanger moeten zijn, maar op de echo zagen ze een vruchtzak van 6+3. De echoscopist zei dat er met 6 weken toch ook al echt een vruchtje te zien zou moeten zijn. Ik heb bij de gynaecoloog nog een controle echo gehad voor we over zouden gaan op een plan. Het vruchtzakje was wel iets gegroeid, maar helaas nog steeds geen vruchtje. Ik heb de miskraam opgewekt met pillen (wat ik vrij heftig vond om te lezen was dat het abortus pillen zijn, maar ik wilde helemaal geen abortus plegen!) Ik heb helaas niet zo'n fijne ervaring met de pillen. Ik kreeg een week na inname een controle echo en er was nog wat restweefsel te zien, maar dat zou de eerst volgende menstruatie meekomen. Helaas bleef ik bloedverlies houden met soms het idee alsof er een bal knapte en ik in een minuut zo extreem veel bloedverlies had. Heb een keer de SEH gebeld, maar het kon tot 6 weken duren. Na 6 weken nog maar eens gebeld en uiteindelijk een hysteroscopie gehad voor het laatste restweefsel. Na 9 weken eindelijk geen bloedverlies meer. Dit is misschien een worst case scenario, maar dit kán dus ook voorkomen.

3 maanden geleden

Wat verdrietig nieuws 😟 vorig jaar december heb ik een miskraam gehad en ook op gewekt met de pillen, alleen ik werd er echt ziek van met overgeven, zweet brak me uit en ik kon niet tegen geluiden om me heen uiteindelijk kwam de nodig eruit. Maar helaas werkte de pillen niet voldoende en een week is natuurlijk miskraam opgewekt en later die avond ben ik met spoed opgenomen geweest in het ziekenhuis en hebben ze me curettage gedaan, er bleef een groot stolsel achter en me lichaam kreeg het niet uit. Nou het herstel duurde een maand omdat ik zoveel bloed ben verloten. Zou ik een miskraam weer mee maken, dan kies ik voor de curretage. Natuurlijk miskraam voelde ik krampjes en beetje bloedverlies en daarna ja dan knapt er iets en begint miskraam te komen. Tampons is niet aan te raden, ik gebruikte night maandverband en dan van katoen/cotton. Je laatste vraag weet ik niet. Het is wel belangrijk dat je baarmoeder schoon is en geen stolsels achter blijven. En je kunt gewoon weer proberen. Bij mij duurde het 5 maanden later. Nu ben ik 6 weken zwanger, en ik hoop op een mooie echo.

3 maanden geleden

Wat ontzettend verdrietig! Ik heb in april een miskraam gehad, ook door pillen. Ik vond het heftig. Na het inbrengen van de pillen, kwamen de krampen en bloedverlies snel op gang. Uiteindelijk verlies je, als het goed is, het vruchtje. Dat voelde als een soort plop. De pijn nam daarna af. De week erna heb ik nog veel bloedverlies gehad en in vlagen erg veel krampen. Gelukkig was de miskraam wel compleet. Tampons worden afgeraden ivm het infectiegevaar. Je baarmoedermond staat toch een beetje open. En, beetje vies, je verliest veel stolsels. Dat is met tampons niet te doen. Ik voelde mij na de miskraam mentaal helemaal leeg. Het hartje was gestopt, maar verder een compleet vruchtje.. Praat er veel over, laat je emoties doe en geef jezelf de tijd. Het is niet niets... Sterkte! 🩷

3 maanden geleden

Ik heb dit gehad.. het kwam vanzelf af.. de buikpijn duurde 3 dagen waarvan ongeveer 6 uur best heftig en toen het afkwam was het over. Ik kon die zware dag echt niets anders dan op de bank liggen. Ik heb het na afloop begraven.

3 maanden geleden

Wat een verdrietig nieuws! 🌸♥️ Wij hebben dit in maart dit jaar ook gehad, met 7 weken.. Ik probeer snel antwoordt te geven, al is elke miskraam anders. Dit is mijn ervaring.. 1) bij mij voelde het als een lichte menstruatie qua krampen, met wat meer stolsels/vliebers dan normaal. Bij mij duurde het wel 1,5 week en kwam zelf opgang. 2) ik zal door de stolsels geen tampons doen, misschien als je geen maandverband wilt een cup?? 3) deze kans is echt heel klein met 7 weken… wij hadden dit al met 5 weken en twee weken later was het echt duidelijk te zien… ik begrijp deze hoop zo erg!♥️♥️ Ik wens je heel veel liefde en kracht toe, knuffel elkaar en heel veel sterkte samen🌸🩷

3 maanden geleden

Wat ontzettend verdrietig! Ik heb zelf in april in miskraam gehad in week 7. Een dag voor onze vakantie naar Thailand stond de echo gepland, maar deze was helaas niet goed. De dooierzak was vergroot en er was geen hartslag te zien. Met een gebroken hart zijn we toch afgereisd naar Thailand. Daar is de miskraam vanzelf opgang gekomen. Ik ben veel bloed verloren toen, maar de krampen vielen mee. Op advies van onze verloskundige in Nederland heb ik mij toch even laten checken in een Thais ziekenhuis. Hier was te zien dat mijn lichaam druk bezig was met het afstoten van het vruchtje, maar dat het nog niet echt lukte. Hier inderdaad ook het advies gekregen geen tampons te gebruiken en niet te zwemmen vanwege infectiegevaar. Het was volgens onze verloskundige helemaal oké om op vakantie te gaan, maar we hadden van tevoren wel al afgesproken dat ik zou uitzoeken waar de dichtstbijzijnde ziekenhuizen waren. Dit was uiteindelijk een heel handige tip! Ik hoop dat je toch nog een beetje kan genieten van je vakantie 🙏🏽

3 maanden geleden

Wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte gewenst! Heb je daar iets van gemerkt dat je een lege vruchtzak hebt? Voor de echo?

3 maanden geleden

Reactie op Chann23

Wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte gewenst! Heb je daar iets van ...
Toen ik het had heb ik er niks van gemerkt. Al voelde ik me wel misselijk en dat heb ik tot nu toe alleen bij slechte zwangerschappen gehad🤷‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op Deems1991

Toen ik het had heb ik er niks van gemerkt. Al voelde ik me wel misselijk e ...
Wat verdrietig om te horen! Ik hoop dat je snel een goede zwangerschap hebt! Ik heb as disndag mn eerste echo en ben zo bang dat het niet goed zit ik maak mezelf er helemaal gek mee

3 maanden geleden

Reactie op Chann23

Wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte gewenst! Heb je daar iets van ...
Nee, totaal niet. Ik had geen bloedverlies, geen krampen. Ik voelde me juist hartstikke goed! Achteraf gezien was dat misschien een teken dat het niet goed zat…

3 maanden geleden

Reactie op Chann23

Wat verdrietig om te horen! Ik hoop dat je snel een goede zwangerschap hebt ...
Dit snap ik heel goed. Ik had dit lege vruchtzakje voor de zwangerschap van mijn jongste dochter. Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik met 7+6w een echo en het klopte precies op termijn en het hartje klopte. Op dat moment was ik zo blij dat ik überhaupt een kindje in mijn buik had, maar dat heeft letterlijk 5 minuten geduurd. Daarna was ik zo bang (door het lezen van verhalen van anderen) dat het hartje toch nog ergens zou stoppen met kloppen. En tot je je kleintje gaat voelen zal het onzeker blijven helaas!😔

3 maanden geleden

Reactie op Deems1991

Dit snap ik heel goed. Ik had dit lege vruchtzakje voor de zwangerschap van ...
Ja ik merk inderdaad dat ik echt heel angstig ben en bang ben om het kindje te verliezen ook inderdaad door alle verhalen en dat doe ik zelf want ik lees ze zelf maar soms denk ik wel eens beter even verwijderen maar dat is ook niet echt de oplossing

3 maanden geleden

Reactie op AH14

Nee, totaal niet. Ik had geen bloedverlies, geen krampen. Ik voelde me juis ...
Bedankt voor je reactie. Ja het blijft altijd een beetje gissen waar het vandaan komt. Ik hoop echt dat je snel weer oke voelt.

3 maanden geleden

Reactie op Chann23

Ja ik merk inderdaad dat ik echt heel angstig ben en bang ben om het kindje ...
Ik snap je helemaal. Deze app heeft mij in de tijd van leeg vruchtzakje helemaal gek gemaakt, in de zin dat ik continue wilde lezen/bevestiging wilde zoeken en echt hierdoor mezelf gek maakte en er continue mee bezig was. Ik moest ook 2x 2 weken wachten op definitief uitslag en dit hielp niet haha. Ik heb nog geen eerste echo gehad maar als er weer twijfel is bij echo 1, ga ik deze app echt verwijderen.

3 maanden geleden

Reactie op Chann23

Ja ik merk inderdaad dat ik echt heel angstig ben en bang ben om het kindje ...
Ik herken dit heel erg. Toen bij mij sprake was van "misschien een leeg vruchtzakje" wat later zo bleek te zijn, heeft deze app mij helemaal gek gemaakt. In de zin van continue zoeken, bevestiging willen, lezen etc en er daardoor 24/7 mee bezig zijn. Het hielp bij mij niet mee dat uitsluiting 2x2 weken op zich liet wachten. Maar ik heb mij dus voorgenomen dat mocht mijn aankomende echo geen duidelijk goede echo zijn, maar dus twijfel zijn, dan verwijder ik echt deze app

3 maanden geleden

Reactie op Anoukel

Ik herken dit heel erg. Toen bij mij sprake was van "misschien een leeg vru ...
Dat snap ik, wanneer heb je de volgende echo?. Ja ik heb over 4 dagen de echo dus daarna hoop ik rust te krijgen of duidelijkheid als het niet goed zit. Vorige keer miskraam gehad maar toen begon het met bloedden maar merk dat dit me onzekerder maakt