8 Reacties

3 maanden geleden

Dit staat op internet er over. Ik zou er dus niet onder gaan zitten. Ik zou lekker gezond eten. Aardbeien komkommer dat soort dingen .

3 maanden geleden

T wordt niet persee aangeraden. Maar als je het op een verantwoorde gezonde manier doet is dit in het 1e trimester prima. Ander voorbeeld:Een collega van mij had net een maagverkleining gehad, raakte toen zwanger en is de gehele zwangerschap heel veel afgevallen en uiteindelijk bevallen van een gezond kindje dus het kan..

3 maanden geleden

Ik snap je. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook en in totaal ongeveer 18kg aangekomen, maar die vliegen er (meestal) ook zo weer af in de eerste maanden na de bevalling. Eet gezond, en als je trek hebt eet wat. Af en toe iets zoets kan best, maar kijk evt of je het kan vervangen voor een gezond en vullend alternatief.

3 maanden geleden

Reactie op swmriw15

Ik snap je. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook en in totaal ongeve ...
Ja ik ga het proberen! Ik weet niet of het tussen m’n oren zit zo van, nu ben je zwanger dus lekker “genieten” of dat de honger gewoon echt niet te stoppen is 😂 maar ik probeer mezelf te herinneren dat ik het er ook weer af moet sporten als de baby er is dus hoop dat k mezelf niet teveel laat gaan. En dan maar fruit etc snijden en preppen zodat ik dat eerder pak. Is 18 kg veel om aan te komen?

3 maanden geleden

Volgens mij kom je gemiddeld 15kg aan, maar het aangeraden aantal kg om aan te komen hangt ook af van je startgewicht. Het is in ieder geval heel normaal.

3 maanden geleden

Hmm zou het niet doen. Zou gewoon wel letten op dat je niet te ongezond eet. En m’n vorige zwangerschap was ik echt 20kg aangekomen maar door de borstvoeding o.a. zat ik na 2 maanden al onder het gewicht van voor mn zwangerschap

3 maanden geleden

Zou ik zeker niet doen. Je kindje heeft ook de voedingsstoffen nodig he! En hoeveek je aankomt kun je toch niks aan doen. Vriendin van mij was 23 kilo aangekomen. Je kan ook veel vocht vasthouden

3 maanden geleden

Niet verstandig... Ik was mijn 1e zwangerschap 8kg kwijt, maar dat kwam door de misselijkheid... Kon niks eten en moest alleen maar overgeven 😅. Geen aanrader, want je energieniveau daalt daardoor ook enorm! En die paar extra kcal heb je juist nodig! Probeer desnoods gezonder te eten, waardoor je evenveel kcal binnenkrijgt, maar wel een voller gevoel hebt.